A WLTP.

A valós használatot jobban visszatükröző fogyasztási adatok a nagyobb átláthatóság érdekében.

A főbb újdonságok


WLTP - Az új eljárás a fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek ellenőrzéséhez.

A WLTP-vel 2017. szeptember 1-jétől új eljárás került bevezetésre a fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek ellenőrzésére, amely az eddig alkalmazott NEDC-hez képest a valós gépkocsihasználathoz közelebb álló teszteredményeket szolgáltat. Az új ciklus alapján mért értékek rendszerint nagyobbak az eddigieknél.

A főbb újdonságok


WLTP - Az új eljárás a fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek ellenőrzéséhez.

A WLTP-vel 2017. szeptember 1-jétől új eljárás került bevezetésre a fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek ellenőrzésére, amely az eddig alkalmazott NEDC-hez képest a valós gépkocsihasználathoz közelebb álló teszteredményeket szolgáltat. Az új ciklus alapján mért értékek rendszerint nagyobbak az eddigieknél.

A WLTP pontosabb értékeket szolgáltat.

A képen az ellenőrző padon álló S-osztály limuzin látható: a gépkocsi-specifikus fogyasztási értékek meghatározása három különböző menetciklusban történik.

A WLTP pontosabb értékeket szolgáltat.

Az ügyfelek számára azért hasznos a WLTP, mert a valós használatot jobban visszatükröző összehasonlítási alapot nyújt a különböző gépkocsimodellek fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeinek összevetéséhez.

Az ügyfelek számára azért hasznos a WLTP, mert a valós használatot jobban visszatükröző összehasonlítási alapot nyújt a különböző gépkocsimodellek fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeinek összevetéséhez.

A WLTP figyelembe veszi a gépkocsik egyedi felszereltségeit, ezért az értékei pontosabbak, mint az NEDC esetén – azaz megfelelően jellemzik az adott gépkocsit. Ennek következtében a WLTP által megadott fogyasztási adatok a legtöbb esetben magasabbak, ugyanakkor közelebb állnak a valóságos értékekhez. A több gyártóra és modellre kiterjedő összehasonlíthatóság megmarad. A Mercedes-Benz támogatja a WLTP laborteszteket és a közutakon végzett RDE (Real Driving Emissions), azaz a valós vezetési feltételek közben végzett méréseket is.

A WLTP bevezetése


WLTP minden EU-tagország számára.

A WLTP bevezetése


WLTP minden EU-tagország számára.

A WLTP minden EU-tagország számára kötelező érvényű; más országok későbbi időpontban vizsgálják meg a bevezetés lehetőségét.

A WLTP fogyasztási és károsanyag-kibocsátási ciklus 2017 szeptemberétől az újonnan minősítésre kerülő, majd 2018 szeptemberétől valamennyi újonnan forgalomba helyezendő gépkocsira érvényes. A WLTP minden EU-tagország számára kötelező érvényű; más országok későbbi időpontban vizsgálják meg a bevezetés lehetőségét. 2017 szeptemberétől a WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) folyamatos bevezetéssel leváltja az NEDC-t (új európai menetciklus), és nagyobb átláthatóságot teremt.

    • 2017 szeptemberétől

      2017 szeptemberétől

      A károsanyag-kibocsátás szempontjából újonnan minősítésre kerülő összes gépkocsitípus (személygépkocsi) ellenőrzése a WLTP szerint történik. A törvény által előírt adatszolgáltatási kötelezettség miatt ezzel párhuzamosan továbbra is meghatározásra kerül egy NEDC-fogyasztásérték is, amely szerepelni fog a személygépkocsikhoz kapcsolódó értékesítési dokumentumokban, valamint valamennyi további publikációkban.

      Az újként bevezetésre kerülő modelleknél a közutakon végzett teszt, az ún. Real-Driving-Emission-Test (RDE) keretében azt is vizsgálják, hogy a nitrogén-oxidokra és a szilárd égésmaradvány-részecskékre vonatkozó Euro 6-határértékek, a megfelelőségi tényezők figyelembevételéve betarthatók-e.

