Jelentős fejlődés az elektromobilitásban és a mobilitási szolgáltatások terén

Mindamellett, hogy még tovább kívánjuk tökéletesíteni a belső égésű erőforrásokat, elkötelezett hívei vagyunk a hibridtechnológiának. Az azonban nem vitatható, hogy az alacsony emissziónál még jobb a zéró helyi emisszió. Éppen ezért mindvégig komoly fejlesztéseket végzünk az elektromobilitás terén, és időközben az ehhez szükséges technológiai, illetve gazdasági lehetőségek is adottá váltak számunkra: 

  • Az akkumulátorok energiasűrűsége folyamatosan emelkedik, és ezzel egyidejűleg csökkenő tendenciát mutatnak a gyártási költségek. Tanulmányaink szerint 2025-ig egy elektromos hajtáslánc költségben nagyjából igazodni fog egy belső égésű hajtáslánchoz. És ebben úttörők szeretnénk lenni: olyan elektromos modellek gyártása a célunk, amelyeket az ügyfeleknek nem meg kell venniük, hanem amiket meg akarnak venni, hiszen annyira attraktívak. Az elkövetkező években több mint tízmilliárd eurót invesztálunk elektromos flottánk kiépítésébe.
  • Célunk, hogy minden egyes Mercedes modellsorozathoz kínáljunk minimum egy elektromos alternatívát. 2020-ig a smart lesz az első olyan autógyártó, amelynek kínálata teljesen átáll az elektromos meghajtásra. Mindemellett haszongépjárműveink tekintetében is teljes gőzzel dolgozunk az elektromobilitáson: a Mercedes-Benz Vans jelenleg az összes modellsorozat elektrifikációján dolgozik. Az első teljesen elektromos típus, vagyis az eVito szériagyártása idén kezdődik, 2019-ben pedig az eSprinter folytatja a sort. Az első teljesen elektromos Mercedes-Benz Citaro buszok kiszállítása az év végén kezdődik. 
  • Mindig is az innováció volt az egyik fő hajtóerőnk – ez jelenleg is így van, és a jövőben sem fog változni. És bár néhányan úgy gondolják, hogy a német autóipar a ‘Status Quo’ irányába halad a változás helyett, a Daimlernél a valóság teljesen mást mutat. 2016-ban például a világon egyetlen másik autógyártó sem jelentett be annyi szabadalmat, mint a Daimler: tavalyelőtt összesen 2.175 darab szabadalmat jelentettünk be, amiből 761 a jövőbe mutató kapcsolódás, autonóm vezetés, valamint mobilitási szolgáltatásokkal volt kapcsolatos. A személyautó iparágban 2010 óta megdupláztuk a K+F tevékenységekbe fektetett tőkét, a jövőt érintő témakörökben pedig megnégyszereztük a költést. 

"A dízelmotorok továbbfejlesztése" című összefoglaló forrása a Daimler AG által kiadott "Improving the Diesel is better than banning it." című közleménye, amely megtalálható a Daimler központi médiaoldalán is. Az eredeti közlemény az oldal bal oldalán található linkre kattintva megtekinthető.

Oldal ajánlása