Hatékony hőmenedzsment az áramszükséglet csökkentésére.

A képen a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor részei láthatók az új EQA-ban, a Mercedes-EQ teljesen elektromos hajtású kompakt SUV-jében.

Hatékony hőmenedzsment az áramszükséglet csökkentésére.

Az EQA átgondoltan kialakított hőmenedzsmentje nagyon hatékonyan működik: a hőszivattyú a kisebb hőmérsékletszintről a magasabbra szállítja a hőt. Így az elektromos gépkocsiknál gyakran létrejövő „hideg hő“ felhasználhatóvá válik a belső tér fűtéséhez. Az EQA-ba beépített hőszivattyú működési mechanizmusának áttekintése:

  • Hatékony újbóli felmelegítés (reheat) belsőlevegő-keringetéssel: a keringetett belső levegő nagy részarányának köszönhetően kevesebb (friss) levegőt kell felmelegíteni. Az ablakok bepárásodásának elkerülése érdekében a gépkocsi megfelelően lehűti a keringetett belső levegőt, és kivonja belőle a párát. Az elvont hőt a rendszer a vízhűtésű kondenzátoron és a fűtéshőcserélőn keresztül a belső térbe szállítja, azaz a hő így „újrahasznosításra kerül“.
  • Az elektromos hajtáslánc által leadott hő hasznosítása.
  • A nagyfeszültségű akkumulátor által leadott hő hasznosítása: ha az akkumulátor hőmérséklete egy bizonyos határérték fölé kerül, akkor az általa leadott hőt fel lehet használni a belső tér fűtéséhez.