    • 2018 szeptemberétől

      2018 szeptemberétől

      A teljes gépkocsi-portfólió minősítő vizsgálata a WLTP szerint történik. Az új WLTP-értékek minden gépkocsihoz külön kerülnek kiszámításra, és előreláthatólag szerepelni fognak a személygépkocsikhoz kapcsolódó értékesítési dokumentumokban, valamint valamennyi további publikációkban. A kifutó modellek adatai az NEDC-fogyasztási értékeket mutatják.

      A WLTP-vel párhuzamosan az összes újonnan forgalomba helyezett gépkocsi esetén igazolják, hogy ezek egy RDE-teszt keretében nem lépik túl a kibocsátott szilárd égésmaradványok számára egy megfelelőségi tényező figyelembevételével előírt Euro 6-határértékeket.

    • 2019 szeptemberétől

      2019 szeptemberétől

      Az összes újonnan forgalomba helyezett gépkocsi számára egy RDE-teszt keretében ellenőrzésre kerül, hogy azok nem lépik-e túl a nitrogén-oxidokra egy megfelelőségi tényező figyelembevételével előírt Euro 6-határértékeket.

    • 2020 vége

      2020 vége

      2020 végéig az összes gépkocsi számára mind a WLTP-, mint az NEDC-értékek meghatározásra kerülnek. Ezek az értékek a gépkocsi minősítő vizsgálatától kezdve párhuzamosan szerepelnek a gépkocsi hivatalos irataiban. 2021-től a meghatározott WLTP értékek már az egyedüli fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mért értékeknek fognak számítani minden személygépkocsi esetében. A használt gépkocsikat nem érinti ez az átállás, tehát ezeknél továbbra is megmaradnak a vizsgálattal tanúsított NEDC-értékek, amennyiben ezek első forgalomba helyezésük 2017. augusztus 31. előtt történt.

    Gyakori kérdések


    Vannak még kérdései?

    Itt megtalálja a válaszokat a WLTP-vel kapcsolatos kérdéseire.

    Gyakori kérdések


    Vannak még kérdései?

    Itt megtalálja a válaszokat a WLTP-vel kapcsolatos kérdéseire.

    A Mercedes-Benz megválaszolja a WLTP-vel kapcsolatos kérdéseit: Mi változik, és mit jelent mindez az ügyfelek számára?
      • Mi a WLTP?

        Mi a WLTP?

        A WLTP a „Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure” rövidítése: egy ellenőrzési eljárás, amellyel görgős tesztpadon mérik a gépkocsi fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit. A WLTP az előző ellenőrzési eljárás, az NEDC helyére lép, és 2017. szeptember 1. óta fokozatosan vezetik be. A WLTP a dinamikus ellenőrzési folyamatai miatt sokkal jobban megközelíti a tényleges menet közbeni feltételeket, mint az eddigi eljárások.

        A WLTP-re a lényegesen intenzívebb gyorsítások, valamint a sokkal dinamikusabb vezetési profil jellemző. A legnagyobb sebesség ennek megfelelően 131 km/órára, az átlagsebesség pedig 47 km/órára nő.

        A menetidő 10 perccel hosszabb, a görgős próbapadon szimulált autópályás vezetés részaránya magasabb, miközben az állásidők rövidebbek. Az útszakasz megduplázódik 23 kilométerre. A sebességfokozat-váltási pontok meghatározása a gépkocsinak és a hajtásláncnak megfelelően már a mérés előtt megtörténik.

        A jövőben az értékek kiszámításánál figyelembe veszik azokat az opcionális felszereltségeket, amelyek befolyásolják a gépkocsi aerodinamikai jellemzőit, gördülési ellenállását vagy a tömegét. A komfortfunkciók áramfogyasztását szintén felhasználják a CO2-érték kiszámításához. A WLTP első fokozatában csak a klímaberendezés képez kivételt.

        A WLTP célja az, hogy az egész világon kötelező érvényű előírássá váljon. Az Európai Unió tagállamai elöl járnak a bevezetésében. Az eljárás segít összehasonlítani egymással a különböző gyártók gépjárműveinek üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Emellett hozzájárul ahhoz, hogy hatóságilag ellenőrizhetők legyenek a törvényileg meghatározott kipufogógáz-határértékek, mint a szénhidrogén (HC), a szén-monoxid (CO), a nitrogén-oxidok (NOx) és a szilárd égésmaradványok határértékei.

