SL Roadster

Lendületben: mesébe illő kaliforniai kirándulás az SL-lel.

SL Roadster

Lendületben: mesébe illő kaliforniai kirándulás az SL-lel.

Az új Mercedes-Benz SL még kifinomultabb megjelenéssel és jobb műszaki tartalommal áll a startvonalhoz. Itt az idő az első napsütéses kirándulásra – itt az idő, hogy becsatolja a biztonsági övét! California here we come!

Szemben a nappal. Az új SL-lel.

A variotetőnek köszönhetően a Csendes-óceán felett úszó sötét felhőktől sem ijedünk meg – a Mercedes-Benz SL szükség esetén kevesebb, mint 20 másodperc alatt kabrióból coupévá változik.

Szemben a nappal. Az új SL-lel.

Mindig magára vonja a figyelmet. Briliánskék fényezés, áramvonalas karosszéria AMG A-Wing designnal és a gépkocsi színére fényezett első légterelő peremmel. Mindez a gépkocsi örökölt sportosságára enged következtetni. És az meg is található az új SL 550<p>Európában SL 500-ként rendelhető: üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 9,0 l/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 205 g/km. A megadott értékek megfelelnek az (EU) 2017/1153 2. sz. végrehajtási rendelet 2. fej. szerinti „mért NEDC CO2-értékeknek“, amelyek az (EK) 692/2008 sz. rendelet XII. mellékletével összhangban lettek meghatározva. Az üzemanyag-fogyasztási adatok kiszámítása ezen értékek alapján történt. A releváns vizsgálati eljárásokra vonatkozó törvényi módosítások miatt a gépkocsinak a forgalomba helyezéshez és adott esetben a gépjárműadóhoz szükséges megfelelőségi tanúsítványában magasabb értékek lehetnek bejegyezve. Az adatok nem egy bizonyos gépkocsira vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, hanem kizárólag összehasonlítási célokat szolgálnak különböző járműtípusok között. Az értékek a választott opcionális felszereltségektől függően eltérőek.</p>karosszériája alatt, amellyel épp átlépjük Santa Monica városhatárát. A magabiztos V8-as biturbó motor erőteljes hajtásról gondoskodik. A kanyarodási élményt a kifinomult futómű-koncepció garantálja, de erről később bővebben.

Most utazási sebességre gyorsítjuk SL gépkocsinkat, és továbbhaladunk a Csendes-óceán partvonalát követő Highway-en. Ki akarjuk deríteni, hogy mit tud az új SL.

Nyitott tetővel Kalifornián keresztül – van szebb?

A Csendes-óceán partvonalát követő Pacific Coast Highway 1 végigvezeti a Mercedes-Benz SL Roadstert a napfényes Kalifornián.

Nyitott tetővel Kalifornián keresztül – van szebb?

Előttünk a Pacific Coast Highway 1. Nagyszerű és tág teret biztosít a vezetéshez, ráadásul mindezt egy lenyűgöző táj közepette: bal oldalon a Csendes-óceán, amely hullámai ma gyengéden csapkodják a sziklákat. A kiinduló pontunk Point Mugu, ahonnan óriási vízfelület tárul elénk. Innen légvonalban alig 4000 kilométerre vannak a Hawaii-szigetek. Jobb oldalon Kalifornia meredek hegyei magasodnak.

A Mercedes-Benz SL Roadster variotetője szükség esetén kevesebb, mint 20 másodperc alatt kinyílik és záródik.

Néhány kilométert a part mentén haladunk, majd végre elérkezik, amire vártunk: megcsillannak az első napsugarak az SL gépkocsinkon. Felnyitjuk a variotetőt és nyitott tetővel 'cirkálunk' a Csendes-óceán partján, miközben a DYNAMIC SELECT „Sport“ menetprogramjába kapcsolva a V8-as motor sportos hangzása kíséri utunkat. Bizsergető érzés.

Gentleman-Roadster.

Gentleman-Roadster.

