Benevezett járművek

A X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra eddig nevezett járművei.

Autók a '30-as évekből (1)
Mercedes-Benz W136 170S Cabrio - Évjárat: 1936 Ez a típus a korábbi W15-ös, "kocka" 170-es utóda, 1936-ban a berlini Autókiállításon mutatták be. A 170-est megbízható és gazdaságos, mindennapi használatra alkalmas autónak tervezték, amit tömegtermelési módszerekkel lehet gyártani. Bár ez az első, mind a négy kerekén függgetlen kerékfelfüggesztéssel szerelt Mercedes, elődjéhez képest műszakilag kevésbé igényes, de esztétikusabb kivitel jellemzi. Ez a típus volt az alapja a háborús időszak katonai járműveinek és a II. Vh. utáni években az újrainduló személyautógyártásnak a Mercedesnél. A nyitott változat ma már ritka, a legtöbb példány ugyanis a háborúban odaveszett.
Autók az '50-es évekből (9)    
Mercedes-Benz W136 170 S - Évjárat: 1951 Ez a W136-os típusszámú 1951-ben gyártott 170 S 1960 óta Magyarországon közlekedik. 2004-ben teljes és alapos felújításon esett át, azóta újra gyári fényében tündököl. Az 1949 és 53 között gyártott 170S a 170V továbbfejlesztett változata, kicsit nagyobb és modernizált karosszériával, korszerűbb első felfüggesztéssel és nagyobb motorteljesítménnyel, amely 52 lóerőt jelent.
Mercedes-Benz W191 170 D - Évjárat: 1952 30 éve jelenlegi tulajdonosának családjába van a dízelmotoros 170 D. A 170S 1952-53-ban gyártott dízel változata az OM 636-os előkamrás dízelmotorral, a mindössze kétéves gyártási periódus alatt közel 13. 000 db készült.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1954 A W120-as ún. Ponton Mercedesek a korábbi hossztartós alvázkonstrukciót elhagyva önhordó karosszériával és már a Barényi Béla-féle biztonsági padlólemezzel készültek, amely jobb védelmet biztosított oldalütközés ellen, mint a korábbi alvázas konstrukció. A W120-as egyben a mai E-osztály alapköve, a 180-as típusok motorikusan többször megújulva 1953 és 62 között voltak gyártásban. A nem túl sportos jármű az 50-es évek legnépszerűbb Mercedes-e lett. Ez az autó korábban a MAHART tulajdonában volt, amit jelenlegi tulajdonosa tíz éve restaurált.
Mercedes-Benz W198 300 SL - Évjárat: 1954 A 300 SL sirályszárnyas ajtókkal szerelt zárt karosszériával és nyitott roadster változatban készült. A szám a motor lökettérfogatára - amely 3 literes - utal. Igazi versenyautó, amelyet már befecskendezéses motorral is szereltek. Ezt a 300 SL-t az USA-ban helyezték először forgalomba. Érdekessége a "rudge", azaz egy, középső kerékanyával szerelt kerék és az öt fokozatú váltó, amelyből csak néhány darabot gyártottak. A kocsival korábban versenyeztek, de egy futam során a 80-as években összetörték. A 90-es években hiányos, romos állapotban vásárolta meg Németország legnagyobb 300 SL gyűjtője. Az autó 2013-ban került jelenlegi tulajdonosához, aki az alapoktól teljesen felújítatta azt. Jelenleg eredeti pompájában, gyári állapotban látható: a külső szín, a belső felszerelés és a kárpit is.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1957 Az 1953 és 62 között gyártott W120-as Ponton Mercedesből összesen közel 443 ezer darab készült, amely közül sok volt a dízel. Ezt az autót az OM636-os számú, OHV vezérléses motorcsalád egyik tagja hajtja, a gázolajjal működő motor teljesítménye 45 lóerő.
Mercedes-Benz W121 190 - Évjárat: 1957 Teljesen restaurált, újszerű állapotú gépkocsi 1957-ből, a W121-es családból. A W121-est 1956-ban mutatták be, az ekkor már gyártásban lévő W120-assal ellentétben nem 1,8, hanem 1,9 literes motor hajtotta. A nagyobb motorból is volt dízel és benzines is, ezt a 190-est 75 lóerős motor mozgatja.
