Benevezett járművek az 1970-as évekből

A X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra eddig nevezett járművei.

Mercedes-Benz W114 250 CE - Évjárat: 1970 A W114-es, Magyarországon Állólámpásnak, Németországban /8 (ejtsd: Strich Acht) becenévre hallgató autó. A 114-es modellek egyik coupé változata a 250 CE, hathengeres, befecskendezős, 150 lóerős motorral. Ez az autó Dél-Franciaországból származó, restaurálatlan és eredeti állapotú, Classic Data minősítése 2+. Egy tulajdonos használta 1970 és 2004 között, akinek halálát követően Németországból Magyarországra került.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1970 Az itt látható autó a gyártási időszak végéről származó 280 SL Pagode. Összesen mintegy 49 ezer darab ilyen SL készült, 1970-ben még közel 8 ezer, egy évvel később pedig már alig több mint 800 példány, majd a típus gyártását abbahagyták.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1970 Piros külső szín, fehér bőr - ilyen ez a W113-as 280 SL. A W113-asoknak olyan kivitelük is volt, amelyek hátsó üléssorában olyan pótülés volt, amelyben az utas 90 fokkal a menetiránynak oldalt ült.
Mercedes-Benz W109 300 SEL 6.3 - Évjárat: 1970 A hathengeres 300 SEL karosszériába a 600-as limuzin V8-as motorját szerelték, így született meg a 300 SEL 6.3-as. 250 lóerős motorjával a kor egyik leggyorsabb autója volt, nem sokkal több mint 6 másodperc alatt gyorsult százra. Kevesebb mint hétezer ilyen Mercedes készült.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1970 Az autó California Roadster, vagy néha Pagoda coupe-nak is hívják. Nem rendelkezik vászontetővel, ellenben az első ülések mögött egy lehajtható pad van, amely segítségével akár 4 fő is utazhat az autóban. Az autó Franciaországból, Marsielle-ből származik. Teljes felújításon esett át és 2009-től szeli a magyar utakat. Többször teljesítette már a Csillagtúrákat.
Mercedes-Benz W114 250 CE - Évjárat: 1972 Olaszországból érkezett ez a 250 CE "Állólámpás". A W114-es és 115-ös sorozat négyajtós limuzin és kétajtós kupé karosszériával készült, négy- és hathengeres motorokkal. Saját rajongótábora van itthon is, a Mercedes talán legtartósabb típusa.
Mercedes-Benz W109 300 SEL 4.5 - Évjárat: 1972 1968-72-ig gyártott luxus modell V8-as motorral. A W109-est amerikai piacra gyártották, 205 km/h végsebességre képes. A 4.5-ös, akkori tengerentúli üzemanyagra és környezetvédelmi előírásokra tervezett motor épp akkora teljesítményt nyújtott, mint a 3.5-ös európai változat: közel 200 lóerőt. Az autó gyárilag kétszínű fényezéssel rendelkezik és gyári állapotban van.
Mercedes-Benz R107 350 SLC - Évjárat: 1973 Eredeti állapotában megőrzött ez a 350 SLC. 200 lóerős motor hajtja ezt, a nyitott tetős SL keménytetős változatát, az SLC-t. Bár a keménytető miatt nehezebb mint az SL, de mivel a légellenállása jobb, a menetteljesítményekben nincs közöttük különbség.
Mercedes-Benz W116 280 SE - Évjárat: 1973 Az 1972-ben bemutatott W116-os S-osztály az akkori autótechnika csúcsát képviselte. Az impozáns, nagy, belül is tágas autó négyféle motorral készült, ezen belül az itt látható 280 SE-t gyártották a W116-os típuson belül legnagyobb darabszámban. 1972-80 között több, mint 150.000 db készült. Több Csillagtúrán szerepelt már ez a W116-os 280 SE.
Mercedes-Benz R107 450 SL - Évjárat: 1973 Ez a 450 SL 1973 júniusában gördült le a gyártószalagról. Sacramentóból, Californiaból származik. R107-es modellt főleg az amerikai piacra gyártották. Tölthető, kesztyűtartóba integrált elemlámpa, alul és felül habosított anyaggal borított műszerfal, négyküllős kormány polyuretánnal bevont puha felülettel, az első tengely mögött elhelyezett körmánymű, rendkívül egyszerű tetőmechanizmus és tartós beltéri anyagok használata: ezek jellemezték az SL-t a bemutatásától kezdve. Ugyancsak ezen a típuson mutatkoztak be a később sokáig használt "barock" könnyűfém felnik.
Mercedes-Benz R107 350 SL - Évjárat: 1973 A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ami extra hosszú idő! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott. Ez az autó Berlinből származik, érkezésekor igen rossz állapotban volt. A 70-es évek divatja szerint műanyag spoilerek borították. Amikor ezeket eltávolították, alatta sok helyen csak rozsdát találtak. Teljes felújításon nem esett át, mert erre még nem volt szükség.
