Benevezett járművek

60-as évek


60-as évek

60-as évek


60-as évek

  • 190SL (1962)

    190 SL

    W121

    Mercedes-Benz 190 SL

    190 SL

    W121

    1962

    1962

    Minden idők egyik legszebb roadstere a fantasztikus 300 SL megszelídítésének is nevezhető. Elöl-hátul független a kerékfelfüggesztés – ez nem volt magától értetődő 1955-ben, amikor bemutatták a típust. Rokonságban áll a két motor is, a 190 SL kétliterese 105 lóerős, ami nem tűnik soknak, de gondoljunk arra, hogy a menetkész tömeg alig haladja meg az egy tonnát. Az autó több mint kilenc éve van jelenlegi gazdájánál, számos veteránralin vett már részt, a sofőrnek ez a harmadik Csillagtúrája. Csúcsminőségre restaurált kocsi, amelyhez van kemény tető is.

  • 230 SL (1963)

    230 SL

    W113

    Mercedes-Benz 230 SL

    230 SL

    W113

    1963

    1963

    A W113-as az első, Barényi Béla által tervezett biztonsági karosszériával készített sportautó, amely valójában roadster. Klasszikus kétüléses, nyitott, karosszéria, amelyre keménytetőt is fel lehetett szerelni. Készült 2+2 üléses változata is. Amikor megjelent a nemzetközi sajtó főleg a felülvezérelt, egy vezértengelyes motort dicsérte, az addig készült legkifinomultabb hathengeresnek nevezték. Egyes szakértők szerint ez a modell adott lökést az USA-ban a „Pony car”-ok megszületéséhez. A Gaál Oldtimer által restaurált 230 SL 2005-ben lett kész.

  • 220 SEb Coupé (1964)

    220 SEb Coupé

    W111

    Mercedes-Benz 220 SEb Coupé

    220 SEb Coupé

    W111

    1964

    1964

    Ezt a kupét bátran nevezhetjük évfordulós autónak, hiszen 1961-ben, a cég fennállásának 75. évfordulóján mutatták be. A nagyközönség előtt a Genfi Autószalonon debütált, ahol a Jaguar E Type versenytársa lett. Ez a példány Svájcban került forgalomba 1964 áprilisában, egy zürichi fogtechnikus vásárolta újonnan. 1978-ig használta, majd 2010-ig állt. Ekkor egy kisebb felújítás után Magyarországon veteránautóként állt újra használatba. A motorja és a váltója eredeti, felújítatlan állapotban van, a kárpit és a belső teljes felújításon esett át az eredeti specifikációnak megfelelően. Évek óta megbízhatóan teljesít a veteránversenyeken.

  • 280 SE (1967)

    280 SE

    W111

    Mercedes-Benz 280 SE

    280 SE

    W111

    1967

    1967

    Alapos vizsgálódással felfedezhetőek a korábbi sikermodell hátsó uszonyainak csökevényei a karosszérián, de az 1960-tól gyártott W111 teljesen más, modernebb világot képvisel. 1967 őszén jelent meg az erősebb motorváltozattal szerelt 280 SE, amelyet ugyanaz az M130-as kódnevű hathengeres hajtott, mint amely a Pagodákban is szolgált, némileg azonban itt visszafogott teljesítménnyel. Ez a W111 kupé 2008-ban került mai tulajdonosához, eredeti állapotban. Mindössze egy külső fényezést kapott, belül bontatlan, eredeti, még a kék bőrkárpitozás is. A hajtáslánc és futómű sem lett kivéve, azt még a Mercedes gyárban szerelték össze!

  • 190 SL (1960)

    190 SL

    W121

    Mercedes-Benz 190 SL

    190 SL

    W121

    1960

    1960

    1954. február 6-án mutatta be a Mercedes-Benz a 190 SL prototípusát, mint a 300 SL "Sirályszárnyas" sportkocsi olcsóbb, elérhetőbb testvérét. A 300 SL az átlagvásárló számára elérhetetlenül drága volt, ezért hozta ki a gyár a szelídebb, de hasonlóan vonzó kis roadstert. Bár mindkét típus elöl kettős keresztlengőkaros futóművel készült, a 190 SL nem kapta meg a "nagy testvér" térhálós csővázát, hanem a W121-es négyajtós rövidített padlólemezére épült. A típus új, 1.9 literess, soros, négyhengeres motort kapott, amely két Solex karburátor által táplálva 105 lóerőt ad le.