Magunk mögött hagyjuk az első mérföldeket a Highway-en. Miközben Malibu utolsó villái is eltűnnek a visszapillantó tükörben, önfeledten élvezzük a nyugodt és nyitott tetős vezetés élményét. Az SL ezen az útszakaszon úgy viselkedik, mint egy valódi Gentleman-Roadster: az összesen öt DYNAMIC SELECT menetprogram segítéségével kedvünk szerint – és természetesen az útviszonyoknak megfelelően – állítható a futómű karakterisztikája. Átkapcsolunk a „Comfort“ menetprogramba, most az SL még mindig sportos hatást kelt, de a „Sport“ vagy „Sport Plus“ beállítással összehasonlítva jól érzékelhetően nagyobb komfortot kínál. A kisebb és közepes méretű kátyúkon – amelyből a Pacific Coast Highway 1-en is akad – gond nélkül átsegít bennünket a futómű.

A különböző menetprogramokban a V8-as biturbó motor is megváltoztatja karakterisztikáját, ráadásul a beállítás a futómű és a motor mellett a sebességváltóra és a kormányzásra is hatással van. Most még hűek maradunk a „Comfort“ üzemmódhoz, és hagyjuk, hogy lenyűgözzön a motor rendkívüli járásegyenletessége.

A Pacific Coast Highway 1-en a briliánskék Mercedes-Benz SL Roadster az opcionálisan rendelhető 19’’ sokküllős könnyűfém keréktárcsákkal teljes mértékben az elemében van.
A Mercedes-Benz SL Roadster motorháztetőjén lévő levegőkiömlők is az alatta rejlő erőről tanúskodnak.
A Mercedes-Benz SL Roadster elegáns belső felszereltségét a műszerfalon elhelyezett, „Acoustic Lens Technology“-val rendelkező Bang & Olufsen® magassugárzó hangszóró, illetve az általa nyújtott látvány és akusztikus élmény teszi teljessé.
A Mercedes-Benz SL meredeken álló hűtőrácsa a legendás 300 SL Panamericana versenyautóra emlékeztet.

Sportkocsi, kabrió, roadster: az új SL.

Az opcionálisan rendelhető 19’’-os sokküllős könnyűfém keréktárcsákkal felszerelt, briliánskék Mercedes-Benz SL Roadster a Csendes-óceán kaliforniai partszakaszán halad.

Sportkocsi, kabrió, roadster: az új SL.

Mielőtt kanyarokra vadásznánk az SL-lel, megállunk és pihenőt tartunk egy parkolóban. Itt az ideje, hogy tételesen áttekintsük a gépkocsit. Az SL óvatos, de kimondottan hatásos átalakuláson ment át a megjelenését tekintve: az egyedülálló hűtőrács – modern „panamericana-design“ interpretációban – és a szériafelszereltségként rendelkezésre álló AMG Styling egyszerre ismertetőjegyek és figyelemfelkeltő részletek. A motorháztetőre helyezett két powerdome jelzi a Roadster örökölt sportosságát, amely az elegáns roadster és a dinamikus coupé előnyeit egyesítve a legszínvonalasabb tulajdonságokat hordozza. A belső felszereltség szintén megfelel a sportossággal és az esztétikummal szemben támasztott legmagasabb igényeknek: leglényegesebb elemként az egyaránt jó fogású és kiváló minőségű, 3 küllős sportkormány emelhető ki. A sebesség és a fordulatszám a kettős csőoptikás kombinált műszeregység segítségével bármikor tökéletesen leolvasható.

A kanyarok szerelmeseinek.

Az opcionálisan rendelhető sokküllős könnyűfém keréktárcsákkal felszerelt, briliánskék Mercedes-Benz SL Roadster a kaliforniai Pacific Coast Highway 1-en halad.

A kanyarok szerelmeseinek.