        Der WLTP ist ein Prüfverfahren, das Verbrauchs- und Abgaswerte eines Fahrzeugs auf einem Rollenprüfstand ermittelt.
      • Mi a WLTC?

        Mi a WLTC?

        A WLTP menetciklusainak elnevezése „WLTC”, azaz Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycle. A különféle gépkocsitípusokhoz a WLTP keretében három különböző menetciklust fejlesztettek ki, amelyek figyelembe veszik az adott teljesítmény-tömeg arányt. Az EU-n belül forgalomba helyezett személygépkocsik, amelyek teljesítmény-tömeg aránya nagyobb, mint 34 kW/t (46 LE/t), túlnyomórészt a WLTC 3. osztályába sorolódnak.

        A 3. osztályba tartozó gépkocsik tesztciklusa négy részből áll: Low, Medium, High, Extra High. Ezek a lakott területen belüli, azon kívüli, valamint a gyorsforgalmi utakon és az autópályákon történő gépkocsihasználatot szimulálják.

      • Mi az NEDC?

        Mi az NEDC?

        Az NEDC (új európai menetciklus) a jelenleg érvényes ellenőrzési ciklus a személygépkocsik számára. Az első európai menetciklust 1970-ben vezették be azzal a céllal, hogy a vásárlók több gépjárműgyártóra kiterjedően összehasonlítható és reprodukálható értékeket kaphassanak a gépkocsikról. 1992-ben ezt kibővítették a városi közlekedés figyelembe vételével.

        Az NEDC átlagsebessége 34 km/órás értékkel kicsinek számít, hasonlóan a gyorsulási előírásaihoz és a 120 km/órával megadott maximális sebességhez. A ciklus szakaszainak meghatározása már nem felel meg a különböző utakon történő közlekedés jelenlegi átlagos megoszlásának.

        Az NEDC nem használja fel a mérési eredmények kiszámításához a kiegészítő felszereltségek és a komfortfunkciók, mint például klímaberendezés, rádió vagy ülésfűtés, energiafogyasztását. Ezenkívül még olyan technológiai paraméterek is vannak, amelyek miatt az értékek messzebbre kerülnek a valós adatoktól. A Start-stop-technológia például viszonylag nagy befolyást gyakorol az NEDC értékeire, mert erre az állásidők nagy részaránya jellemző.

        A kézi kapcsolású sebességváltóval felszerelt gépkocsiknál a mérések nem veszik figyelembe a gépjármű-specifikus paramétereket a fokozatváltási időpontok meghatározásánál. Mindez ahhoz vezethet, hogy a fogyasztási adatok túlságosan nagymértékben különböznek a valóságos üzemeltetésre jellemző értékektől. A folyamatos műszaki fejlődés miatt az NEDC már meghaladottá vált.

      • Mi az RDE?

        Mi az RDE?

        Az RDE a „Real Driving Emissions” rövidítése, amely egy a közutakon végzett tesztet jelent a károsanyag-kibocsátás ellenőrzésére. Ez az eljárás a gépkocsiknak a közúti forgalomban, valós körülmények mellett ellenőrzött károsanyag-kibocsátását határozza meg. Eddig a típusengedélyezéshez szükséges kipufogógáz-méréseket kizárólag ellenőrző padokon végezték. A károsanyag-kibocsátás mérését 2016 márciusától, definiált feltételek mellett, a valós közlekedésben is végre kell hajtani.

        Egy PEMS-készülék (Portable Emissions Measurement System) segítségével a nitrogén-oxid (NOx), valamint a szén-monoxid (CO) kibocsátás mérését végzik el. Később a szilárd égésmaradványok kibocsátásának mérése is belekerül a folyamatba. Ekkor nincs meghatározott ciklus, a gépkocsival való haladás és a mérés a valós hétköznapi forgalomban, a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok betartásával zajlik. A gépkocsik 90 és 120 perc közötti időtartamban közutakon közlekednek, egy-egy harmadban városi forgalomban, országúton, ill. autópályán.