Mercedes-Benz W180 220S - Évjárat: 1958 FIVA által minősített autó. A W180-as "nagy Ponton" a kisebb testvér, a 180-as alapjára készült. A hathengeres motorral szerelt, a W120-hoz képest növelt tengelytávú, tágas belterű autó 1954-60 között, ezen belül ez a 220 SE, már befecskendezős motorral 1958-60 között volt gyártásban.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1958 A W120-as egyben a mai E-osztály alapköve, a 180-as típusok motorikusan többször megújulva 1953 és 62 között voltak gyártásban. A nem túl sportos jármű az 50-es évek legnépszerűbb Mercedes-e lett.
Mercedes-Benz W120 180a - Évjárat: 1959 Ez a restaurálatlan, 1959-ben gyártott 180a (1957-1959) egy „modellváltás” előtti kiadás, bizonyos helyeken 180b-s (1959-1962) megoldásokkal, mint amilyen a kétsoros vezérműlánc. Furcsaság a 190-esre (W121) emlékeztető, az ablak alatt körbefutó díszléc. Ismeretlen funkciójú az előre dönthető háttámlájú első ülések. 1897 köbcentiméteres motorja 65 lóerőt teljesít.
Autók a '60-as évekből (21)    
Mercedes-Benz W121 190 SL - Évjárat: 1960 1954. február 6-án mutatta be a Mercedes-Benz a 190 SL prototípusát, mint a 300 SL "sirályszárnyas" sportkocsi kvázi kistestvérét. A 300 SL az átlag vásárló számára elérhetetlenül drága volt, ezért hozta ki a gyár a szelidebb, olcsóbb, de hasonlóan vonzó kis roadstert. Bár mindkét típus elől kettős keresztlengőkaros futóművel készült, a 190 SL mégsem kapta meg a "nagytestvér" térhálós csővázát, hanem a W121-es saloon rövidített platformjára épült. A típus új, 1.9-es, soros négyhengeres motort kapott, amely két Solex karburátor által táplálva 105 lóerőt adott le.
Mercedes-Benz W111 220Sb - Évjárat: 1960 A limuzin W110-es sokoldalúságát bizonyítja, hogy még komoly versenyeken is rajthoz álltak velük. Ez az autó az 1960-ban a Monte-Carlo ralin versenyző gyári autó másolata. 1960-ban a gyári autóval az első, a második és a negyedik helyet szerezte meg a Mercedes.
Mercedes-Benz W111 220 SE - Évjárat: 1961 Olaszországból, első tulajdonosától vásárolt, részben már restaurált jármű ez a 220 SE. 1959 és 71 között gyártották a W111-es Mercedest. Négyajtós limuzin, kétajtós kupé és cabriolet kivitelei voltak a főleg hathengeres motor hajtott típusnak. Ezt a kocsit 120 lóerős erőforrás mozgatja. A csúcsmodell V8-as motort kapott.  
Mercedes-Benz W121 190 SL - Évjárat: 1961 A W121 típuskódú autó kereskedelmi megnevezése a 190 SL volt, ebből a 190 a lökettérfogatra utalt centiliterben, amíg az SL a "sport, leicht" (= sportos, könnyű) szavak rövidítése. A modellpalettán betöltött szerepe és kategóriája miatt nem a mai nagy SL, hanem inkább az SLK előfutárának szokták tartani.
Mercedes-Benz W121 190 SL - Évjárat: 1962 Az autó több mint 9 éve van jelenlegi gazdájánál, a sofőrnek ez a harmadik Csillagtúrája. Ehhez a 190 SL-hez lehetett levehető keménytetőt is rendelni.
Mercedes-Benz W111 220 SE - Évjárat: 1962 Mintegy 371 ezer darab készült a W111-es sorozatból, Stuttgartban gyártották őket. Az itt látható autót 2,2 literes 120 lóerős soros motor hajtja.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1963 Kevesebb mint ötvenezer példány épült a W113-as roadster Mercedesből - ez az 1963-as a gyártás első évéből származik. Mindegyik orrába hathengeres motorok kerültek, 2,3; 2,5 és 2,8 literes lökettérfogattal.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1963 A W113-as az első, Barényi Béla által tervezett biztonsági karosszériával készített sportautó, amely valójában roadster. Klasszikus kétüléses nyitott, amelyre keménytetőt is fel lehetett szerelni, bár készült 2+2 üléses változata is. 2005-ben a tulajdonos restaurálta. A Gaál Oldtimer által restaurált 230 SL, amely 2005-ben lett kész.
