Benevezett járművek

50-es évek


50-es évek

50-es évek


50-es évek

  • 300 SL Coupe (1954)

    300 SL Coupe

    W198

    Mercedes-Benz 300 SL Coupé

    300 SL Coupe

    W198

    1954

    1954

    Az autót 1954-ben gyártották. 1954 és 1956 között Németországban, a Nürburgringen versenyeztek vele. Az 5 sebességes váltót utólag, ezért építette bele a gyár. További érdekesség a Rudge kerék és a sperdifi, vagyis önzáró kiegyenlítőmű. 1956-ban az USA-ba került, ahol szintén versenyeztek vele. A nyolcvanas években az autót összetörték. A kilencvenes években hiányos, romos állapotban vásárolta meg Johannes Kleissl, Németország legnagyobb 300 SL gyűjtője. aki a gyűjteményében tartotta 2013-ig. A magyarországi tulajdonos teljesen felújítatta a HK-Engineering céggel. A szín, a belső felszerelés és a kárpit is megfelel az eredeti állapotnak.

  • 300b (1954)

    300b

    W186

    Mercedes-Benz 300b

    300b

    W186

    1954

    1954

    Ezek voltak a háború utáni első, igazi Mercedes limuzinok, melyek jelezték, hogy a stuttgarti gyár visszanyerte erejét és lendületét. A típus 1951-es bemutatása után azonnal rendeltek 300-asokat a Német Szövetségi Köztársaság legfelsőbb vezetői számára, ilyen hivatali kocsija lett Konrad Adenauer kancellárnak és Theodor Heuss államelnöknek, ami természetesen hatalmas reklámot jelentett a 300-asoknak. A b verzió 3 literes motorja 125 lóerős, a legnagyobb sebesség 163 km/h, a fogyasztás 16 liter 100 kilométerenként. Az autót az eredeti színösszeállítás figyelembe vételével restaurálták.

  • 180 D (1954)

    180 D

    W120

    Mercedes-Benz 180 D

    180 D

    W120

    1954

    1954

    A W120-as, ún. Ponton Mercedesek a korábbi hossztartós alvázkonstrukciót elhagyva önhordó karosszériával és már a Barényi Béla-féle biztonsági padlólemezzel készültek, amely jobb védelmet biztosított frontális és oldalütközés ellen, mint a korábbi alvázas konstrukció. A W120-as egyben a mai E-osztály alapköve, a 180-as típusok motorikusan többször megújulva 1953 és 1962 között voltak gyártásban. A nem túl sportos jármű az 50-es évek legnépszerűbb Mercedese lett. Ez az autó korábban a Mahart tulajdonában volt, jelenlegi tulajdonosa tíz éve restaurálta.

  • 220 S (1958)

    220 S

    W180

    Mercedes-Benz 220 S

    220 S

    W180

    1958

    1958

    FIVA- minősítéssel rendelkező autó. Szakzsargonban ez a "nagy Ponton", amely a kisebb testvér, a W 120 alapjára készült. A hathengeres motorral szerelt, a Typ 180-hoz képest növelt tengelytávú, tágas belterű W 180 1954 és 1960 között volt gyártásban. Magyarországon volt jó néhány Ponton állami használatban – 1954-ben 116 ilyen modellt vásárolt a Mogürt – ezek ismereteink szerint 180-asok voltak, és főleg a párt- és állami apparátus használta őket, noha néhány kivételezett művész és sportoló is kapott ilyet, utóbbiak közt például Papp László, a háromszoros olimpiai bajnok ökölvívó.

60-as évek


60-as évek

60-as évek


60-as évek

  • 190SL (1962)

    190 SL

    W121

    Mercedes-Benz 190 SL

    190 SL

    W121

    1962

    1962

    Minden idők egyik legszebb roadstere a fantasztikus 300 SL megszelídítésének is nevezhető. Elöl-hátul független a kerékfelfüggesztés – ez nem volt magától értetődő 1955-ben, amikor bemutatták a típust. Rokonságban áll a két motor is, a 190 SL kétliterese 105 lóerős, ami nem tűnik soknak, de gondoljunk arra, hogy a menetkész tömeg alig haladja meg az egy tonnát. Az autó több mint kilenc éve van jelenlegi gazdájánál, számos veteránralin vett már részt, a sofőrnek ez a harmadik Csillagtúrája. Csúcsminőségre restaurált kocsi, amelyhez van kemény tető is.

