Benevezett járművek az 1980-as évekből

A X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra eddig nevezett járművei.

Mercedes-Benz C123 280 C - Évjárat: 1980 Új autóként Belgiumban helyezték forgalomba 1980-ban, majd Magyarországra került ez az itthon a "fekvőlámpás" kupék sorából származő 280 C. Jelenlegi tulajdonosa rossz állapotban talált rá, amit teljes felújítást követett. Az autó restaurálása 2011-ben fejeződött be és azóta kincsként, féltve őrzi az eredetiség megőrzésének jegyében felújított kocsit tulajdonosa. Nem véletlen, hogy kitünő FIVA minősítést kapott az autó.
Mercedes-Benz R107 450 SLC - Évjárat: 1980 Ez az autó még restaurálatlan, eredeti a fényezése is, s teljesen original állapotú. Megkíméltségéről sokat elárul, hogy 37 év alatt, csupán 42 ezer kilométert futott. Ezen autót 1980-ban gyártották, az SL és SLC alkotta 107-es sorozat egészen 1989-ig gyártásban maradt. Az utolsó legyárott SL egy piros színű 500-as volt, ami a gyári múzeumba került.
Mercedes-Benz W107 380 SLC - Évjárat: 1981 Németországban vásárolták ezt a 380 SLC-t, majd utána restaurálták. Egyedi a színkombinációja és a plüss kárpitozása is, ami teljesen egyedivé teszi az autót! A kocsi 3,8 literes V8-as motorja 218 lóerőt teljesít, vele megfutja a 215 km/h-ás végsebességet is a kocsi.
Mercedes-Benz R107 380 SL - Évjárat: 1981 A 107-es sorozat SL változatát 1898-ig, amíg a keménytetős SLC-t csak 1981-ig gyártották. Körülbelül négyszer annyi nyitott tetős SL készült, mint zárt. Tavaly lett teljesen kész a restaurálás.
Mercedes-Benz W107 500 SLC - Évjárat: 1981 Az autó egyike a valaha gyártott 1133 darab 500 SLC típusnak, amelyek mára már igazi ritkaságnak számítanak. Aluminium motorblokkos motorja 4 fokozatú váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, garantálva a remek menetteljesítményeket. A kényelmet napfénytető, tempomat, klíma, és elektromos ablakok szolgálják. Az autó teljesen eredeti állapotban van, összesen 105 ezer kilométert futott.
Mercedes-Benz W107 380 SLC - Évjárat: 1981 Erről a 380 SLC-ről csak az oldtimer vizsgán derült ki, hogy a tulajdonos és az ő "születési dátuma" között csupán 1 nap az eltérés. Könnyű kitalálni, ezek után, hogy mindketten 36 évesek idén. Az SLC hosszabb tengelytávval készült az SL-nél, ráadásul magasabb is volt a nyitott tetős változatnál.
Mercedes-Benz R107 380 SL - Évjárat: 1982 A kisebb motorral szerelt 107-eseket hathengeres soros, a nagyobbakat V8-as motorokkal szerelték. Három és négyfokozatú automata kapcsolású, vagy 4 és 5 fokozatú kézi váltóval lehetett megrendelni őket.
Mercedes-Benz W107 380 SL - Évjárat: 1982 Ezt a modellt már nem az alapmotorral szerelték, a V8-as 3,8 literessel szépen tud haladni.
Mercedes-Benz W107 SL 500 - Évjárat: 1982 Az ötliteresnél is volt nagyobb motor ami 107-esbe került, az 5,6 literes volt. Jópár tuningcég is kezelésbe vette a típust, sokféle sportos kiegészítőt is kínáltak hozzájuk. Az egyik ilyen leghíresebb az 1967 óta létező AMG, amely cég ma már a Mercedes-Benz érdekeltségi körébe tartozik s jelenleg több mint 1400 munkatársa van.
Mercedes-Benz W460 280 GE - Évjárat: 1983 Nagyon ritka, megkímélt és eredeti állapotú W460 terepjáró, amely az eredeti Steyr - Daimler - Puch megállapodás alapján Puch márkanévvel került 1983-ban Svájcban forgalomba. Szerencsére az előző tulajdonosa - a szokásokkal ellentétben - nem szereltette át Mercedes-Benz-re a modell megnevezést, így a jármű ma ezzel a típusmegnevezéssel egy igazi ritkaságnak számít a Mercedes gyártmányok között.
Mercedes-Benz R107 560 SL - Évjárat: 1985 A 107-es sorozat amerikai kivitele méretesebb lökhárítókat és négy kör alakú fényszórót kapott, az európai nagy felületű téglalap formájút lámpákat. Ez egy, az USA-ból, "hazahozott" európai kivitelű, 2+2 üléses kabriolet.
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1985 Több mint 180 lóerőt teljesít a legkisebb motor az SL-ben, amihez ebben az autóban ötfokozatú kézi kapcsolású váltó jár. 1980-tól már ABS-t is kínáltak a másfél tonnás össztömeget épp meghaladó típushoz.
Mercedes-Benz W107 560 SL - Évjárat: 1985 Ez az 560 SL a napfényes Californiából érkezett és egy filmsztárnak volt az autója. Ez a legnagyobb motor, amit a típusba építettek. Több mint 220 lóerőt teljesít, de nem is ez, hanem a közel 400 Nm-es forgatónyomaték az, ami igazán kellemesen vezethetővé teszi a típust.
Mercedes-Benz W107 380 SL - Évjárat: 1985 Ez a 380 SL kanadai származású, ami érdekes keveréke az európai és amerikai kivitelnek. Amerikai lökhárítók és világítási rendszer jellemzi, miközben a lámpái európai szabvány szerintiek, ahogy a sebességmérője is. Szerencsére vigyáztak rá, ezért eredeti színében és belsővel pompázik.
Mercedes-Benz W107 300 SL - Évjárat: 1986 Soha nem restaurálták ezt a 300 SL-t, teljesen gyári állapotú. Ezzel a motorral a gyár szerint körülbelül 15 literes fogyasztással el lehet járni. Persze, ha gyakran sportosan használják, ennél több is lefolyhat a 190 lóerős motor torkán. Ez a 300 SL a ciklus végén, 1985-89 között készült, csak nyitott változata volt.
Mercedes-Benz W107 300 SL - Évjárat: 1986 Egyre felkapottabb, hogy a tuningcégek is kínálnak veterán autókat, saját, restaurálással foglalkozó részlegeik is vannak. Ez az autó a Lorinser Classic-tól került jelenlegi tulajdonosához.
Mercedes-Benz R107 560 SL - Évjárat: 1986 227 lóerős 5,6 literes, 90 fokos hengerszögű nyolchengeres V motor - a legnagyobb erőforrás, amit ebbe a karosszériába beépítettek az az 560 SL-be került. Ezzel mindegyik SL-t lehagyja a csúcsmodell.
Mercedes-Benz W107 560 SL - Évjárat: 1986 227 lóerős 5,6 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motor, amellyel minden SL-t lehagy a csúcsmodell. Hallgasák a hangját, nem mindennapi!
Mercedes-Benz R107 300 SL - Évjárat: 1987 1987-ben Németországban helyezték forgalomba először ezt a 300 SL-t. Az autó sérülésmentes, a Mercedes márkaköreiben hírnevet szerzett Lorinser cég újította fel. Ez a 300 SL gyártási ciklusának végén készült, ekkor már csak nyitott, roadster karosszériával gyártották a a kocsit.

Oldal ajánlása