Aktuális témakörök.

„Truck of the Year 2011“ – az új Atego és az Atego BlueTec®Hybrid.

Az érem megmutatja: haszonjármű-szakújságírók egész Európából tüntették ki az új 12 tonnás Ategot a továbbfejlesztett Atego BlueTec®Hybriddel a „Truck of the Year 2011“ címmel. Ez a cím a sajtó díjának számít a szakmán belül. Évente adják ki, és azt a gépkocsit illeti, amely a legnagyobb mértékben járult hozzá a gazdaságosság, kibocsátás, biztonság, vezethetőség és kényelem terén a közúti szállításhoz.

Sokoldalú tehetség a terítőfuvarozásban.

Az új Atego minden téren meggyőzte a szakértő zsűrit. A terítőfuvarozás profija mértékadó a külső megjelenés, a változatok sokfélesége, menetkényelem és innovatív technika terén. Egyedülálló például az újonnan kifejlesztett állandó mágneses retarder*, amely előreláthatólag 2011 júniustól kívánságra rendelhető. Az új Ategonál 175 kW-ig növeli a gazdaságosságot, biztonságot és menetkényelmet. Segítségével az üzemi fék használatának gyakorisága több mint 60 %-kal csökkenthető. Ezáltal az állandó mágneses retarder egyidejűleg az üzemi fék és a gumiabroncsok kisebb kopásához is hozzájárul, ami pozitív hatással van a javítási- és karbantartási költségekre. Számos kiegészítő, praktikus felszereltség-részlet növeli ezen túlmenően a minőséget és hatékonyságot. A vezető a terítőfuvarozáshoz olyan felszereltséget kap, amely nemrégen még a távolsági fuvarozást végző gépkocsiknak volt fenntartva.

Úttörő az alternatív meghajtások terén.

Ezen túlmenően a Mercedes-Benz az Atego BlueTec®Hybriddel egy jövendő technológia második generációját javította tovább a terítőfuvarozásban. Ezáltal az új Atego még vonzóbbá vált. A hibrid gépkocsi már ma is képes 10-15 % megtakarítást elérni. Egyidejűleg ez a sorozatgyártású modell elősegíti a haszonjárművek CO2-kibocsátásának csökkentését az Európai Únión belül. A motor-start-stop berendezéssel, amely az Atego BlueTec®Hybridhez is rendelhető, az üzemanyag-fogyasztás a városi terítőfuvarozás során további akár 3 %-kal is csökkenthető. A hibrid tehergépkocsi az ún. párhuzamos hibridhajtással működik. Egy BlueTec 5 dízelmotor, EEV-technológiával és egy elektromotor végzik együttesen vagy akár külön-külön a meghajtást.

Az új „Truck of the Year 2011“ márkajele a modern design és a markáns hűtőrács, amellyel külsőre az Actroshoz hasonlít. Ezáltal kifelé is jelzi a gépkocsi innovatív mivoltát, sokoldalú tehetségként a terítőfuvarozás igényes feladataiban.

Tudjon meg többet az új Ategoról és az Atego BlueTec®Hybridről weboldalunkon.

* extraként rendelhető a nyergesvontatókhoz és 4x2 platós teherautókhoz és csak a 6 sebességes sebességváltókkal rendelhető