EQC 400 4MATIC: áramfogyasztás, kombinált: 25,0-22,3 kWh/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 0 g/km.(1)

Hajtásmódok.
Hajtásmódok.
Tudjon meg többet az alternatív hajtásmódokról!
Teljesen elektromos hajtás
Elektromos autózás az új EQC-vel – kompromisszumok nélkül.
A tisztán elektromos mobilitás helyi károsanyag-kibocsátás nélküli, szinte hangtalan közlekedést és kitűnő reagálóképességet jelent. Összességében tehát egy teljesen új vezetési élményről van szó.
Teljesen elektromos hajtás
Elektromos autózás az új EQC-vel – kompromisszumok nélkül.
A tisztán elektromos mobilitás helyi károsanyag-kibocsátás nélküli, szinte hangtalan közlekedést és kitűnő reagálóképességet jelent. Összességében tehát egy teljesen új vezetési élményről van szó.

Teljesen elektromos hajtás
Ismerkedjen meg a teljesen elektromos hajtás részegységeivel!
Teljesen elektromos hajtás
Ismerkedjen meg a teljesen elektromos hajtás részegységeivel!


Töltőrendszer
Az intelligens töltőrendszerrel minden általánosan használt töltési lehetőségnél, azaz háztartási csatlakozóaljzatoknál, wallboxoknál, váltakozó áramú töltőállomásoknál (AC) és gyorstöltőállomásoknál (DC) tölthető az akkumulátor.
A fedélzeti töltő be van építve a gépkocsiba, és a nyilvános áramhálózaton keresztüli töltést irányítja. A váltakozó áramot (AC) egyenárammá (DC) alakítja. A „normál“ hálózati csatlakozónál (AC) történő töltés mellett lehetséges a gépkocsi DC-töltőállomásokon (gyorstöltőállomások) való töltése is.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor
A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor az elektromos hajtás központ energiatárolója. Közvetlenül az akkumulátor jellemzőitől függ a hatótávolság és a teljesítmény is.
Az akkumulátort kívülről lehet tölteni az áramhálózatról, de emellett fékezés esetén energia-visszanyerés is történik. A dinamikai szempontból kedvező, alacsony súlypont elérése érdekében az akkumulátor a padlólemezben helyezkedik el.

Elektromotor
Az első és a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotorok a nagyfeszültségű akkumulátor elektromos energiáját átalakítják mechanikus energiává, és az első fordulattól kezdve lenyűgöző vonóerő-átadást biztosítanak.
Az áramfogyasztás csökkentése és a dinamika javítása érdekében a vonóerő hatékony elosztása fokozatmentes szabályozással történik az első és a hátsó tengely között.

Energia-visszanyerő fékrendszer
A plusz hatótávolságért: a fogyasztáscsökkentés egyik nagy lehetősége az autó meghajtása esetén a fékezéseknél történő energia-visszanyerés (rekuperáció) növelése.
Ez a lassító nyomaték intelligens, a hatékonyság szempontjából optimalizált elosztásával történik. A fékpedál lenyomásakor először az elektromotor biztosítja a lassulást, és ekkor generátorként működik. Ezenfelül Ön a kormányon elhelyezett váltókapcsolókkal több fokozatban befolyásolhatja a rekuperáció mértékét.
EQC 400 4MATIC: áramfogyasztás, kombinált: 25,0-22,3 kWh/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 0 g/km. [1]
Plug-in Hybrid hajtás
EQ Power: egy elektromotor és egy belső égésű motor tökéletes kombinációja.
Tudjon meg többet a Plug-in Hybrid hajtás egyes részegységeiről, és ismerje meg ezeket testközelből EQ Power modelljeinkben!
Plug-in Hybrid hajtás
EQ Power: egy elektromotor és egy belső égésű motor tökéletes kombinációja.
Tudjon meg többet a Plug-in Hybrid hajtás egyes részegységeiről, és ismerje meg ezeket testközelből EQ Power modelljeinkben!

Mercedes-Benz EQ Power: Plug-in Hybrid hajtás.

Töltő-csatlakozóaljzat
A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor – a rekuperáció mellett – a hátsó lökhárító jobb oldalán található töltő-csatlakozóaljzaton keresztül kívülről is tölthető.
Az akkumulátor az intelligens fedélzeti töltőrendszernek köszönhetően tölthető wallboxról, háztartási csatlakozóaljzatról illetve nyilvános töltőállomásokról is.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor
A gépkocsi hátsó részébe beépített nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor lehetővé teszi a tisztán elektromos autózást, például a városban.
Az akkumulátor kívülről, például wallboxról tölthető, valamint menet közben energia-visszanyeréssel és a belső égésű motoron keresztül töltődik.

Hibrid hajtáshoz megfelelő sebességváltó az elektromotorral.
A szériakivitelben rendelkezésre álló 9G-TRONIC 9 fokozatú automata sebességváltó hibrid hajtómű egysége teljes mértékben integrálja magában az elektromotort, valamint a belső égésű és az elektromotort szétválasztó kiegészítő tengelykapcsolót.

Belső égésű motor
Modelltől függően négy- vagy hathengeres benzinmotorokat vagy dízelmotorokat kombinálunk különböző teljesítményfokozatú hibrid modulokkal és akkumulátorokkal.
A belső égésű motor teljesítményét szükség esetén támogatja az elektromotor, ami jelentősen megnöveli a gépkocsi gyorsításkori teljesítményét. Az eredmény: olyan menetteljesítmény, amelynél a vezetési élményhez és a komforthoz kisebb fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás járul.