  • 220 SEb Coupé (1964)

    220 SEb Coupé

    W111

    Mercedes-Benz 220 SEb Coupé

    220 SEb Coupé

    W111

    1964

    1964

    Ezt a kupét bátran nevezhetjük évfordulós autónak, hiszen 1961-ben, a cég fennállásának 75. évfordulóján mutatták be. A nagyközönség előtt a Genfi Autószalonon debütált, ahol a Jaguar E Type versenytársa lett. Ez a példány Svájcban került forgalomba 1964 áprilisában, egy zürichi fogtechnikus vásárolta újonnan. 1978-ig használta, majd 2010-ig állt. Ekkor egy kisebb felújítás után Magyarországon veteránautóként állt újra használatba. A motorja és a váltója eredeti, felújítatlan állapotban van, a kárpit és a belső teljes felújításon esett át az eredeti specifikációnak megfelelően. Évek óta megbízhatóan teljesít a veteránversenyeken.

  • 280 SE (1967)

    280 SE

    W111

    Mercedes-Benz 280 SE

    280 SE

    W111

    1967

    1967

    Alapos vizsgálódással felfedezhetőek a korábbi sikermodell hátsó uszonyainak csökevényei a karosszérián, de az 1960-tól gyártott W111 teljesen más, modernebb világot képvisel. 1967 őszén jelent meg az erősebb motorváltozattal szerelt 280 SE, amelyet ugyanaz az M130-as kódnevű hathengeres hajtott, mint amely a Pagodákban is szolgált, némileg azonban itt visszafogott teljesítménnyel. Ez a W111 kupé 2008-ban került mai tulajdonosához, eredeti állapotban. Mindössze egy külső fényezést kapott, belül bontatlan, eredeti, még a kék bőrkárpitozás is. A hajtáslánc és futómű sem lett kivéve, azt még a Mercedes gyárban szerelték össze!

  • 190 SL (1960)

    190 SL

    W121

    Mercedes-Benz 190 SL

    190 SL

    W121

    1960

    1960

    1954. február 6-án mutatta be a Mercedes-Benz a 190 SL prototípusát, mint a 300 SL "Sirályszárnyas" sportkocsi olcsóbb, elérhetőbb testvérét. A 300 SL az átlagvásárló számára elérhetetlenül drága volt, ezért hozta ki a gyár a szelídebb, de hasonlóan vonzó kis roadstert. Bár mindkét típus elöl kettős keresztlengőkaros futóművel készült, a 190 SL nem kapta meg a "nagy testvér" térhálós csővázát, hanem a W121-es négyajtós rövidített padlólemezére épült. A típus új, 1.9 literess, soros, négyhengeres motort kapott, amely két Solex karburátor által táplálva 105 lóerőt ad le.

  • 250 SE Cabrio (1967)

    250 SE Cabrio

    W111

    Mercedes-Benz 250 SE Cabrio

    250 SE Cabrio

    W111

    1967

    1967

    Halk és dinamikus hathengeres hajtja a 111-es széria leglátványosabb, nyitott változatát. A 2,5 literes, soros motor 150 lóerőt teljesít, a karosszéria hossza 48880 mm, a kocsi saját tömege közel 1,6 tonna. Elöl-hátul tárcsafékek szolgálják a biztonságot, továbbá egy sor újítás, amelyet ennél a sorozatnál vezettek be: párnázott műszerfal, kormány és oszlopok, az első tengely mögé épített kormánymű, gömbölyített kezelőszervek, kapcsolók. Ütközés esetén a belső tükör leválik helyéről, nem okoz sérülést.

  • 180b (1961)

    180b

    W120

    Mercedes-Benz 180b

    180b

    W120

    1961

    1961

    A háború utáni első, korszerű önhordó vázas, nagy példányszámban gyártott Mercedes személygépkocsi, amelynek 1897 cm3-es, négyhengeres motorja 65 lóerős. A tulajdonos egyik kedvenc veteránja, amely az egész család szíve csücske, mert igazi historikus érzést adó jármű. A hatalmas kormánynak köszönhetően a vezető nem is gondol a szervoberendezés hiányára, és bár az ülés csak előre és hátra csúsztatható a síneken, mégis tökéletesen kényelmes. Kedvező előjel a gazda számára, hogy a harmadik Csillagtúrán szerepelt utoljára ezzel az autóval, és akkor a második helyen végzett.

