A folyamat a kutatási, fejlesztési és gyártási részleggel szorosan együttműködve megy végbe.

A formatervezés egy ötlettel vagy rajzzal indul el.

A formatervezés egy ötlettel vagy rajzzal indul el.

A formatervezés kezdete mindig egy ötlet, ebből születik aztán egy rajz – akár szabad kézzel, akár számítógéppel elkészítve. Ekkor láthatóvá válnak az eddig csak a tervező fejében létező ötletek.

A sok elkészített vázlatból kiválasztják a legjobbakat és a legígéretesebbeket, hogy azokat majd a geometria szabályait követve úgy lehessen megvalósítani, hogy az arányok, a méretek és a rajz koherens képpé álljanak össze.

Út az első prototípusig.

A részleteket pontosan követő agyagmodellt készítenek, és így háromdimenziós látványként jelenik meg a terv.

Út az első prototípusig.

Ahhoz, hogy meg tudják ítélni a tényleges térbeli hatást, a kiválasztott tervekből 1:4 méretarányú, a részleteket pontosan követő agyagmodelleket készítenek, ezenfelül pedig az adatok alapján virtuálisan is megjelenítik a terveket az ún. powerwall, azaz egy hatalmas vetítővászon segítségével, amelyen a designerek különböző nézőpontokból megtekinthetik és elemezhetik a munkáikat.

Így a megfelelő méretben lehet elképzelni az autót, és egy kattintással módosítható például a geometriája, színe és struktúrája. Mindkét módszernek megvannak az előnyei, de a virtuális világ még napjainkban sem tudja helyettesíteni a méretarányos modellezést.

Miután a csapat véglegesen eldöntötte, hogy melyik lesz a kiválasztott változat, szkennerek és marógépek segítségével megszületik az 1:1 méretarányú első prototípus. Valamennyi részletet kézzel készítenek el. Az eredmény egy megtévesztően valódi modell, amelyen láthatóvá válik az új gépkocsi összes karakterisztikus jellemzője.

Létrejön az utastér.

Az utasteret 1:1 méretarányban átveszik a vázlatból, és belülről alakítják ki.
Az agyagmodell minden részletét kézzel készítik el.
A Color & Trim designerek megkülönböztetett figyelmet szentelnek az anyagok és a színek kiválasztásának.

Létrejön az utastér.

Ha a gépkocsi utasteréről van szó, először szintén egy vázlat, ill. renderelés készül. Az 1:1 méretarányú agyagmodell lehetővé teszi a designerek számára, hogy három dimenzióban élhessék át a forma alakulását, és hogy azt belülről kiindulva fejlesszék, amíg meg nem születik az esztétikailag megfelelően igényes térérzet. Több utasteret is felépítenek, hogy azután ki lehessen választani közülük a továbbiakban követendő koncepciót.

A felületek kialakításához a Color & Trim designerek keresnek anyagokat és színeket a szövet-, bőr-, fa- és fémminták százaiból. Ezután 1:1 arányú ülésvázakon „valódi körülmények“ között állíthatják össze és határozhatják meg, hogy milyen legyen az anyagok tapintása és színválasztása.

Az összes kezelő- és kijelzőelemet rendszerint speciálisan az adott gépkocsihoz tervezik meg, és az optimális változat eléréséig fejlesztik őket.

A finálé.

A designfolyamat egy ötlettel és annak felvázolásával kezdődött, az eredménye most a prototípus.

A finálé.

A külső és a belső megjelenés elemeit egy közös modellben kapcsolják össze. A szakembercsapat egy puzzle-hoz hasonlóan állítja össze a kézi munkával, egyedileg készült alkatrészeket egy kész gépkocsivá, amely minden karaktervonást magán hordoz, és már megtévesztésig hasonló a későbbiekben sorozatban gyártott autóhoz. Így lép színre egy új csillag.