Mercedes-Benz W111 220 SEB Coupe - Évjárat: 1964 Ezt a 220 SEb Coupét Svájcban helyezték először forgalomba 1964 áprilisában, aholis egy zürichi fogtechnikus vásárolta újonnan. Ő 1978-ig használta, amikor lejárt a kocsi mûszaki vizsgája. Ettől fogva állt és egészen 2010-ig nem került újra forgalomba. Egy kisebb felújítás után Magyarországon veteránautóként használni kezdte jelenlegi tulajdonosa. A motorja és a váltója még az eredeti, érintetlen állapotú, a bõrkárpit és a belső tér nemrég lett felújítva. A négyajtós sedan-t 1959-től gyártották. A 220b kevés króm szegéllyel készült és egyszerű dísztárcsákkal látták el. A kiemelt 220SEb már Bosch befecskendezéssel készült, így 120 lóerőt és 172 km/h végsebességet tudott.
Mercedes-Benz W110 190 - Évjárat: 1964 Az amerikai formai divatirányzat jelent meg a Pontonkat leváltó új 111-es típuscsalád modelljein, amely az "S-osztály" egyik előfutára volt. A hazai zsargonban "fecskefarkú"- ként ismert autók 220 S típusa még karburátoros motorral készült. Az ún. "kis fecske" formája átmenetet képez a gömbölyded vonalakkal és kerek fényszóróval jellemzett korábbi időszak és a fecskékkel, majd az állólámpással folytatódó szögletesebb, sík felületekkel határolt formavilág felé.
Mercedes-Benz W120 180 D - Évjárat: 1965 A 180 D nincs felújítva. Bár vannak esztétikai hibái, viszont akár a mindennapi használatban is megállja a helyét. Többször elhangzott már a W120-as kapcsán Barényi Béla neve. Az 1907 és 1997 között élt, Bécs mellett született mérnök nevéhez fűződik a biztonságos Mercedes-ek megalkotása, első, gyártásban is megjelent ötlete a W120-as padlólemeze volt, amely oldalütközés esetén elődjeinél nagyobb védelmet nyújt.
Mercedes-Benz U404 Unimog - Évjárat: 1965 Az ezer arcát mutató Unimog járművek első olyan típusa a 404-es, amely széles alkalmazási körre készült. Sok katonai és tűzoltókocsi készült, ami nem véletlen, mert a kiváló konstrukció nagy megbízhatósággal párosult. Máig aktív tűzoltóautó.
Mercedes-Benz W110 200 - Évjárat: 1965 A W110-es és 111-es sorozat volt az első Mercedes, amit széleskörű ütközési teszteknek is alávetettek már. Összesen több mint 620 ezer példányt gyártottak belőle.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1966 Csak Öreg hölgynek hívják tulajdonosai a W113-as 230 SL-t. Hűséges és kecses...és hát benne van már a korban az 1966-os autó. A Pagodák az alapot adó W111-es fecske 30 cm-rel rövidített padlólemezére készültek. Háromféle soros hathengeres motorral szerelték őket, 2.3, 2.5 és 2.8-as hengerürtartalommal.
Mercedes-Benz W108 250 SE - Évjárat: 1966 1966-ban Zürichben értékesítették ezt a W108-ast 250 SE-t. Jelenlegi tulajdonosai egy német kereskedésben vásárolták meg 3 éve. Azóta az autót "porcikáira" szedték és 2016 nyarára részletesen fel is újították. A W108 karosszériákat Paul Bracq és csapata tervezte a gyár formatervezési részlegénél, megtartva a konzervatív Mercedes jelleget, ugyanakkor még tágasabb, világosabb és biztonságosabb lett. A W108/W109 modellszéria a márka csendes sikertörténete lett, 1972 -es leváltásáig 383 437 darabot gyártottak belőle.
Mercedes-Benz W110 200 - Évjárat: 1966 Ez a W110-es 200-as 2017 márciusában kapott FIVA minősítést. A kis "fecskefarkú", a W110-es második sorozata a 200-as, amely a fényszóró alá tett irányjelzőből és a C-oszlopon található króm szegély szellőzőnyílásból ismerhető fel. A motor még karburátoros.
Mercedes-Benz W111 250 SEC - Évjárat: 1966 A W111-es kupék és kabrioletek technikája a limuzin változatokra épültek, belértve a padlólemezt is, ezért a sportosabb karosszériások is teljesértékű kétüléssoros autók voltak. Érdekesség, hogy kupékhoz és a kabriókhoz négyszer annyi alkatrészt készítettek kézzel, mint a limuzinokhoz. Tulajdonképpen ez volt az utolsó kézigyártású Mercedes, ezért kerültek ezek az autók majdnem kétszer annyiba, mint a limuzinok. A 250 SE Coupé-ból bő kétéves gyártási időszaka alatt mindössze 5259 db készült.
