Referenciák.

Otthon van a metropoliszokban.

Az Econic NGT sikeres Hollandiában a terítőfuvarozásban.

A Simon Loos Logistic a jövőben 30, gázmotoros Econicot alkalmaz a belvárosi áruterítésben. A városhatártól az alacsony fellépős gépkocsi veszi át az árukat, hiszen az Econic előnyei a belvárosban mutatkoznak meg igazán. Számos okból.

Lassan hajnalodik. Hétfő reggel, 5 óra. A Simon Loos B. V. központjában, a hollandiai Wognumban lázas tevékenység folyik. Az üzletek a közeli Amsterdamban tagnap kiürültek, és várják a friss árut. Nyerges szerelvények manővereznek a cég udvarán. Egy óriáskamion halad át az udvaron, mialatt egy Econic, egy kéttengelyes pótkocsival halad a kijárat felé. A kommunális alkalmazásokban sikeres alacsony fellépős gépkocsi előnyei, a kényelmes beszállással és a kitűnő áttekinthetőségével láthatóan a városi terítőfuvarozás területén is a közbeszéd tárgyává váltak.

Amire szükség van: gazdaságos környezetbarátság.

„Ügyfeleinknek ma három fő elvárásuk van járműparkunkkal szemben“, mondja Simon Loos, harmadik generációs ügyvezető. „Környezetbarát kell legyen, aztán legyen környezetbarát és végül az ügyfelek még környezetbarátabbat szeretnének.“ Loos számára azonban, aki 425 vontató és 645 vontatmány ura, a megkövetelt környezetbarátság megfizethető kell maradjon: „2005 óta vontatóinkat, melyeknek jó 75 százaléka Mercedes-Benz, Euro 5-re állítottuk át. A legutóbbi beszerzéseknél – amint az nálunk már hagyomány – megbeszéltük ügyfeleinkkel, mik a céljaik. Gyorsan kiderült, hogy a maximális környezetbarátság az elsődleges követelmény. Euro 6 még nem szállítható, ezért az EEV-re koncentrálunk.“

Econic folyékony földgáz-meghajtással.

Az üzemanyag-ellátást egy helyi gáz-kút biztosítja – de Loos már a következő lépést tervezi. A nagyobb hatótávolság és az optimalizált hasznos terhelés érdekében gépkocsijait a Mercedes-Benz Niederlande által, wörthi mérnökök szakmai támogatásával folyékony földgázra alakította át. „Most az LNG-s Econic rozsdamentes nemesacél tartályokkal rendelkezik, melyek könnyebbek, és nagyobb térfogatúak.“ Loos még tovább gondolkodik: „Egyik megrendelőnkkel elgondolkodtunk azon, hogy a jövőben a megmaradt élelmiszert egy speciális berendezésben biogázzá dolgozzuk fel.“ A biogáz-hajtású Econic alkalmazása az egyik első lépés lenne a CO2-neutrális üzem felé.

„Ne feledkezzünk meg róla: Hollandiában sok nagyváros van, melyek már ma is behajtási korlátozásokat léptettek életbe az alacsony Euro-szabványos gépkocsikkal szemben", fűzi hozzá Loos. „Várható, hogy a behajtási korlátozások tovább szigorodnak. Ez a gázmotoros Econic számára további előnyöket jelent.“ Ráadásul a logisztikai szakemberek szerint az élelmiszer-terítés terén jelentős változások történnek: „Közeledünk a 24 órás/365 napos beszállítás felé. Ez csak speciális gépkocsikkal valósítható meg.“

Nagy a kereslet az Econic iránt.

Első gázmotoros Econicja sikeres bevetése után Simon Loos már meg is rendelt 28 további gépkocsit. 23 vontatójával a jövőben félpótkocsikkal fuvaroz a kiskereskedőkhöz. Egyes gépkocsikat közvetlen kiszállításra használ, mások egy óriáskamion pótkocsijait viszik a megrendelőkhöz. Ezen túlmenően Loos hét kéttengelyes gépkocsit is szolgálatba állít, melyeket motorral hajtott hűtővel a rendkívül szűk és zajra érzékeny területeken használhat. Már meg is kezdődött a verseny a gépkocsivezetők között, hogy ki ülhet át előbb a hagyományos tehergépkocsiról az Econicra. Számos ügyfél a jövőben csak a tiszta, alacsony fellépős specialistát szeretné üzletei előtt látni. Közben a nap már delelőn áll. Az amszterdami üzletek első éhségét már csillapították. Az ügyfelek azonban nem alszanak, a készletek a polcokon ismét apadnak. Az élelmiszer-logisztika olyan üzlet, ami napi 24 órában folyik. Az első műszak gépkocsivezetői számára a nap véget ért. Nem úgy az Econic számára. Gyorsan átadják a papírokat, rövid tájékoztatás a következő szállítási útvonalról, elfordul a gyújtáskulcs, és a gázmotor ismét felveszi a munkát. Amsterdam sosem alszik.

Műszaki adatok:

 
Alváz Typ 1828 LSNGT 4x2
Motor Teljesítmény 205 kW (279 LE)
EEV kipufogógáz-szabvány
Hengerűrtartalom 6,9 liter
Max. forgatónyomaték (Nm/perc–1)
1.000/1.400
Erőátvitel és tömeg Allison 6 sebességes
automata váltó
Megengedett össztömeg 18.000 kg