  • 190 SL (1963)

    190 SL

    W121

    Mercedes-Benz 190 SL

    190 SL

    W121

    1963

    1963

    Eredetileg az amerikai piac számára gyártott autó, amely húsz éve érkezett vissza Európába. Jelenlegi tulajdonosa 2011-ben vásárolta a Victory Car cégnél végzett teljes körű felújítást követően, hogy tekintélyes Mercedes-gyűjteményében legyen egy ilyen ikonikus modell is. A 190 SL rendszeresen részt vesz hazai kiállításokon és találkozókon a gazda örömére, aki amúgy boldog tulajdonosa az SL-sorozatnak. A mostani Csillagtúrán a 70. évében járó nagyapa 10 éves unokájával - navigátorával - vesz részt.

  • 230 SL (1966)

    230 SL

    W113

    Mercedes-Benz 230 SL

    230 SL

    W113

    1966

    1966

    Bár a W113-as 230 SL európai modell, jelenlegi tulajdonosa Amerikában vásárolta 2005-ben egy internetes árverésen. A kocsi kisebb felújítást követően OT-rendszámot kapott. Szervokormánya és 4 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt. A Pagodák extralistáján egyébként olyan tételek is szerepeltek, mint a biztonsági öv, a fejtámla, az 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltó vagy a 4 fokozatú automata. Keményített rugókat, metálfényezést, bőrkárpitot, levehető keménytetőt - akár ablakfűtéssel - kihajtható hátsó üléseket, síléctartót is lehetett hozzájuk rendelni.

  • 280 SE Coupe (1968)

    280 SE Coupe

    W111

    Mercedes-Benz 280 SE Coupe

    280 SE Coupe

    W111

    1968

    1968

    Közel eredeti állapotban fennmaradt autó, melynek oldalsó irányjelzői elárulják, hogy számos társához hasonlóan az Egyesült Államokban kezdte életét. Négyfokozatú automatikus váltója normál használatnál a második fokozatból kezdi a gyorsítást induláskor, az „egyes” csak erőteljes gázadásnál áll munkába. Néhány centiméter híján öt méter a karosszériahosszúság, 2750 mm a tengelytávolság, ez megadja a kényelem alapját, a ráadást a kényelmi extrák, elektromos ablakemelő, klímaberendezés, Becker rádiós magnó szolgáltatják.

  • 280 SE Cabriolet (1969)

    280 SE Cabriolet

    W111

    Mercedes-Benz 280 SE Cabriolet

    280 SE Cabriolet

    W111

    1969

    1969

    Igazi ritkaság ez a W111-es – korábbi tulajdonosa ugyanis a híres énekesnő, Madonna volt. A pop királynőjének is nevezett amerikai sztárt 1986-ban férje, a kiváló színész, Sean Penn lepte meg születésnapi ajándékként a Mercedes kabrióval, amelyet ezután majd huszonöt éven keresztül Kaliforniában használt, s vezetett például az 1992-es videoklipjében (Deeper and deeper). 1995-ig volt a kocsi Madonna tulajdonában, akkor a Sotheby cégnél árverésre bocsátották, a befolyt összeget pedig jótékony célokra ajánlotta fel a művésznő.

  • 250 SEC (1966)

    250 SEC

    W111

    Mercedes-Benz 250 SEC

    250 SEC

    W111

    1966

    1966

    A W111-es kupék és kabriók technikája a limuzin változatokra épültek, beleértve a padlólemezt is, ezért a sportosabb karosszériások is teljes értékű két üléssoros autók voltak. Érdekesség, hogy kupékhoz és a kabriókhoz négyszer annyi alkatrészt készítettek kézzel, mint a limuzinokhoz. Tulajdonképpen ez volt az utolsó kézi gyártású Mercedes, ezért kerültek ezek az autók majdnem kétszer annyiba, mint a limuzinok. A 250 SE Coupéból bő kétéves gyártási időszaka alatt mindössze 5259 készült.

  • 190 SL (1962)

    190 SL

    W121

    Mercedes-Benz 190 SL

    190 SL

    W121

    1962

    1962

    Rendszeres résztvevője és üde foltja a csillagtúrának ez a 190 SL, melynek különleges piros színe talán még jobban kiemeli a típus sportos vonalvezetését. A W121 kódú autó kereskedelmi megnevezése a 190 SL volt, ebből a 190 a lökettérfogatra utalt centiliterben, amíg az SL a "sport, leicht" (= sportos, könnyű) szavak rövidítése. A modellpalettán betöltött szerepe és kategóriája miatt nem a mai nagy SL, hanem inkább az SLK előfutárának szokták tartani.