Mercedes-Benz W113 230 SL - Évjárat: 1966 Bár a W113-as 230 SL európai modell, jelenlegi tulajdonosa Amerikában vásárolta 2005-ben egy Internetes árverésen. Szervókormánya és 4 fokozatú kézi kapcsolású váltója van. A Pagodák extralistáján egyébként olyan tételek is szerepeltek, mint a biztonsági öv, a fejtámla, az 5 fokozatú kézi kapcsolású, vagy a 4 fokozatú automata. Keményített rugókat, metálfényezést, bőrkárpitot, levehető keménytetőt - akár ablakfűtéssel is - kihajtható hátsó üléseket, síléctartót is lehetett hozzájuk rendelni.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1967 Folytatva a sort, a Pagodákhoz akár autótelefont is lehetett rendelni mintegy tízezer (!!) német márkáért. Ezt a kocsit a legnagyobb motor, egy soros hathengeres 2,8 literes hajtja. Ez a kocsi teljes felújításon esett át, eredeti alkatrészek felhasználásával restaurálták.
Mercedes-Benz W111 280 SE/C Cabrio - Évjárat: 1968 Ez a W111-es 280 SE/C Cabriolet 1980-óta van jelenlegi tulajdonosánál. A nagy fecske becenévre hallgató sorozat közül a limuzin 1968-ig volt gyártásban, de kupé és kabriolet változatokat egészen 1971-ig gyártották.
Mercedes-Benz W111 280 SE - Évjárat: 1968 Eredeti állapotában látható az 1968-as 280 SE. Mintegy 371 ezer darab készült a W111-es sorozatból, Stuttgartban gyártották őket. Az itt látható autót 2,8 literes 160 lóerős soros hathengeres motor hajtja.
Autók a '70-es évekből (23)    
Mercedes-Benz W114 250 CE - Évjárat: 1970 A W114-es, Magyarországon Állólámpásnak, Németországban /8 (ejtsd: Strich Acht) becenévre hallgató autó. A 114-es modellek egyik coupé változata a 250 CE, hathengeres, befecskendezős, 150 lóerős motorral. Ez az autó Dél-Franciaországból származó, restaurálatlan és eredeti állapotú, Classic Data minősítése 2+. Egy tulajdonos használta 1970 és 2004 között, akinek halálát követően Németországból Magyarországra került.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1970 Az itt látható autó a gyártási időszak végéről származó 280 SL Pagode. Összesen mintegy 49 ezer darab ilyen SL készült, 1970-ben még közel 8 ezer, egy évvel később pedig már alig több mint 800 példány, majd a típus gyártását abbahagyták.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1970 Piros külső szín, fehér bőr - ilyen ez a W113-as 280 SL. A W113-asoknak olyan kivitelük is volt, amelyek hátsó üléssorában olyan pótülés volt, amelyben az utas 90 fokkal a menetiránynak oldalt ült.
Mercedes-Benz W109 300 SEL 6.3 - Évjárat: 1970 A hathengeres 300 SEL karosszériába a 600-as limuzin V8-as motorját szerelték, így született meg a 300 SEL 6.3-as. 250 lóerős motorjával a kor egyik leggyorsabb autója volt, nem sokkal több mint 6 másodperc alatt gyorsult százra. Kevesebb mint hétezer ilyen Mercedes készült.
Mercedes-Benz W113 280 SL - Évjárat: 1970 Az autó California Roadster, vagy néha Pagoda coupe-nak is hívják. Nem rendelkezik vászontetővel, ellenben az első ülések mögött egy lehajtható pad van, amely segítségével akár 4 fő is utazhat az autóban. Az autó Franciaországból, Marsielle-ből származik. Teljes felújításon esett át és 2009-től szeli a magyar utakat. Többször teljesítette már a Csillagtúrákat.
Mercedes-Benz W114 250 CE - Évjárat: 1972 Olaszországból érkezett ez a 250 CE "Állólámpás". A W114-es és 115-ös sorozat négyajtós limuzin és kétajtós kupé karosszériával készült, négy- és hathengeres motorokkal. Saját rajongótábora van itthon is, a Mercedes talán legtartósabb típusa.