  • 250 SE Cabrio (1967)

    250 SE Cabrio

    W111

    Mercedes-Benz 250 SE Cabrio

    250 SE Cabrio

    W111

    1967

    1967

    Halk és dinamikus hathengeres hajtja a 111-es széria leglátványosabb, nyitott változatát. A 2,5 literes, soros motor 150 lóerőt teljesít, a karosszéria hossza 48880 mm, a kocsi saját tömege közel 1,6 tonna. Elöl-hátul tárcsafékek szolgálják a biztonságot, továbbá egy sor újítás, amelyet ennél a sorozatnál vezettek be: párnázott műszerfal, kormány és oszlopok, az első tengely mögé épített kormánymű, gömbölyített kezelőszervek, kapcsolók. Ütközés esetén a belső tükör leválik helyéről, nem okoz sérülést.

70-es évek


70-es évek

70-es évek


70-es évek

  • 280 SL (1970)

    280 SL

    W113

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W113

    1970

    1970

    A nagyon kedvelt és immár legendás modell utolsó verziója. 1963-tól és 1971-ig gyártották a W113-as sorozatot, az évek során mind nagyobb és erősebb motorokat szereltek be, itt már 1,8 literes, 170 lóerős a benzinbefecskendezős, soros hathengeres. Érdekes részlet, hogy a W113 volt az első biztonságos SL a Mercedesnél. Teljes körűen alkalmazták a Barényi Béla által lefektetett elveket, a biztonsági utascellát és a gyűrődő zónákat. Az 1970-es modell Magyarországon lett teljes körűen felújítva.

  • 280 SL (1970)

    280 SL

    W113

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W113

    1970

    1970

    Összesen mintegy 49 ezer ilyen SL készült, 1970-ben még közel 8 ezer, egy évvel később azonban már csak alig több mint 800 példány, majd a típus gyártását abbahagyták. A Pagoda becenevet a típus a rendelhető keménytető jellegzetes, homorú kiképzése nyomán kapta. A tervező a francia Paul Bracq volt.
    Számos híres ember autózott W113-assal a régi időkben: John Lennon, Tony Curtis, Sophia Loren és John Travolta is rendelkezett ilyen Mercedesszel. Travolta már oldtimerként használta, 2011-ben ellopták tőle.

  • 280 SL (1970)

    280 SL

    W113

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W113

    1970

    1970

    Az 1963-tól gyártott W113-as széria 1968-ban kapott „új” motort, az M130 kódnevű 2,8 literes hathengeres itt 170 lóerőt teljesít, tízzel többet, mint a kortárs négyajtós modellekben. Nyolc évig gyártották a típust különféle motorokkal, nyitott (kabrió) és csukott (kupé) kivitelben. Összesen közel ötvenezer készült, jelentős hányaduk az USA-ban talált vevőre. A végsebesség 190 km/h feletti, a biztonságos megállásról elöl-hátul tárcsafékek gondoskodnak. A motorháztető, a csomagtértető és az ajtóborítás alumíniumötvözetű lemezekből készült a súlycsökkentés érdekében.

  • 250 CE (1970)

    250 CE

    W114

    Mercedes-Benz 250 CE

    250 CE

    W114

    1970

    1970

    A W114-es Magyarországon a köznyelvben állólámpásként említett, Németországban /8 (ejtsd: Strich Acht) névre hallgató autó. A 114-es modellek egyik kupéváltozata a 250 CE hathengeres, befecskendezős, 150 lóerős motorral. Ez a példány Dél-Franciaországból származik, restaurálatlan, eredeti állapotú, Classic Data minősítése 2+. Egyetlen tulajdonos használta 1970 és 2004 között, akinek halálát követően Németországból Magyarországra került.