Energia-visszanyerő fékrendszer
A plusz hatótávolságért: a fogyasztáscsökkentés egyik nagy lehetősége az autó meghajtása esetén a fékezéseknél történő energia-visszanyerés (rekuperáció) növelése.
Ez a lassító nyomaték intelligens, a hatékonyság szempontjából optimalizált elosztásával történik. A fékpedál lenyomásakor először az elektromotor biztosítja a lassulást, és ekkor generátorként működik.
E 300 de (limuzin): üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 1,7 l/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 41 g/km; áramfogyasztás, kombinált: 17,9 kWh/100 km.(2)
Elektromos hajtás üzemanyagcellával
Így hozzuk létre a hidrogénből a jövő üzemanyagát.
Az üzemanyagcellás és az akkumulátortechnika kombinációja úgy teszi lehetővé a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést, hogy a tankolás csak néhány percet vesz igénybe. Tudjon meg többet a GLC F-CELL egyes hajtásrészegységeiről!
Elektromos hajtás üzemanyagcellával
Így hozzuk létre a hidrogénből a jövő üzemanyagát.
Az üzemanyagcellás és az akkumulátortechnika kombinációja úgy teszi lehetővé a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést, hogy a tankolás csak néhány percet vesz igénybe. Tudjon meg többet a GLC F-CELL egyes hajtásrészegységeiről!


Töltő-csatlakozóaljzat
A lítium-ion akkumulátor mint kiegészítő energiaforrás egy a hátsó lökhárító jobb oldalán található töltő-csatlakozóaljzaton keresztül kívülről, a Plug-in-technológiával tölthető.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor
A 13,5 kWh bruttó kapacitású nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor az üzemanyagcella mellett kiegészítő energiaforrásként szolgál az elektromotor számára.
Az üzemanyagcella- és az akkumulátor-rendszer intelligens kombinációja optimalizálja a hatékonyságot és a komfortot.

H2-betöltőcsonk
700 baros tanktechnológiájának köszönhetően a GLC F-CELL három percen belül fel tudja venni a teljes hidrogénmennyiséget egy hidrogéntöltő állomáson.
A GLC F-CELL egy feltöltéssel elegendő energiát biztosít akár 430 km [2] hatótávolsághoz is. Emellett az F-CELL vezetője akár további 51 km[2] hatótávolságot nyer a lítium-ion akkumulátornak köszönhetően.

Hidrogéntartályok
A jármű padlólemezébe beépített két szénszálas burkolatú tartály kb. 4,4 kg hidrogént tud felvenni.
A világszerte szabványosított 700 baros tanktechnológiának köszönhetően elegendő csupán három perc a hidrogénmennyiség feltöltésére, azaz a tankolás időtartama nem tér el egy belső égésű motorral felszerelt gépkocsiétól.

Üzemanyagcellás hajtásrendszer
Energia az üzemanyagcellából: egyszerű elv, maximális hatásfokkal.
A Mercedes-Benz GLC F-CELL az első, amely az üzemanyagcellás és az akkumulátortechnikát egy Plug-in Hybriddé ötvözi.
GLC F-CELL: hidrogénfogyasztás, kombinált: 0,34 kg/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 0 g/km; áramfogyasztás, kombinált: 13,7 kWh/100 km.(2) A modell Magyarországon nem elérhető.
EQC 400 4MATIC: áramfogyasztás, kombinált: 25,0-22,3 kWh/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 0 g/km.<p>Az áramfogyasztásra, a CO2-kibocsátásra és a hatótávolságra vonatkozóan megadott adatok nem végleges értékek, és meghatározásukat egy műszaki szolgáltató végezte. Még nem áll rendelkezésre a hatóságilag igazolt értékeket tartalmazó EK-típusengedély és megfelelőségi igazolás. Előfordulhatnak eltérések az általunk megadott adatok és a hatóságilag igazolt értékek között.</p>
E 300 de (limuzin): üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 1,7 l/100 km[1]; CO2-kibocsátás, kombinált: 41 g/km[1]; áramfogyasztás, kombinált: 17,9 kWh/100 km.<p>A megadott értékek meghatározása az előírt mérési eljárásnak megfelelően történt. Az „NEDC-CO<sub>2</sub>-értékekről“ van szó az (EU) 2017/1153 1. végrehajtási utasítás 2. cikkelye szerint. Az üzemanyag-fogyasztási adatok kiszámítása ezen értékek alapján történt. Az áramfogyasztás meghatározása a 692/2008/EK rendelet alapján történt.</p>
GLC F-CELL: hidrogénfogyasztás, kombinált: 0,34 kg/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 0 g/km; áramfogyasztás, kombinált: 13,7 kWh/100 km.<p>A megadott értékek meghatározása az előírt mérési eljárásnak megfelelően történt. Az „NEDC-CO<sub>2</sub>-értékekről“ van szó az (EU) 2017/1153 1. végrehajtási utasítás 2. cikkelye szerint. Az üzemanyag-fogyasztási adatok kiszámítása ezen értékek alapján történt. Az áramfogyasztás meghatározása a 692/2008/EK rendelet alapján történt.</p> A modell Magyarországon nem elérhető.