Mercedes-Benz W109 300 SEL 4.5 - Évjárat: 1972 1968-72-ig gyártott luxus modell V8-as motorral. A W109-est amerikai piacra gyártották, 205 km/h végsebességre képes. A 4.5-ös, akkori tengerentúli üzemanyagra és környezetvédelmi előírásokra tervezett motor épp akkora teljesítményt nyújtott, mint a 3.5-ös európai változat: közel 200 lóerőt. Az autó gyárilag kétszínű fényezéssel rendelkezik és gyári állapotban van.
Mercedes-Benz R107 350 SLC - Évjárat: 1973 Eredeti állapotában megőrzött ez a 350 SLC. 200 lóerős motor hajtja ezt, a nyitott tetős SL keménytetős változatát, az SLC-t. Bár a keménytető miatt nehezebb mint az SL, de mivel a légellenállása jobb, a menetteljesítményekben nincs közöttük különbség.
Mercedes-Benz W116 280 SE - Évjárat: 1973 Az 1972-ben bemutatott W116-os S-osztály az akkori autótechnika csúcsát képviselte. Az impozáns, nagy, belül is tágas autó négyféle motorral készült, ezen belül az itt látható 280 SE-t gyártották a W116-os típuson belül legnagyobb darabszámban. 1972-80 között több, mint 150.000 db készült. Több Csillagtúrán szerepelt már ez a W116-os 280 SE.
Mercedes-Benz R107 450 SL - Évjárat: 1973 Ez a 450 SL 1973 júniusában gördült le a gyártószalagról. Sacramentóból, Californiaból származik. R107-es modellt főleg az amerikai piacra gyártották. Tölthető, kesztyűtartóba integrált elemlámpa, alul és felül habosított anyaggal borított műszerfal, négyküllős kormány polyuretánnal bevont puha felülettel, az első tengely mögött elhelyezett körmánymű, rendkívül egyszerű tetőmechanizmus és tartós beltéri anyagok használata: ezek jellemezték az SL-t a bemutatásától kezdve. Ugyancsak ezen a típuson mutatkoztak be a később sokáig használt "barock" könnyűfém felnik.
Mercedes-Benz R107 350 SL - Évjárat: 1973 A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ami extra hosszú idő! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott. Ez az autó Berlinből származik, érkezésekor igen rossz állapotban volt. A 70-es évek divatja szerint műanyag spoilerek borították. Amikor ezeket eltávolították, alatta sok helyen csak rozsdát találtak. Teljes felújításon nem esett át, mert erre még nem volt szükség.
Mercedes-Benz W107 450 SL - Évjárat: 1973 A 107-es sorozat a Mercedes hetvenes évekbeli formanyelvére jellemző egyik ikonja. Nyitott és zárt tetős kivitelben gyártották, SL és SLC név alatt. A "Bobby-Merci" 237.000 példányával minden idők legnagyobb számban gyártott nyitott német autója lett. Az pedig, hogy 18 évig gyártották, nem gondolnánk, de a G-osztály terepjáró utáni második leghosszabb modellciklus a Mercedes-Benznél.
Mercedes-Benz R107 450 SL - Évjárat: 1973 Műszaki újítások egész sora tette a 107-es Mercedest kényelmes utazóautóvá. Az új fejlesztésű klímaberendezés, a szelepekkel és csappanytúkkal működtetett fűtés-szellőzés (ajtóban is), a speciális kialakítású, rossz időben is jól látható visszapillantó tükrök, a 70%-os látómezőt bizotosító ablaktörlők (melyek nagy sebességnél is kiválóan működnek) korukat megelőző kifinomultsággal működnek. Különleges, 4 üléses kivitel, amely szép eredményt hozó restauráláson is átesett.
Mercedes-Benz W107 450 SL - Évjárat: 1975 Baby blue, eredeti fényezésű autó, mely Floridából származik, amerikai kivitel. A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott. A férfias pasztellkék külső, szolíd vajszínű belső értékeket rejt!
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1975 W107 280 SL szériát 1974-től gyártották 1985-ig. Az autó az első ezer darab egyike. Saját restaurálása adta vissza régi fényét. Tulajdonosa szerint használhatósága a mai autókéval is felveszi a versenyt.
Mercedes-Benz W107 280 SLC - Évjárat: 1975 A sokféle kereskedelmi jelöléssel készült 107-esek családjának legkisebb motorizáltságú tagja a 280SL ill. SLC. Az olajválság következménye volt, hogy 1974-től a gyár kihozta a takarékosabb, 2,8 literes hathengeres változatot is, amely 1985-ig gyártásban is maradt. A coupé változat a ritkább, alig több, mint 10000 db készült a 9 év alatt. Érintetlen, eredeti állapotú SLC.