  • 300 SEL (1972)

    300 SEL

    W109

    Mercedes-Benz 300 SEL

    300 SEL

    W109

    1972

    1972

    A 300 SEL korának legjobban felszerelt luxusautói közé tartozott. Rendelhető volt légrugóval, automatikus sebességváltóval, elektromos ablakokkal, V8-as, 200 lóerős motorral, bicolor fényezéssel. Az elődjéhez képest 10 centiméterrel megnövelt hosszúságot a hátsó lábtér bővítésére fordították, így hosszú utakon is rendkívüli kényelemmel szolgálja utasait. A menetkészen közel kéttonnás autót 10 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra a V8-as, a végsebesség 210 km/h. Időtlen eleganciát sugárzó, kétségkívül konzervatív vonalai a Mercedes egyik aranykorát idézik.

  • 280 SE (1972)

    280 SE

    W108

    Mercedes-Benz 280 SE

    280 SE

    W108

    1972

    1972

    Még ma is képes tartani a forgalom tempóját, a térkínálata messze felülmúlja modern társaiét, és kevés olyan új autó akad, amely nagyobb figyelmet kapna a közönségtől, mint egy ilyen kortalan szépség. A típusnévben szereplő E betű a befecskendezésre utal (Einspritz), amely ebben az esetben Bosch gyártmány, hengerenkénti üzemanyag-betáplálással. Még az olajválság előtti idők gyermekeként boldogan habzsol 16 litert száz kilométerenként, cserébe azonban fenséges kényelmet és dinamizmust kínál. Ez az 1972-es modell nem felújított, csak külső festést kapott.

  • 280 SE (1973)

    280 SE

    W116

    Mercedes-Benz 280 SE

    280 SE

    W116

    1973

    1973

    A W 116 az első hivatalosan S osztálynak nevezett modell a Mercedes-történelemben. A korai SE-kben még D-Jetronic befecskendező rendszer adagolta az üzemanyagot, majd később a takarékosságot jobban szolgáló K-Jetronic váltotta fel. Elegáns, gyors és nagystílű – hogy csak néhány fontos jelzőt említsünk. Tele van olyan extrákkal - tempomat, elektromos ülésállítás, automatikus légkondicionálás –, amelyek láttán a hetvenes évek elején mindenkinek az álomautó kifejezés ugrott be. És emlékezzünk arra is, hogy a W116 Az év autója lett 1972-ben, ami azért meglepő, mert meglehetősen távol állt az átlagember lehetőségeitől.

  • 450 SL (1973)

    450 SL

    C107

    Mercedes-Benz 450 SL

    450 SL

    C107

    1973

    1973

    A 107-es sorozat a leghosszabb ideig gyártott Mercedes - 18 éven át szerepelt a kínálatban - a G-osztály után. Nyitott és zárt tetős kivitelben készült, SL és SLC modellnév alatt. A Mercedes hetvenes évekbeli formanyelvére jellemző egyik ikonja. Kifejezetten az amerikai piac számára fejlesztették ki a 4,5 literes, 224 lóerős, V8-as motort, és különleges figyelmet fordítottak a biztonságra. A masszív szélvédőkeretnek köszönhető, hogy az USA-ban engedélyezték a borulásnál védő cső nélküli forgalmazást.

  • 350 SLC (1973)

    350 SLC

    C107

    Mercedes-Benz 350 SLC

    350 SLC

    C107

    1973

    1973

    Eredeti állapotában megőrzött 350 SLC - 200 lóerős motor hajtja a 107-es kupéváltozatát. Bár a keménytető miatt körülbelül 50 kg-mal nehezebb, mint az SL, de mivel a légellenállása jobb, a menetteljesítmények terén nincs közöttük különbség. Különleges érdeme, hogy a kényelem, az úttartás és a menetkomfort megegyezik a Mercedes limuzinok nyújtotta színvonallal, futóművei szinte észrevehetetlenné simítják az útegyenetlenségeket. A C107 sokoldalú képességeit mutatja a különböző versenyágakban elért számos emlékezetes siker.

