Benevezett járművek az 1960-as évekből

A X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra eddig nevezett járművei.

Mercedes-Benz W121 190 SL - Évjárat: 1960 1954. február 6-án mutatta be a Mercedes-Benz a 190 SL prototípusát, mint a 300 SL "sirályszárnyas" sportkocsi kvázi kistestvérét. A 300 SL az átlag vásárló számára elérhetetlenül drága volt, ezért hozta ki a gyár a szelidebb, olcsóbb, de hasonlóan vonzó kis roadstert. Bár mindkét típus elől kettős keresztlengőkaros futóművel készült, a 190 SL mégsem kapta meg a "nagytestvér" térhálós csővázát, hanem a W121-es saloon rövidített platformjára épült. A típus új, 1.9-es, soros négyhengeres motort kapott, amely két Solex karburátor által táplálva 105 lóerőt adott le.
Mercedes-Benz W111 220Sb - Évjárat: 1960 A limuzin W110-es sokoldalúságát bizonyítja, hogy még komoly versenyeken is rajthoz álltak velük. Ez az autó az 1960-ban a Monte-Carlo ralin versenyző gyári autó másolata. 1960-ban a gyári autóval az első, a második és a negyedik helyet szerezte meg a Mercedes.
Mercedes-Benz W111 220 SE - Évjárat: 1961 Olaszországból, első tulajdonosától vásárolt, részben már restaurált jármű ez a 220 SE. 1959 és 71 között gyártották a W111-es Mercedest. Négyajtós limuzin, kétajtós kupé és cabriolet kivitelei voltak a főleg hathengeres motor hajtott típusnak. Ezt a kocsit 120 lóerős erőforrás mozgatja. A csúcsmodell V8-as motort kapott.
Mercedes-Benz W121 190 SL - Évjárat: 1961 A W121 típuskódú autó kereskedelmi megnevezése a 190 SL volt, ebből a 190 a lökettérfogatra utalt centiliterben, amíg az SL a "sport, leicht" (= sportos, könnyű) szavak rövidítése. A modellpalettán betöltött szerepe és kategóriája miatt nem a mai nagy SL, hanem inkább az SLK előfutárának szokták tartani.
Mercedes-Benz W121 190 SL - Évjárat: 1962 Az autó több mint 9 éve van jelenlegi gazdájánál, a sofőrnek ez a harmadik Csillagtúrája. Ehhez a 190 SL-hez lehetett levehető keménytetőt is rendelni.
Mercedes-Benz W111 220 SE - Évjárat: 1962 Mintegy 371 ezer darab készült a W111-es sorozatból, Stuttgartban gyártották őket. Az itt látható autót 2,2 literes 120 lóerős soros motor hajtja.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1963 A W113-as az első, Barényi Béla által tervezett biztonsági karosszériával készített sportautó, amely valójában roadster. Klasszikus kétüléses nyitott, amelyre keménytetőt is fel lehetett szerelni, bár készült 2+2 üléses változata is. 2005-ben a tulajdonos restaurálta. A Gaál Oldtimer által restaurált 230 SL, amely 2005-ben lett kész.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1963 Kevesebb mint ötvenezer példány épült a W113-as roadster Mercedesből - ez az 1963-as a gyártás első évéből származik. Mindegyik orrába hathengeres motorok kerültek, 2,3; 2,5 és 2,8 literes lökettérfogattal.
Mercedes-Benz W111 220 SEB Coupe - Évjárat: 1964 Ezt a 220 SEb Coupét Svájcban helyezték először forgalomba 1964 áprilisában, aholis egy zürichi fogtechnikus vásárolta újonnan. Ő 1978-ig használta, amikor lejárt a kocsi mûszaki vizsgája. Ettől fogva állt és egészen 2010-ig nem került újra forgalomba. Egy kisebb felújítás után Magyarországon veteránautóként használni kezdte jelenlegi tulajdonosa. A motorja és a váltója még az eredeti, érintetlen állapotú, a bõrkárpit és a belső tér nemrég lett felújítva. A négyajtós sedan-t 1959-től gyártották. A 220b kevés króm szegéllyel készült és egyszerű dísztárcsákkal látták el. A kiemelt 220SEb már Bosch befecskendezéssel készült, így 120 lóerőt és 172 km/h végsebességet tudott.
Mercedes-Benz W110 190 - Évjárat: 1964 Az amerikai formai divatirányzat jelent meg a Pontonkat leváltó új 111-es típuscsalád modelljein, amely az "S-osztály" egyik előfutára volt. A hazai zsargonban "fecskefarkú"- ként ismert autók 220 S típusa még karburátoros motorral készült. Az ún. "kis fecske" formája átmenetet képez a gömbölyded vonalakkal és kerek fényszóróval jellemzett korábbi időszak és a fecskékkel, majd az állólámpással folytatódó szögletesebb, sík felületekkel határolt formavilág felé.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1965 A 180 D nincs felújítva. Bár vannak esztétikai hibái, viszont akár a mindennapi használatban is megállja a helyét. Többször elhangzott már a W120-as kapcsán Barényi Béla neve. Az 1907 és 1997 között élt, Bécs mellett született mérnök nevéhez fűződik a biztonságos Mercedes-ek megalkotása, első, gyártásban is megjelent ötlete a W120-as padlólemeze volt, amely oldalütközés esetén elődjeinél nagyobb védelmet nyújt.