Mercedes-Benz W107 450 SL - Évjárat: 1973 A 107-es sorozat a Mercedes hetvenes évekbeli formanyelvére jellemző egyik ikonja. Nyitott és zárt tetős kivitelben gyártották, SL és SLC név alatt. A "Bobby-Merci" 237.000 példányával minden idők legnagyobb számban gyártott nyitott német autója lett. Az pedig, hogy 18 évig gyártották, nem gondolnánk, de a G-osztály terepjáró utáni második leghosszabb modellciklus a Mercedes-Benznél.
Mercedes-Benz R107 450 SL - Évjárat: 1973 Műszaki újítások egész sora tette a 107-es Mercedest kényelmes utazóautóvá. Az új fejlesztésű klímaberendezés, a szelepekkel és csappanytúkkal működtetett fűtés-szellőzés (ajtóban is), a speciális kialakítású, rossz időben is jól látható visszapillantó tükrök, a 70%-os látómezőt bizotosító ablaktörlők (melyek nagy sebességnél is kiválóan működnek) korukat megelőző kifinomultsággal működnek. Különleges, 4 üléses kivitel, amely szép eredményt hozó restauráláson is átesett.
Mercedes-Benz W107 450 SL - Évjárat: 1975 Baby blue, eredeti fényezésű autó, mely Floridából származik, amerikai kivitel. A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott. A férfias pasztellkék külső, szolíd vajszínű belső értékeket rejt!
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1975 W107 280 SL szériát 1974-től gyártották 1985-ig. Az autó az első ezer darab egyike. Saját restaurálása adta vissza régi fényét. Tulajdonosa szerint használhatósága a mai autókéval is felveszi a versenyt.
Mercedes-Benz W107 280 SLC - Évjárat: 1975 A sokféle kereskedelmi jelöléssel készült 107-esek családjának legkisebb motorizáltságú tagja a 280SL ill. SLC. Az olajválság következménye volt, hogy 1974-től a gyár kihozta a takarékosabb, 2,8 literes hathengeres változatot is, amely 1985-ig gyártásban is maradt. A coupé változat a ritkább, alig több, mint 10000 db készült a 9 év alatt. Érintetlen, eredeti állapotú SLC.
Mercedes-Benz W123 280 CE - Évjárat: 1977 A 123-as típuscsalád a legnagyobb példányszámban gyártott széria a Mercedes személyautók történetében. Egyszerre volt kapható limousine, kombi és coupé változatban. Ma az utóbbiak, a coupék a legkeresettebbek elsősorban elegáns vonalvezetésük és a bőséges krómozásuk miatt. Az autó 1995-ben érkezett Magyarországra, ahol teljes restauráláson esett át. Több mint 90 %-ban gyári alkatrészek felhasználásával történt a felújítás, a teljes karosszéria fényezést kapott, gyári színkód alapján. A cég tulajdonában lévő 3 veterán autó közül ez a középső 1977-es gyártási dátumával.
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1977 A 2,8 literes motor volt a legkisebb, ami bekerült a 107-es szériába. Ez azonban nem jelentette azt, hogy a kocsi lassú lenne, a 185 lóerős soros hathengeressel is több mint 200 km/h volt a végsebessége.
Mercedes-Benz R107 450 SLC - Évjárat: 1978 Érdekesség, hogy a 107-es típuscsaládból a kupék (SLC) jelentősen hosszabb tengelytávúak a roadster változatoknál és így egy második üléssornak is helyet adhatnak. A 450 SLC , 450 SLC 5.0 és 500 SLC modelekkel a Daimler-Benz olyan hosszútávú ralikon is részt vett a 70-es években, mint a 30 ezer km hosszú Vuelta a la America del Sud (1977) , a Safari Rally (1979) és a Bandama Rally (1979/1980).
Mercedes-Benz W116 280 SE - Évjárat: 1978 Az 1972-ben bemutatott W116-os S-osztály az akkori autótechnika csúcsát jelentette, amely már ABS-szel, vagyis blokkolásgátlóval is rendelhető sorozat volt. A 280 S kivételével valamennyi változat befecskendezős volt. Mindegyik típus ugyanazt a kényelmet nyújtotta, csak a vevők pénztárcáján múlott, hogy melyik motort választották.
Mercedes-Benz W116 350 SEL - Évjárat: 1978 Sok ilyen előélettel rendelkező autót hirdetnek úgy, hogy korábban Kádár János használta. Általában azonban erre nincsenek bizonyítékok. De ez nem von le azon értékéből, amely szerint az egyik legjobb Mercedes-Benz típus. Ennek a 350 SEL-nek a Belügyminisztérium volt az első tulajdonosa.
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1979 Akár csak az elődmodellnek, a 107-es sorozatú SL-eknek is legfőbb piaca az USA volt, óhatatlanul teret hódítottak a nagy, V8-as motorok. A Dallas TV sorozatban is szerepelt, ezért hívják Bobby-Mercedesnek is, amely az első nyitott autó volt a világon, amely megerősített, nagyszilárdságú szélvédőkeretével és beragasztott szélvédőjével B oszlop és kereszttartó nélkül is biztonságot nyújtott borulás esetén.
Mercedes-Benz W107 450 SLC 5.0 - Évjárat: 1979 Az igazi 450 SLC 5.0 ma már nagyon ritka. Az ötliteres volt a legnagyobb motor amit zárt W107 SLC karosszériába szereltek, a nagyobb 5,6 literest csak a nyitott SL-be tették be Stuttgartban.

Oldal ajánlása