  • 280 CE (1973)

    280 CE

    W114

    Mercedes-Benz 280 CE

    280 CE

    W114

    1973

    1973

    Eredeti állapotában megőrzött 350 SLC - 200 lóerős motor hajtja a 107-es kupéváltozatát. Bár a keménytető miatt körülbelül 50 kg-mal nehezebb, mint az SL, de mivel a légellenállása jobb, a menetteljesítmények terén nincs közöttük különbség. Különleges érdeme, hogy a kényelem, az úttartás és a menetkomfort megegyezik a Mercedes limuzinok nyújtotta színvonallal, futóművei szinte észrevehetetlenné simítják az útegyenetlenségeket. A C107 sokoldalú képességeit mutatja a különböző versenyágakban elért számos emlékezetes siker.

  • 280 SL (1975)

    280 SL

    R107

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    R107

    1975

    1975

    Amikor az R107-es szériát gyártani kezdték 1971-ben, az egyetlen kabrió volt a Mercedes-kínálatban. Szerkezeti elemeinek javát a bevált W114-től („állólámpás”) vették át, a motorkínálat viszont a felsőbb osztályból érkezett. Az olajválságnak is köze volt ahhoz, hogy 1974-től a 2,8 literes, hathengeres motort is felvették a kínálatba. Az Erdélyi-házaspár autója az első ezer darab közül való, 15 éve van náluk, akkor teljes felújításon esett át, s azóta megbízhatóan működik, számtalan versenyen vettek részt vele itthon és külföldön – mindig sikerrel.

  • 280 CE Coupé

    280 CE Coupé

    W123

    Mercedes-Benz 280 CE Coupé

    280 CE Coupé

    W123

    1977

    1977

    Immár harmadszor vesz részt a Csillagtúrán az 1977-es kupé, amelyet teljes egészében a tulajdonos cége újított fel. Az eddigi túrákon mindig megbízhatóan és töretlenül vette az elé kerülő akadályokat. A W123 kupéváltozatát a négyajtós premierje után egy évvel mutatták be. Közel százezer készült a típusból. Belső tere a limuzinét idézi, a karosszériát és a futóművet elválasztó gumibakoknak köszönhetően csendesen és békésen suhan. Külön erénye a tágas csomagtartó, amely igazi túrakocsivá teszi.

  • 300 SEL (1970)

    300 SEL

    W109

    Mercedes-Benz 300 SEL

    300 SEL

    W109

    1970

    1970

    1970-ben ez volt a csúcs-Mercedes, a Rolls-Royce Silver Shadow egyik fő versenytársa. Annál mindenesetre ritkább, mert alig több mint 6500 ilyen modellt építettek. A hathengeres 300 SEL karosszériába a 600-as limuzin V8-as motorját szerelték, így született meg a 300 SEL 6.3. 250 lóerős motorjával a kor egyik leggyorsabb autója volt, nem sokkal több mint 6 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebesség 220 km/h felett, és ami talán legalább ennyire fontos, a hetvenes évek legbiztonságosabb túra-limuzinja.

  • 300 SL (1972)

    300 SL

    W109

    Mercedes-Benz 300 SL

    300 SL

    W109

    1972

    1972

    1964-ben a Mercedes-Benz bemutatta a csúcsmodelljét, a W100 limuzint. Ennek a rendkívül exkluzív autónak méltó motort építettek, az M100 kódnevű 6,3 literes, 250 lóerős V8-ast. Ez a különlegesen kifinomult erősforrás 1966-ban megtalálta útját a W109-es szériába, amelyet a W100-zal ellentétben nem kézi munkával, ebből következően jóval olcsóbban és nagyobb szériában állítottak elő. Mivel a két modell között majdnem 1 tonna súlykülönbség van, a W109-es jóval agilisabb, és 221 km/h a végsebessége.

  • 230 C (1978)

    230 C

    W123

    Mercedes-Benz 230 C

    230 C

    W123

    1978

    1978

    Alighanem épp a W123-as sorozat érdemelte ki a legtöbb leg-et a Mercedes történelmében. Tucatnyi motorral lehetett választani, volt belőle a négyajtós mellett kupé, kombi és hosszú tengelytávú limuzin. Ez itt az 1977-ben debütált széria egyik első példánya, eredeti, megőrzött állapotban. A 2,3 literes, 109 LE-s, karburátoros motor elegendő erőt biztosít ahhoz, hogy a mai forgalomban is kényelmesen lehessen haladni. Az autóban mindössze 70 ezer kilométer van. Németországból került hazánkba 2004-ben, és 2013-tól rendelkezik OT-s rendszámmal.