  • 250 SE Coupe (1966)

    250 SE Coupe

    W111

    Mercedes-Benz 250 SE Coupe

    250 SE Coupe

    W111

    1966

    1966

    Amerikai modell. Teljesen restaurált. Tervezője az a Friedrich Geiger, aki eredetileg bognár szakmát tanult, majd mérnöki diplomát szerzett. 1933-ban került a Mercedes Benzhez, és részt vett a legendás 540 K modellek tervezésében. Az ötvenes évek elején lett a tervezőrészleg vezetője, nevéhez fűződik egyebek között a sirályszárnyas 300 SL, a „Fecske”, 600-as Limousine, a „Pagoda” és az R 107 formaterve is.

  • 230 SL (1966)

    230 SL

    W113

    Mercedes-Benz 230 SL

    230 SL

    W113

    1966

    1966

    Csak Öreg Hölgynek hívják tulajdonosai a W113-as 230 SL-t. Hűséges és kecses, és hát benne van már a korban az 1966-os autó. Alig ötvenezret gyártottak a 230-asból, illetve utódából, a 250-esből, amelyek kabrióváltozatait alumínium motorháztetővel, csomagtértetővel és ajtóborítással szerelték súlycsökkentési célból. Karakteressé teszi a megjelenést a két hatalmas, „halszem” első fényszóró és a hűtőmaszk középpontjába helyezett jókora Mercedes-csillag, amely messziről jelezte az előtte haladóknak a gyors és kiváló úttartású sportkocsi érkezését.

  • Unimog U404 (1965)

    Unimog

    U404

    Mercedes-Benz Unimog U404

    Unimog

    U404

    1965

    1965

    Az ezer arcát mutató Unimog járművek első olyan típusa a 404-es, amelyet széles alkalmazási körre szántak. Sok katonai és tűzoltókocsi készült, ami nem véletlen, mert a kiváló konstrukció nagy megbízhatósággal párosult. Máig aktív tűzoltóautó. Mint minden Unimog esetében ezen a modellen is láthatjuk a terepjáró-képesség egyik titkát, a portáltengelyes kialakítást. A féltengelyek nem közvetlenül, hanem a kerékagyakban lévő áttétel közbeiktatásával hajtják a kereket, így a féltengely magasabbra kerülhet, nő a szabad magasság.

  • 230 SL (1964)

    230 SL

    W113

    Mercedes-Benz 230 SL

    230 SL

    W113

    1964

    1964

    Magyarországon 15 éve felújított, hátul keresztben harmadik - gyári - üléssel szerelt Pagoda. Ez a harmadik ülés természetesen nem teljes értékű, csak kényszerhelyzetben használható, lábtér ugyanis gyakorlatilag nincs! A hely sokkal inkább alkalmas kézitáskák, kisebb csomagok elhelyezésére. És bár a hatvanas években messze nem volt olyan kutyakultusz, mint manapság, sok kutyatulajdonos autóvevő számára akkor is szempont volt a vásárlás során, hogy magával tudja-e vinni kocsijában a kedvenc négylábúját.

  • 230 SL (1964)

    230 SL

    W113

    Mercedes-Benz 230 SL

    230 SL

    W113

    1964

    1964

    Kevesebb mint ötvenezer példány épült a W113-as roadster Mercedesből - ez az 1963-as a gyártás első évéből származik. Mindegyik orrába hathengeres motorok kerültek, 2,3; 2,5 és 2,8 literes lökettérfogattal.

  • 250 S (1967)

    250 S

    W108

    Mercedes-Benz 250 S

    250 S

    W108

    1967

    1967

    Ebből a típusból ma már csak körülbelül 500 darab lelhető fel. Ez az első felsőkategóriás, hivatalosan is „S” osztálynak nevezett modell.  Az autó 20 éven keresztül egy bécsi hotelnél szolgált a VIP vendégek fuvarozására. Ez a 250 S Ausztriából került jelenlegi tulajdonosához. A Daimler-Benz 1965-ben jelent meg új felsőkategóriás modelljeivel, többek között a  250 S-sel, amelyek a hátuszonyos-sorozat modelljeit váltották fel. Az elegáns külsejű autó magas fokú biztonságot nyújt utasainak. A 130 lóerős teljesítményű 250 S 182 km/órás végsebességre képes.