Mercedes-Benz U404 Unimog - Évjárat: 1965 Az ezer arcát mutató Unimog járművek első olyan típusa a 404-es, amely széles alkalmazási körre készült. Sok katonai és tűzoltókocsi készült, ami nem véletlen, mert a kiváló konstrukció nagy megbízhatósággal párosult. Máig aktív tűzoltóautó.
Mercedes-Benz W110 200 - Évjárat: 1965 A W110-es és 111-es sorozat volt az első Mercedes, amit széleskörű ütközési teszteknek is alávetettek már. Összesen több mint 620 ezer példányt gyártottak belőle.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1966 Csak Öreg hölgynek hívják tulajdonosai a W113-as 230 SL-t. Hűséges és kecses...és hát benne van már a korban az 1966-os autó. A Pagodák az alapot adó W111-es fecske 30 cm-rel rövidített padlólemezére készültek. Háromféle soros hathengeres motorral szerelték őket, 2.3, 2.5 és 2.8-as hengerürtartalommal.
Mercedes-Benz W108 250 SE - Évjárat: 1966 1966-ban Zürichben értékesítették ezt a W108-ast 250 SE-t. Jelenlegi tulajdonosai egy német kereskedésben vásárolták meg 3 éve. Azóta az autót "porcikáira" szedték és 2016 nyarára részletesen fel is újították. A W108 karosszériákat Paul Bracq és csapata tervezte a gyár formatervezési részlegénél, megtartva a konzervatív Mercedes jelleget, ugyanakkor még tágasabb, világosabb és biztonságosabb lett. A W108/W109 modellszéria a márka csendes sikertörténete lett, 1972 -es leváltásáig 383 437 darabot gyártottak belőle.
Mercedes-Benz W110 200 - Évjárat: 1966 Ez a W110-es 200-as 2017 márciusában kapott FIVA minősítést. A kis "fecskefarkú", a W110-es második sorozata a 200-as, amely a fényszóró alá tett irányjelzőből és a C-oszlopon található króm szegély szellőzőnyílásból ismerhető fel. A motor még karburátoros.
Mercedes-Benz W111 250 SEC - Évjárat: 1966 A W111-es kupék és kabrioletek technikája a limuzin változatokra épültek, belértve a padlólemezt is, ezért a sportosabb karosszériások is teljesértékű kétüléssoros autók voltak. Érdekesség, hogy kupékhoz és a kabriókhoz négyszer annyi alkatrészt készítettek kézzel, mint a limuzinokhoz. Tulajdonképpen ez volt az utolsó kézigyártású Mercedes, ezért kerültek ezek az autók majdnem kétszer annyiba, mint a limuzinok. A 250 SE Coupé-ból bő kétéves gyártási időszaka alatt mindössze 5259 db készült.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1966 Bár a W113-as 230 SL európai modell, jelenlegi tulajdonosa Amerikában vásárolta 2005-ben egy Internetes árverésen. Szervókormánya és 4 fokozatú kézi kapcsolású váltója van. A Pagodák extralistáján egyébként olyan tételek is szerepeltek, mint a biztonsági öv, a fejtámla, az 5 fokozatú kézi kapcsolású, vagy a 4 fokozatú automata. Keményített rugókat, metálfényezést, bőrkárpitot, levehető keménytetőt - akár ablakfűtéssel is - kihajtható hátsó üléseket, síléctartót is lehetett hozzájuk rendelni.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1967 Folytatva a sort, a Pagodákhoz akár autótelefont is lehetett rendelni mintegy tízezer (!!) német márkáért. Ezt a kocsit a legnagyobb motor, egy soros hathengeres 2,8 literes hajtja. Ez a kocsi teljes felújításon esett át, eredeti alkatrészek felhasználásával restaurálták.
Mercedes-Benz W111 280 SE/C - Évjárat: 1968 A nagy fecskék közül a limuzin 68-ig volt gyártásban, de coupe és cabrio változatokat 1971-ig gyártották. Ezt az autót 12 éve Németországból hozták haza, akkor teljes, sajátkezű restauráláson ment át és OT és FIVA minősítést kapott. A garázs szerelme !!
Mercedes-Benz W111 280 SE/C Cabrio - Évjárat: 1968 Ez a W111-es 280 SE/C Cabriolet 1980-óta van jelenlegi tulajdonosánál. A nagy fecske becenévre hallgató sorozat közül a limuzin 1968-ig volt gyártásban, de kupé és kabriolet változatokat egészen 1971-ig gyártották.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1969 A Pagodák az alapot adó W111-es fecske 30 cm-rel megkurtított padlólemezére készültek. Háromféle soros hathengeres motorral szerelték őket, 2.3, 2.5 és az itt látható legnagyobb, 2.8-as hengerürtartalommal. Ez utóbbi már 170 lóerő leadására képes, 240 Nm nyomaték mellett. Az autó az 2003-ban az I. Csillagtúrán is indult.

Oldal ajánlása