  • 450 SL (1973)

    450 SL

    R107

    Mercedes-Benz 450 SL

    450 SL

    R107

    1973

    1973

    1973 júniusában gördült le a gyártószalagról, Sacramentóból, Kaliforniából származik. Habosított anyaggal borított műszerfal, poliuretánnal bevont, puha felülettel ellátott négyküllős kormány, az első tengely mögött elhelyezett kormánymű járult a modell magas biztonsági színvonalához. Rendkívül egyszerű tetőmechanizmus és tartós beltéri anyagok használata jellemezték az SL-t a bemutatásától kezdve. Érdekes részlete a felszerelésnek a tölthető, a kesztyűtartóba integrált elemlámpa. Ezen a típuson mutatkoztak be a később sokáig használt "Barock" könnyűfém felnik.

80-as évek


80-as évek

80-as évek


80-as évek

  • 380 SE (1980)

    380 SE

    W126

    Mercedes-Benz 380 SE

    380 SE

    W126

    1980

    1980

    Néhány milliméter híján 5 méteres hosszúság, 218 lóerős V8-as motor, automatikus váltó, tekintélyteremtő, gazdagságot és felsőbbrendűséget sugárzó formák – ez a W 126 széria 380 SE változatának rövid jellemzése. Ez a kocsi 1980. október 18-án gurult ki első útjára a liechtensteini Schaan Mercedes-Benz márkakereskedéséből. Az azóta is végig márkaszervizben karbantartott gépkocsi 1995-ben került Magyarországra, 1999-ben vásárolta meg jelenlegi tulajdonosa. 2010-ben teljes restauráláson esett át, majd 2012-ben muzeális nosztalgia III. kategóriájú vizsgát tett. Azóta is rója az utakat.

  • 380 SLC (1980)

    380 SLC

    C107

    Mercedes-Benz 380 SLC

    380 SLC

    C107

    1980

    1980

    Mindössze 1737 példány hagyta el a sindelfingeni gyárat a 107-es sorozat 3,8 literes V-motorral szerelt kupéjából 1980-ban, abban az évben, amikor bemutatkozott. A következő évben 2052 ilyen kupé készült, és ezzel vége is lett a dalnak, a helyét átvette a W116 3,8-asa. E rövid életű típus egyik példánya Magyarországra került, majd gondos – tulajdonosi – restaurálást követően szolgálatba állt mint hobbiautó.

  • 280 CE (1981)

    280 CE

    W123

    Mercedes-Benz 280 CE

    280 CE

    W123

    1981

    1981

    Az elnyűhetetlen Mercedes egyik szinonimája a W123, a „fekvőlámpás”. A legtöbb természetesen limuzin karosszériával készült, az 1976-ban bemutatott kupéverzió pedig kedvelt oldtimer lett az utóbbi évtizedben. A W123 jó néhány technikai innováció révén a maga korában az egyik legbiztonságosabb autónak számított, ezen a modellen már volt elektronikus vezérlésű blokkolásgátló, biztonsági kormányoszlop és vezetőoldali légzsák. A hathengeres motor itt 185 lóerős.

  • 280 SL (1981)

    280 SL

    R107

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    R107

    1981

    1981

    Amikor 1971-ben bemutatták, a fanyalgók a Panzerwagen, azaz páncélautó gúnynevet akasztották rá. Az új SL, amely hosszabb, szélesebb és alacsonyabb volt, mint az előd „Pagoda”, ennek ellenére (vagy épp ezért) hamar népszerű lett, sőt a legnépszerűbb roadstere a márkának. „Sportkocsi limuzinkomforttal” – ez volt az egyik reklámszlogen, és semmi túlzást nem fedezhetünk fel benne. A Mercedes vezetőségén belül éles vita bontakozott ki a modellnév kapcsán, a W jelölést ugyanis itt az R (roadster) és a C (coupe) váltotta fel.