        A városban való közlekedés közben a megadott átlagsebesség 15 és 30 km/óra között van; autópálya esetén 90 és legalább 110 km/óra közötti sebességet kell választani, de nem szabad túllépni a 145 km/óra értéket. A külső hőmérsékletnek 0 és 30 °C között kell lennie, a klímaberendezés be van kapcsolva. A tesztút nem vezethet a tengerszint feletti 700 méternél magasabban, és csak 100 méter szintkülönbség lehet benne.

        2017 szeptemberétől az RDE folyamán, a közutakon végzett tesztek alatt be kell tartani a károsanyag-kibocsátási határértékekre vonatkozó Euro 6 előírást. Ez első lépésben az újonnan minősítésre kerülő típusokra vonatkozik 2017. szeptember 1-jétől, majd legkésőbb 2019. szeptember 1-jétől már minden típusra.

        Az RDE-eredmények lekérdezése

        A Mercedes-Benz gépkocsik RDE-eredményeit, amelyek a Mercedes-Benz mint gyártó és független, állami tanúsítvánnyal rendelkező műszaki szolgálatok mérésein alapulnak, az adott Mercedes-Benz gépkocsi PEMS-tesztcsaládjának megadásával, egy kapcsolatfelvételi űrlapon lehet lekérdezni.

        A gépkocsihoz tartozó PEMS-tesztcsaládszám az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) honlapján található meg.

      • A WLTP az NEDC-vel összehasonlítva: mi változik?

        A WLTP az NEDC-vel összehasonlítva: mi változik?

        Az NEDC-vel ellentétben a WLTP-menetciklus tíz perccel hosszabb, és már csak 13 százaléknyi állásidőt tartalmaz. A teljes ciklushossz 23,5 kilométer, azaz több mint kétszer hosszabb, mint az NEDC 11 kilométere. Magasabb átlagsebességet szab meg, mégpedig 131 km/óra felső határral, és nagyobb sebességingadozásoknak teszi ki a gépkocsikat, továbbá lényegesen szigorúbb ellenőrzési előírásokat vesz alapul.

        Ezenkívül – az eddigi eljárástól eltérően – már nem csak az adott modell bázisváltozatát tesztelik, hanem a kiegészítő és opcionális felszereltségeket is figyelembe veszik. A sebességfokozat-váltási pontok meghatározása a gépkocsinak és a hajtásláncnak megfelelően már a mérés előtt megtörténik. Az NEDC rögzített fokozatváltási pontjaival összehasonlítva a kézi kapcsolású sebességváltóknak előnyük származik ebből az adott gépkocsira vonatkozó számítási módból.

      • Ügyfélként mi változik meg számomra?

        Ügyfélként mi változik meg számomra?

        A WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) bevezetése átláthatóbbá teszi a gépkocsik üzemanyag-fogyasztását. Az ügyfelek számára előnyt jelent, hogy a WLTP a valós használatot jobban visszatükröző összehasonlítási alapot nyújt a különböző gépkocsimodellek fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeinek összehasonlításához.

        Az eltérő peremfeltételek következtében azonban módosulnak a járművek CO2-kibocsátási és fogyasztási értékei is: egy műszakilag azonos kivitelű gépkocsi CO2-kibocsátási és fogyasztási értékei a WLTP keretében, az eljárás jellemzőiből kifolyólag, magasabb számokat mutatnak, mint az NEDC (új európai menetciklus) esetén. Ennek oka például az, hogy az új ciklus figyelembe veszi az opcionális felszereltségeket, és szigorúbb peremfeltételeket ad meg.

        A jövőben a vásárlók az opcionális felszereltségek kiválasztásával az eddiginél pontosabban megszabhatják a kívánt gépkocsimodell CO2-értékét. A pontos tájékoztatás és a lehető legnagyobb átláthatóság érdekében a Mercedes-Benz aktívan követi a WLTP bevezetésének szakaszait, továbbá megfelelően informálja a kereskedőket és az ügyfeleket.

        Ehhez egy új formát választunk a felszereltségek jelzéséhez: a legkisebb energiaszükségletű modelltől a legnagyobb energiaszükségletű változatig. Ez a „WLTP Low“ (minimális opcionális felszereltség) a „WLTP High“ (maximális opcionális felszereltség) kategóriáig terjed.

        Kunden profitieren vom WLTP, weil er einen realistischeren Vergleichsmaßstab für die Verbrauchs- und Emissionswerte verschiedener Fahrzeugmodelle liefert.