’Cirkálásból’ ötös. Most engedjük el az SL-t a pórázáról, persze csak annyira, amennyire a sebességkorlátozás ezt megengedi, és tartsuk erősebben a jó fogású sportkormányt. A Deer Creek Road egy körülbelül 300 méter szintkülönbségű kanyargós útszakasz, amelyet az SL a biturbó feltöltésének köszönhetően gond nélkül teljesít, sőt elegendő erőtartalékkal rendelkezik ahhoz, hogy mélyen az ülésbe nyomja a vezetőt és a szerpentineken haladva mosolyt csaljon az arcára.

Egyedi menettulajdonságok egyetlen érintéssel – a Mercedes-Benz SL Roadster középkonzolában elhelyezett DYNAMIC SELECT gombbal.

Képzeletbeli útinaplónkba emellett feljegyezzük: az elegáns bőrülések által biztosított tökéletes oldalirányú megtámasztás ugyancsak a szériakivitel része. Nem szériafelszereltség, azonban a kanyarok lágy bevételéhez kimondottan ajánlott, a kanyardőlés-funkcióval rendelkező Active Body Control futómű.

A DYNAMIC SELECT kapcsolót „Curve“ üzemmódra kapcsolva az SL aktívan bedől a kanyarokban, ezáltal kisebb nehézségi erő hat az utasokra, és komfortosabbá válik a futómű beállítása. Ez utóbbi a – különösen az út utolsó szakaszán lesben álló – kátyúk szempontjából is előnyt jelent.

A vezetési élmény szimfóniája.

A Pacific Coast Highway 1 a briliánskék Mercedes-Benz SL Roadster számára az opcionálisan rendelhető Active Body Control futóműnek köszönhetően inkább szórakozás mintsem kihívás.

A vezetési élmény szimfóniája.

A turbólyukak az SL vezetői számára éppolyan ismeretlenek, mint a vonóerő-átvitel fokozatkapcsolás közbeni idegesítő megszakításai: átkapcsolunk kedvenc „Sport Plus“ menetprogramunkra, és az ebben az üzemmódban még kiválóbb teljesítményt nyújtó 9G-TRONIC automata sebességváltó most gyakorlatilag késedelem nélkül kapcsolja be a fokozatokat. Ha az új SL által nyújtott vezetési élmény egy szimfónia volna, akkor annak fennmaradó taktusait a futómű átdolgozott acélrugózása komponálná.

Mialatt megfelelő komfortot biztosít a Highway-en közlekedve, a folyamatosan állítható lengéscsillapításának köszönhetően a lendületes kanyarodások közben sportosan keményebb beállítással rendelkezik és a vezetőnek mindenkor elegendő visszajelzést ad – ez a „Sport Plus“ üzemmódban történő kormányzásra is érvényes, ekkor a módosított kormányerő-rásegítés révén még közvetlenebb érzést közvetít.

Csend az óceán felett.

Csend az óceán felett.

Egyszer a Deer Creek Road utolsó kanyarját is magunk mögött hagyjuk. Bekanyarodunk egy eldugott kavicsos parkolóba. Itt fent, magasan a Csendes-óceán felett méltó befejezést nyer az új SL-lel megtett első kirándulás. És miközben a nap eltűnik a horizont mögött, még marad egy rövid pillanat arra, hogy eltűnődjünk az SL lenyűgöző menetteljesítményén. Létezhetnek radikálisabb sportautók.

Az SL viszont szenvedélyes, kifinomult és sportos – egyszerre esztétikus és dinamikus, és éppen ez az, ami lenyűgöző benne.

A lemenő kaliforniai nap sugarai kiemelik a Mercedes-Benz SL időtlen sziluettjét.
Egyedülálló nappali és éjszakai designjával a Mercedes-Benz SL markáns arcéle a teljesen LED-es fényszórókkal lenyűgöző hatást kelt a kaliforniai alkonyatban.
A Mercedes-Benz SL markáns arcéle a teljesen LED-es fényszórókkal lenyűgöző hatást kelt egyedülálló nappali és éjszakai designjával.