  • 280 SL (1983)

    280 SL

    W126

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W126

    1983

    1983

    Sokak szerint a W126-os mérföldkő volt a Mercedes személyautók történetében. Több mint tíz éven át gyártották, rendkívül gazdag motorválasztékkal és kivitelben. Az 1983-as modell 2,8 literes, hathengeres motorja 156 lóerős, a több mint 5 méter hosszú karosszéria fényezése és belső kárpitozása még gyári, eredeti, rendkívül megkímélt. Az S Klasse ezen változata sokak számára a Dallas című tévésorozatban lett ismerős, mint az egyik főszereplő, Jockey Ewing kedvenc autója.

  • 280 SL (1985)

    280 SL

    W107

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W107

    1985

    1985

    Noha a 107-es széria elsősorban az amerikai vásárlók körében lett sláger, Európában is számos hívet szerzett a csillagos márkának. A belső tér és a kormány az S Klasse-ból érkezett, amint a technika és a szolgáltatások néhány más eleme is. Az olajválság hatására építették be az elődökhöz mérten kicsi, 2,8 literes, dohc vezérlésű motort, amely több mint 180 lóerőt teljesít. Ehhez ebben az autóban ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik. 1980-tól már ABS-t is kínáltak a másfél tonnás össztömeget éppen meghaladó típushoz.

  • 300 SL (1985)

    300 SL

    R107

    Mercedes-Benz 300 SL

    300 SL

    R107

    1985

    1985

    A 300 SL a 107-es széria egyik szerény tagjának számított a hathengeres, soros, 3 literes motor 188 lóerejét tekintve (katalizátorral csak 180). Két verzióban készült, a nyitott R107 (roadster) és a kupé, a C107 (coupe). 1985 egyébként fontos év volt az R107 életében, mert faceliften esett át, korszerűbb elsőkerék-fefüggesztést, nagyobb féktárcsákat, négydugattyús féknyergeket kapott és módosított motorokat. Javítottak a karosszéria korrózióvédelmén is, emiatt a késői 107-eseken – gondos tulajdonost feltételezve – kevesebb dolga akad a restaurátornak.

  • 560 SL (1985)

    560 SL

    R107

    Mercedes-Benz 560 SL

    560 SL

    R107

    1985

    1985

    A 107-es sorozat amerikai kivitele méretesebb lökhárítókat és négy kör alakú fényszórót kapott, az európai nagy felületű, téglalap formájú lámpákat. Az 560 SL volt a széria legnagyobb motorjával ellátott változat, az 5,6 literes V8-as 227 lóerős, a nyomatéka 390 Nm. Kifejezetten az amerikai – illetve ausztrál és japán – piac számára készítették, 1981-től négyfokozatú automatikus váltóval szerelve. Ez egy az USA-ból "hazahozott", európai kivitelű, 2+2 üléses kabrió.

  • 300 SL (1986)

    300 SL

    R107

    Mercedes-Benz 300 SL

    300 SL

    R107

    1986

    1986

    A kezdet kezdetén – pontosan 1971 áprilisában – a 350 SL típusokkal kezdődött az R107 széria gyártása. A nyitott kivitel, az SLC csak októberben követte. A 300 SL jóval később, 1985-ben jelent meg a színen, mindössze egyetlen évre, és a gyártott mennyiség ennek megfelelően csekély, mindössze 1356 300 SL készült.
    Ez az autó a weiblingi Lorinser Classic cégnél lett teljes körűen felújítva, korához képest keveset futott és csodálatos állapotban van.

  • 560 SL (1986)

    560 SL

    R107

    Mercedes-Benz 560 SL

    560 SL

    R107

    1986

    1986

    1985-től gyártották az R107-es széria csúcsának szánt 5,6 literes motorú kabriót, közel 50 ezer példány készült belőle. A sokféle motorral kínált 107-es széria a W124 megrövidített padlólemezére épült, négy tárcsafékkel, hátul passzív kormányzást biztosító, háromszög lengőkarokkal. Elsőként ezen a szérián volt bordás a hátsó lámpa „üvege”, a vászontetőt elegáns kemény fedél takarja, Az 5,6 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motor 227 lóerős, a hangja nem mindennapi élmény!