Mercedes-Benz W123 280 CE - Évjárat: 1977 A 123-as típuscsalád a legnagyobb példányszámban gyártott széria a Mercedes személyautók történetében. Egyszerre volt kapható limousine, kombi és coupé változatban. Ma az utóbbiak, a coupék a legkeresettebbek elsősorban elegáns vonalvezetésük és a bőséges krómozásuk miatt. Az autó 1995-ben érkezett Magyarországra, ahol teljes restauráláson esett át. Több mint 90 %-ban gyári alkatrészek felhasználásával történt a felújítás, a teljes karosszéria fényezést kapott, gyári színkód alapján. A cég tulajdonában lévő 3 veterán autó közül ez a középső 1977-es gyártási dátumával.
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1977 A 2,8 literes motor volt a legkisebb, ami bekerült a 107-es szériába. Ez azonban nem jelentette azt, hogy a kocsi lassú lenne, a 185 lóerős soros hathengeressel is több mint 200 km/h volt a végsebessége.
Mercedes-Benz R107 450 SLC - Évjárat: 1978 Érdekesség, hogy a 107-es típuscsaládból a kupék (SLC) jelentősen hosszabb tengelytávúak a roadster változatoknál és így egy második üléssornak is helyet adhatnak. A 450 SLC , 450 SLC 5.0 és 500 SLC modelekkel a Daimler-Benz olyan hosszútávú ralikon is részt vett a 70-es években, mint a 30 ezer km hosszú Vuelta a la America del Sud (1977) , a Safari Rally (1979) és a Bandama Rally (1979/1980).
Mercedes-Benz W116 280 SE - Évjárat: 1978 Az 1972-ben bemutatott W116-os S-osztály az akkori autótechnika csúcsát jelentette, amely már ABS-szel, vagyis blokkolásgátlóval is rendelhető sorozat volt. A 280 S kivételével valamennyi változat befecskendezős volt. Mindegyik típus ugyanazt a kényelmet nyújtotta, csak a vevők pénztárcáján múlott, hogy melyik motort választották.
Mercedes-Benz W116 350 SEL - Évjárat: 1978 Sok ilyen előélettel rendelkező autót hirdetnek úgy, hogy korábban Kádár János használta. Általában azonban erre nincsenek bizonyítékok. De ez nem von le azon értékéből, amely szerint az egyik legjobb Mercedes-Benz típus. Ennek a 350 SEL-nek a Belügyminisztérium volt az első tulajdonosa.
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1979 Akár csak az elődmodellnek, a 107-es sorozatú SL-eknek is legfőbb piaca az USA volt, óhatatlanul teret hódítottak a nagy, V8-as motorok. A Dallas TV sorozatban is szerepelt, ezért hívják Bobby-Mercedesnek is, amely az első nyitott autó volt a világon, amely megerősített, nagyszilárdságú szélvédőkeretével és beragasztott szélvédőjével B oszlop és kereszttartó nélkül is biztonságot nyújtott borulás esetén.
Mercedes-Benz W107 450 SLC 5.0 - Évjárat: 1979 Az igazi 450 SLC 5.0 ma már nagyon ritka. Az ötliteres volt a legnagyobb motor amit zárt W107 SLC karosszériába szereltek, a nagyobb 5,6 literest csak a nyitott SL-be tették be Stuttgartban.
Autók a '80-as évekből (18)    
Mercedes-Benz C123 280 C - Évjárat: 1980 Új autóként Belgiumban helyezték forgalomba 1980-ban, majd Magyarországra került ez az itthon a "fekvőlámpás" kupék sorából származő 280 C. Jelenlegi tulajdonosa rossz állapotban talált rá, amit teljes felújítást követett. Az autó restaurálása 2011-ben fejeződött be és azóta kincsként, féltve őrzi az eredetiség megőrzésének jegyében felújított kocsit tulajdonosa. Nem véletlen, hogy kitünő FIVA minősítést kapott az autó.
Mercedes-Benz R107 450 SLC - Évjárat: 1980 Ez az autó még restaurálatlan, eredeti a fényezése is, s teljesen original állapotú. Megkíméltségéről sokat elárul, hogy 37 év alatt, csupán 42 ezer kilométert futott. Ezen autót 1980-ban gyártották, az SL és SLC alkotta 107-es sorozat egészen 1989-ig gyártásban maradt. Az utolsó legyárott SL egy piros színű 500-as volt, ami a gyári múzeumba került.