70-es évek


70-es évek

70-es évek


70-es évek

  • 280 SL (1970)

    280 SL

    W113

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W113

    1970

    1970

    A nagyon kedvelt és immár legendás modell utolsó verziója. 1963-tól és 1971-ig gyártották a W113-as sorozatot, az évek során mind nagyobb és erősebb motorokat szereltek be, itt már 1,8 literes, 170 lóerős a benzinbefecskendezős, soros hathengeres. Érdekes részlet, hogy a W113 volt az első biztonságos SL a Mercedesnél. Teljes körűen alkalmazták a Barényi Béla által lefektetett elveket, a biztonsági utascellát és a gyűrődő zónákat. Az 1970-es modell Magyarországon lett teljes körűen felújítva.

  • 280 SL (1970)

    280 SL

    W113

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W113

    1970

    1970

    Összesen mintegy 49 ezer ilyen SL készült, 1970-ben még közel 8 ezer, egy évvel később azonban már csak alig több mint 800 példány, majd a típus gyártását abbahagyták. A Pagoda becenevet a típus a rendelhető keménytető jellegzetes, homorú kiképzése nyomán kapta. A tervező a francia Paul Bracq volt.
    Számos híres ember autózott W113-assal a régi időkben: John Lennon, Tony Curtis, Sophia Loren és John Travolta is rendelkezett ilyen Mercedesszel. Travolta már oldtimerként használta, 2011-ben ellopták tőle.

  • 280 SL (1970)

    280 SL

    W113

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W113

    1970

    1970

    Az 1963-tól gyártott W113-as széria 1968-ban kapott „új” motort, az M130 kódnevű 2,8 literes hathengeres itt 170 lóerőt teljesít, tízzel többet, mint a kortárs négyajtós modellekben. Nyolc évig gyártották a típust különféle motorokkal, nyitott (kabrió) és csukott (kupé) kivitelben. Összesen közel ötvenezer készült, jelentős hányaduk az USA-ban talált vevőre. A végsebesség 190 km/h feletti, a biztonságos megállásról elöl-hátul tárcsafékek gondoskodnak. A motorháztető, a csomagtértető és az ajtóborítás alumíniumötvözetű lemezekből készült a súlycsökkentés érdekében.

  • 250 CE (1970)

    250 CE

    W114

    Mercedes-Benz 250 CE

    250 CE

    W114

    1970

    1970

    A W114-es Magyarországon a köznyelvben állólámpásként említett, Németországban /8 (ejtsd: Strich Acht) névre hallgató autó. A 114-es modellek egyik kupéváltozata a 250 CE hathengeres, befecskendezős, 150 lóerős motorral. Ez a példány Dél-Franciaországból származik, restaurálatlan, eredeti állapotú, Classic Data minősítése 2+. Egyetlen tulajdonos használta 1970 és 2004 között, akinek halálát követően Németországból Magyarországra került.

  • 300 SEL (1972)

    300 SEL

    W109

    Mercedes-Benz 300 SEL

    300 SEL

    W109

    1972

    1972

    A 300 SEL korának legjobban felszerelt luxusautói közé tartozott. Rendelhető volt légrugóval, automatikus sebességváltóval, elektromos ablakokkal, V8-as, 200 lóerős motorral, bicolor fényezéssel. Az elődjéhez képest 10 centiméterrel megnövelt hosszúságot a hátsó lábtér bővítésére fordították, így hosszú utakon is rendkívüli kényelemmel szolgálja utasait. A menetkészen közel kéttonnás autót 10 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra a V8-as, a végsebesség 210 km/h. Időtlen eleganciát sugárzó, kétségkívül konzervatív vonalai a Mercedes egyik aranykorát idézik.

  • 280 SE (1972)

    280 SE

    W108

    Mercedes-Benz 280 SE

    280 SE

    W108

    1972

    1972

    Még ma is képes tartani a forgalom tempóját, a térkínálata messze felülmúlja modern társaiét, és kevés olyan új autó akad, amely nagyobb figyelmet kapna a közönségtől, mint egy ilyen kortalan szépség. A típusnévben szereplő E betű a befecskendezésre utal (Einspritz), amely ebben az esetben Bosch gyártmány, hengerenkénti üzemanyag-betáplálással. Még az olajválság előtti idők gyermekeként boldogan habzsol 16 litert száz kilométerenként, cserébe azonban fenséges kényelmet és dinamizmust kínál. Ez az 1972-es modell nem felújított, csak külső festést kapott.