  • 280 GE (1983)

    280 GE

    W461

    Mercedes-Benz 280 GE

    280 GE

    W461

    1983

    1983

    Nagyon ritka, megkímélt és eredeti állapotú W460 terepjáró, amely az eredeti Steyr-Daimler-Puch megállapodás alapján Puch márkanévvel került 1983-ban Svájcban forgalomba. Puch néven csak Svájcben, Ausztriában és Kelet-európában forgalmazták. Szerencsére az előző tulajdonosa - a szokásokkal ellentétben - nem szereltette át Mercedes-Benzre a modellmegnevezést, így a jármű ma ezzel a típusnévvel igazi ritkaságnak számít a Mercedes G-k között. A G modellnév a Gelande – terep - szó rövidítése. A Mercedes-Benz adta a hajtásláncot, az osztóművet, a karosszériát és az alvázat a Puch. Az autók összeszerelése Grazban történt.

90-es évek


90-es évek

90-es évek


90-es évek

  • 124 Cabriolet (1996)

    124 Cabriolet

    W124

    Mercedes-Benz 124 Cabriolet

    124 Cabriolet

    W124

    1996

    1996

    Noha jól ismert típusjegyekkel teszi egyértelművé származását, mégis ritka madár a W124 nyitott tetejű változata. Tervezésekor W124 kupé lett az alap, azonban kényszerűségből több mint ezer alkatrészt kellett áttervezni. Az erősítések eredményeképpen elmaradhatott a borulás estén védő keret alkalmazása. A tető lehet mechanikusan vagy motorral nyitható-zárható. A W124 Cabriolet változatát 1991-ben mutatták be, különféle motorokkal, melyek közül a négyhengeres E 200 volt a leggyengébb és a hathengeres E 320 a legerősebb – nem számítva az AMG és más átépítéseket. Az 1996-ból származó példány eredeti állapotba megőrzött.

  • SL 500 (1998)

    SL 500

    R129

    Mercedes-Benz SL 500

    SL 500

    R129

    1998

    1998

    Várólista nemcsak Trabantokra létezett a szocialista tervgazdaságban, hanem Mercedesekre is a szabad világban. Az 1989-es genfi autószalonon debütált R129-es sorozatot például olyan hatalmas érdeklődés fogadta, hogy kevésnek bizonyult az évi 20 ezerre tervezett mennyiség. Ennél a kabriónál alkalmazott a Mercedes először felnyíló bukókeretet – 0,3 másodperc alatt pattant elő a helyről vész esetén. Az 1998-as modellre mai gazdája egy Prágában élő orosz üzletember használaton kívüli garázsában talált rá. „Nem voltam biztos benne, hogy meg akarom venni, de felajánlotta, eljön Prágából Budapestre a kocsival, hogy megnézhessem. Nem jött hiába…

  • 300 SE (1990)

    300 SE

    W126

    Mercedes-Benz 300 SE

    300 SE

    W126

    1990

    1990

    A W126-os sokak szerint ma is a legszebb, legjobb S-osztály, elegáns vonalvezetése, széles motorválasztéka, gazdag felszereltsége meg is alapozza ezt. Jól képviseli a régi iskolát, gyártói nem takarékoskodtak az anyaggal, ami főleg vas, noha már felfedezhető a műanyagkorszak kezdete és a digitalizáció. A vaskos ajtók becsukásával süket csönd veszi körül az utasokat, indítózás után csak nagyon távolról szűrődik be a 3 literes, 188 lóerős hathengeres surrogása. Tekintélyes, 1600 kg-os tömegéhez képest sportautósan gyorsul (10s – 100 km/h). A kocsi 1990-ben, a gyártási időszak végén készült, a W 140-es bevezetése előtt.

  • E 320 (1995)

    E 320

    A124

    Mercedes-Benz E 320

    E 320

    A124

    1995

    1995

    1987-ben jelent meg a kupé karosszériaforma a 124-es sorozatban. A limuzinnál 8,5 centiméterrel rövidebb tengelytávolság jellemzi a sportosabb vonalú karosszériát, amelynek építése során úttörő módon használták fel a ma már megszokott, nagy szilárdságú acélanyagokat. A legnagyobb motor hajtja az itt látható, nagyon keveset futott és igen megkímélt állapotú autót, s bár AMG kivitelű, növelt teljesítményű változatai is voltak, de a gyári 220 lóerő is tekintélyt parancsol.

