Benevezett járművek az 1950-as évekből

A X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra eddig nevezett járművei.

Mercedes-Benz W136 170 S - Évjárat: 1951 Ez a W136-os típusszámú 1951-ben gyártott 170 S 1960 óta Magyarországon közlekedik. 2004-ben teljes és alapos felújításon esett át, azóta újra gyári fényében tündököl. Az 1949 és 53 között gyártott 170S a 170V továbbfejlesztett változata, kicsit nagyobb és modernizált karosszériával, korszerűbb első felfüggesztéssel és nagyobb motorteljesítménnyel, amely 52 lóerőt jelent.
Mercedes-Benz W191 170 D - Évjárat: 1952 30 éve jelenlegi tulajdonosának családjába van a dízelmotoros 170 D. A 170S 1952-53-ban gyártott dízel változata az OM 636-os előkamrás dízelmotorral, a mindössze kétéves gyártási periódus alatt közel 13. 000 db készült.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1954 A W120-as ún. Ponton Mercedesek a korábbi hossztartós alvázkonstrukciót elhagyva önhordó karosszériával és már a Barényi Béla-féle biztonsági padlólemezzel készültek, amely jobb védelmet biztosított oldalütközés ellen, mint a korábbi alvázas konstrukció. A W120-as egyben a mai E-osztály alapköve, a 180-as típusok motorikusan többször megújulva 1953 és 62 között voltak gyártásban. A nem túl sportos jármű az 50-es évek legnépszerűbb Mercedes-e lett. Ez az autó korábban a MAHART tulajdonában volt, amit jelenlegi tulajdonosa tíz éve restaurált.
Mercedes-Benz W198 300 SL - Évjárat: 1954 A 300 SL sirályszárnyas ajtókkal szerelt zárt karosszériával és nyitott roadster változatban készült. A szám a motor lökettérfogatára - amely 3 literes - utal. Igazi versenyautó, amelyet már befecskendezéses motorral is szereltek. Ezt a 300 SL-t az USA-ban helyezték először forgalomba. Érdekessége a "rudge", azaz egy, középső kerékanyával szerelt kerék és az öt fokozatú váltó, amelyből csak néhány darabot gyártottak. A kocsival korábban versenyeztek, de egy futam során a 80-as években összetörték. A 90-es években hiányos, romos állapotban vásárolta meg Németország legnagyobb 300 SL gyűjtője. Az autó 2013-ban került jelenlegi tulajdonosához, aki az alapoktól teljesen felújítatta azt. Jelenleg eredeti pompájában, gyári állapotban látható: a külső szín, a belső felszerelés és a kárpit is.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1957 Az 1953 és 62 között gyártott W120-as Ponton Mercedesből összesen közel 443 ezer darab készült, amely közül sok volt a dízel. Ezt az autót az OM636-os számú, OHV vezérléses motorcsalád egyik tagja hajtja, a gázolajjal működő motor teljesítménye 45 lóerő.
Mercedes-Benz W121 190 - Évjárat: 1957 Teljesen restaurált, újszerű állapotú gépkocsi 1957-ből, a W121-es családból. A W121-est 1956-ban mutatták be, az ekkor már gyártásban lévő W120-assal ellentétben nem 1,8, hanem 1,9 literes motor hajtotta. A nagyobb motorból is volt dízel és benzines is, ezt a 190-est 75 lóerős motor mozgatja.
Mercedes-Benz W180 220S - Évjárat: 1958 FIVA által minősített autó. A W180-as "nagy Ponton" a kisebb testvér, a 180-as alapjára készült. A hathengeres motorral szerelt, a W120-hoz képest növelt tengelytávú, tágas belterű autó 1954-60 között, ezen belül ez a 220 SE, már befecskendezős motorral 1958-60 között volt gyártásban.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1958 A W120-as egyben a mai E-osztály alapköve, a 180-as típusok motorikusan többször megújulva 1953 és 62 között voltak gyártásban. A nem túl sportos jármű az 50-es évek legnépszerűbb Mercedes-e lett.
Mercedes-Benz W120 180a - Évjárat: 1959 Ez a restaurálatlan, 1959-ben gyártott 180a (1957-1959) egy „modellváltás” előtti kiadás, bizonyos helyeken 180b-s (1959-1962) megoldásokkal, mint amilyen a kétsoros vezérműlánc. Furcsaság a 190-esre (W121) emlékeztető, az ablak alatt körbefutó díszléc. Ismeretlen funkciójú az előre dönthető háttámlájú első ülések. 1897 köbcentiméteres motorja 65 lóerőt teljesít.

Oldal ajánlása