Mercedes-Benz W107 380 SLC - Évjárat: 1981 Németországban vásárolták ezt a 380 SLC-t, majd utána restaurálták. Egyedi a színkombinációja és a plüss kárpitozása is, ami teljesen egyedivé teszi az autót! A kocsi 3,8 literes V8-as motorja 218 lóerőt teljesít, vele megfutja a 215 km/h-ás végsebességet is a kocsi.  
Mercedes-Benz R107 380 SL - Évjárat: 1981 A 107-es sorozat SL változatát 1898-ig, amíg a keménytetős SLC-t csak 1981-ig gyártották. Körülbelül négyszer annyi nyitott tetős SL készült, mint zárt. Tavaly lett teljesen kész a restaurálás.  
Mercedes-Benz W107 500 SLC - Évjárat: 1981 Az autó egyike a valaha gyártott 1133 darab 500 SLC típusnak, amelyek mára már igazi ritkaságnak számítanak. Aluminium motorblokkos motorja 4 fokozatú váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, garantálva a remek menetteljesítményeket. A kényelmet napfénytető, tempomat, klíma, és elektromos ablakok szolgálják. Az autó teljesen eredeti állapotban van, összesen 105 ezer kilométert futott.
Mercedes-Benz W107 380 SLC - Évjárat: 1981 Erről a 380 SLC-ről csak az oldtimer vizsgán derült ki, hogy a tulajdonos és az ő "születési dátuma" között csupán 1 nap az eltérés. Könnyű kitalálni, ezek után, hogy mindketten 36 évesek idén. Az SLC hosszabb tengelytávval készült az SL-nél, ráadásul magasabb is volt a nyitott tetős változatnál.
Mercedes-Benz R107 380 SL - Évjárat: 1982 A kisebb motorral szerelt 107-eseket hathengeres soros, a nagyobbakat V8-as motorokkal szerelték. Három és négyfokozatú automata kapcsolású, vagy 4 és 5 fokozatú kézi váltóval lehetett megrendelni őket.
Mercedes-Benz W107 380 SL - Évjárat: 1982 Ezt a modellt már nem az alapmotorral szerelték, a V8-as 3,8 literessel szépen tud haladni.
Mercedes-Benz W107 SL 500 - Évjárat: 1982 Az ötliteresnél is volt nagyobb motor ami 107-esbe került, az 5,6 literes volt. Jópár tuningcég is kezelésbe vette a típust, sokféle sportos kiegészítőt is kínáltak hozzájuk. Az egyik ilyen leghíresebb az 1967 óta létező AMG, amely cég ma már a Mercedes-Benz érdekeltségi körébe tartozik s jelenleg több mint 1400 munkatársa van.
Mercedes-Benz W460 280 GE - Évjárat: 1983 Nagyon ritka, megkímélt és eredeti állapotú W460 terepjáró, amely az eredeti Steyr - Daimler - Puch megállapodás alapján Puch márkanévvel került 1983-ban Svájcban forgalomba. Szerencsére az előző tulajdonosa - a szokásokkal ellentétben - nem szereltette át Mercedes-Benz-re a modell megnevezést, így a jármű ma ezzel a típusmegnevezéssel egy igazi ritkaságnak számít a Mercedes gyártmányok között.
Mercedes-Benz R107 560 SL - Évjárat: 1985 A 107-es sorozat amerikai kivitele méretesebb lökhárítókat és négy kör alakú fényszórót kapott, az európai nagy felületű téglalap formájút lámpákat. Ez egy, az USA-ból, "hazahozott" európai kivitelű, 2+2 üléses kabriolet.
Mercedes-Benz W107 280 SL - Évjárat: 1985 Több mint 180 lóerőt teljesít a legkisebb motor az SL-ben, amihez ebben az autóban ötfokozatú kézi kapcsolású váltó jár. 1980-tól már ABS-t is kínáltak a másfél tonnás össztömeget épp meghaladó típushoz.
Mercedes-Benz W107 560 SL - Évjárat: 1985 Ez az 560 SL a napfényes Californiából érkezett és egy filmsztárnak volt az autója. Ez a legnagyobb motor, amit a típusba építettek. Több mint 220 lóerőt teljesít, de nem is ez, hanem a közel 400 Nm-es forgatónyomaték az, ami igazán kellemesen vezethetővé teszi a típust.