  • SL 320 (1996)

    SL 320

    R129

    Mercedes-Benz SL 320

    SL 320

    R129

    1996

    1996

    Bruno Sacco tervezte az R129-est, aki másfél évtizeden át felelt a Mercedes személyautók dizájnjáért. A kétajtós, kétüléses roadster világa annyira eltalált lett, hogy 12 éven keresztül gyártásban maradt, és szinte a Mercedes összes benzinmotorjával választható volt. Érdekes vonatkozás, a modell népszerűségének nagy lökést adott, amikor kiderült, Diana hercegnő, az angol trónörökös felesége Jaguar XJS-ét metálvörös R129-re cserélte. A brit sajtó egyenesen hazaárulásnak nevezte a dolgot, így a hercegnő végül visszaadta az autót, amely ma a Mercedes gyári múzeumában látható.

  • 320 SL (1999)

    320 SL

    R129

    Mercedes-Benz 320 SL

    320 SL

    R129

    1999

    1999

    Az R129-esnek nem nagyon volt versenytársa a kortársai között. Tervezője, Bruno Sacco különösen szívügyének tekintette, külső vonalai egyaránt sugároznak harmóniát és agresszivitást, belső tere elegáns, letisztult, egy luxusautó minden kényelmével kényezteti utasait. Rendelhető volt hozzá olyan elektronikus vezérlésű futómű, amely a terhelés és az útminőség figyelembe vételével szabályozta a felfüggesztéseket, tehát a mai aktív futóművek közvetlen elődjének tekinthető. Az 1998 utáni (második) facelift során módosították a lökhárítót és a külső tükröt.

  • E 300 (1996)

    E 300

    W124

    Mercedes-Benz E 300

    E 300

    W124

    1996

    1996

    Annyi Mercedesre ráragasztották már az „utolsó igazi” jelzőpárost (és mindig újabbakra), hogy ez nem lehet már fogódzó, de azt meg kell jegyezni, a W 124 széria sokat tett azért, hogy a csillagos autók legyenek a megbízhatóság szinonimái. A 300-as 24 szelepes szívódízel motor akár egymillió kilométert is teljesít generáljavítás nélkül, ezért a taxisok kedvence volt. A W124-ből több mint 2,5 millió készült, ez az utolsó sorozatból való egyik szép állapotban megőrzött példány.

  • E 124 (1994)

    E 124

    A124

    Mercedes-Benz E 124

    E 124

    A124

    1994

    1994

    Németországban, második tulajdonosától vásárolt autó. Klíma, ötfokozatú automatikus váltó, bőrkárpitozás, ülésfűtés, két légzsák, négy elektromos ablakemelő tartozik a felszereléséhez. 1990 és 1997 között összesen alig 34 ezer darab W124-es Cabriolet (A124) készült, tehát viszonylag ritka, különösen a limuzin és a kombi darabszámaihoz képest. A C 124 kupé nyomán történt a kabrió fejlesztése, a tető elmaradása miatt összesen több mint 130 kg tömegű erősítő elemet építettek be, hogy elérjék a szükséges torziós merevséget.

2000-es évek


2000-es évek

2000-es évek


2000-es évek

  • SL 320 (2001)

    SL 320

    R129

    Mercedes-Benz SL 320

    SL 320

    R129

    2001

    2001

    Velünk élő történelem - mondhatjuk az R129-re, hiszen sem a külső, sem a technika nem tűnik korosnak. 1989-ben mutatták be és 2011-ig gyártották. Ez a példány az egyik legutolsó az összesen eladott 213 ezerből. Az 1989 után eladott SL 320-asok V6-os 3,2 literes motorja 224 lóerős, végsebessége 238 km/h. Gazdája szerint a mai napig a legszebb SL, de nemcsak a formáját szereti. Mint mondta: „Tíz éve van nálam, és semmiféle hibája nem volt ez idő alatt”.