Mercedes-Benz W107 380 SL - Évjárat: 1985 Ez a 380 SL kanadai származású, ami érdekes keveréke az európai és amerikai kivitelnek. Amerikai lökhárítók és világítási rendszer jellemzi, miközben a lámpái európai szabvány szerintiek, ahogy a sebességmérője is. Szerencsére vigyáztak rá, ezért eredeti színében és belsővel pompázik.
Mercedes-Benz W107 300 SL - Évjárat: 1986 Soha nem restaurálták ezt a 300 SL-t, teljesen gyári állapotú. Ezzel a motorral a gyár szerint körülbelül 15 literes fogyasztással el lehet járni. Persze, ha gyakran sportosan használják, ennél több is lefolyhat a 190 lóerős motor torkán. Ez a 300 SL a ciklus végén, 1985-89 között készült, csak nyitott változata volt.
Mercedes-Benz W107 300 SL - Évjárat: 1986 Egyre felkapottabb, hogy a tuningcégek is kínálnak veterán autókat, saját, restaurálással foglalkozó részlegeik is vannak. Ez az autó a Lorinser Classic-tól került jelenlegi tulajdonosához.
Mercedes-Benz R107 560 SL - Évjárat: 1986 227 lóerős 5,6 literes, 90 fokos hengerszögű nyolchengeres V motor - a legnagyobb erőforrás, amit ebbe a karosszériába beépítettek az az 560 SL-be került. Ezzel mindegyik SL-t lehagyja a csúcsmodell.
Mercedes-Benz W107 560 SL - Évjárat: 1986 227 lóerős 5,6 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motor, amellyel minden SL-t lehagy a csúcsmodell. Hallgasák a hangját, nem mindennapi!
Autók a '90-es évekből (7)    
Mercedes-Benz W124 E300 Cabriolet - Évjárat: 1990 6343 darab nyitott tetős, 3 literes motorral hajtott W124-es készült, a típus ezzel a motorral lépett színre 1990-ben.
Mercedes-Benz W126 300 SE - Évjárat: 1990 A W126-os sokak szerint ma is a legszebb, legjobb S-osztály, elegáns vonalvezetése, széles motorválasztéka, gazdag felszereltsége meg is alapozza ezt. A kocsi 1990-ben, a gyártási időszak végén készült, a W 140-es bevezetése előtt.
Mercedes-Benz W124 Cabriolet E320 - Évjárat: 1994 1990 és 1997 között összesen alig 34 ezer darab W124-es Cabriolet készült. Ritka, különösen a limuzin és a kombi darabszámaihoz képest.
Mercedes-Benz W124 320 CE Cabrio - Évjárat: 1995 A nyitott tetős 124-es kupé alapjaira épült, s viszonylag későn, 1991-ben mutatták be. A kezdeti 3 literes motorját 3,2 literesre cserélték 1992-ben, ilyen hajtja ezt, az Angliából származó kocsit is.
Mercedes-Benz W124 E200 Cabrio - Évjárat: 1995 A W124-es Cabriolet karosszériájába bekerült négyhengeres motor is, ilyen volt az E200 és 220-as. Jelenlegi tulajdonosának régi vágya volt egy ilyen jármű. Idén került hozzá, s ez a Csillagtúra az első komolyabb megmérettetése az autónak.
Mercedes-Benz C124 E320 Coupé - Évjárat: 1995 1987-ben jelent meg a kupé karosszériaforma a 124-es sorozatban, a limuzinnál 8,5 centiméterrel rövidebb tengelytávolság jellemi a sportosabb vonalú karosszériát. A legnagyobb motor hajtja az itt látható, nagyon keveset futott és igen megkímélt állapotú autót, bár ennek AMG kivitelű sportosabb változatai is voltak, de a 220 gyári lóerő is tekintélyt parancsol.
Mercedes-Benz W124 E320 Cabrio - Évjárat: 1996 Csak alig 34 ezer Cabriolet készült a W124-es sorozatból - szemben a limuzinnal és a kombival, amelyből ennél lényegesen több, a limuzinból több mint kétmillió, a kombikból pedig 340 ezer példány. Ezt a 124-es Cabrioletet 1997-ig gyártották, ez az autó az utolsók közül való. Sportline kivitelű, ami főként a sportfutóműben, alacsonyabb hasmagasságban és a szélesebb kerekekben nyilvánul meg.
Autók napjainkból (3)    
Mercedes-Benz C213 E coupe - Évjárat: 2017 Ez egy EDITION 1 limitált széria matt fehér fényezéssel.

Oldal ajánlása