  • 450 SL (1973)

    450 SL

    C107

    Mercedes-Benz 450 SL

    450 SL

    C107

    1973

    1973

    A 107-es sorozat a leghosszabb ideig gyártott Mercedes - 18 éven át szerepelt a kínálatban - a G-osztály után. Nyitott és zárt tetős kivitelben készült, SL és SLC modellnév alatt. A Mercedes hetvenes évekbeli formanyelvére jellemző egyik ikonja. Kifejezetten az amerikai piac számára fejlesztették ki a 4,5 literes, 224 lóerős, V8-as motort, és különleges figyelmet fordítottak a biztonságra. A masszív szélvédőkeretnek köszönhető, hogy az USA-ban engedélyezték a borulásnál védő cső nélküli forgalmazást.

  • 280 CE (1973)

    280 CE

    W114

    Mercedes-Benz 280 CE

    280 CE

    W114

    1973

    1973

    Eredeti állapotában megőrzött 350 SLC - 200 lóerős motor hajtja a 107-es kupéváltozatát. Bár a keménytető miatt körülbelül 50 kg-mal nehezebb, mint az SL, de mivel a légellenállása jobb, a menetteljesítmények terén nincs közöttük különbség. Különleges érdeme, hogy a kényelem, az úttartás és a menetkomfort megegyezik a Mercedes limuzinok nyújtotta színvonallal, futóművei szinte észrevehetetlenné simítják az útegyenetlenségeket. A C107 sokoldalú képességeit mutatja a különböző versenyágakban elért számos emlékezetes siker.

  • 280 SL (1975)

    280 SL

    R107

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    R107

    1975

    1975

    Amikor az R107-es szériát gyártani kezdték 1971-ben, az egyetlen kabrió volt a Mercedes-kínálatban. Szerkezeti elemeinek javát a bevált W114-től („állólámpás”) vették át, a motorkínálat viszont a felsőbb osztályból érkezett. Az olajválságnak is köze volt ahhoz, hogy 1974-től a 2,8 literes, hathengeres motort is felvették a kínálatba. Az Erdélyi-házaspár autója az első ezer darab közül való, 15 éve van náluk, akkor teljes felújításon esett át, s azóta megbízhatóan működik, számtalan versenyen vettek részt vele itthon és külföldön – mindig sikerrel.

  • 280 CE Coupé

    280 CE Coupé

    W123

    Mercedes-Benz 280 CE Coupé

    280 CE Coupé

    W123

    1977

    1977

    Immár harmadszor vesz részt a Csillagtúrán az 1977-es kupé, amelyet teljes egészében a tulajdonos cége újított fel. Az eddigi túrákon mindig megbízhatóan és töretlenül vette az elé kerülő akadályokat. A W123 kupéváltozatát a négyajtós premierje után egy évvel mutatták be. Közel százezer készült a típusból. Belső tere a limuzinét idézi, a karosszériát és a futóművet elválasztó gumibakoknak köszönhetően csendesen és békésen suhan. Külön erénye a tágas csomagtartó, amely igazi túrakocsivá teszi.

  • 300 SEL (1970)

    300 SEL

    W109

    Mercedes-Benz 300 SEL

    300 SEL

    W109

    1970

    1970

    1970-ben ez volt a csúcs-Mercedes, a Rolls-Royce Silver Shadow egyik fő versenytársa. Annál mindenesetre ritkább, mert alig több mint 6500 ilyen modellt építettek. A hathengeres 300 SEL karosszériába a 600-as limuzin V8-as motorját szerelték, így született meg a 300 SEL 6.3. 250 lóerős motorjával a kor egyik leggyorsabb autója volt, nem sokkal több mint 6 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebesség 220 km/h felett, és ami talán legalább ennyire fontos, a hetvenes évek legbiztonságosabb túra-limuzinja.

  • 300 SL (1972)

    300 SL

    W109

    Mercedes-Benz 300 SL

    300 SL

    W109

    1972

    1972

    1964-ben a Mercedes-Benz bemutatta a csúcsmodelljét, a W100 limuzint. Ennek a rendkívül exkluzív autónak méltó motort építettek, az M100 kódnevű 6,3 literes, 250 lóerős V8-ast. Ez a különlegesen kifinomult erősforrás 1966-ban megtalálta útját a W109-es szériába, amelyet a W100-zal ellentétben nem kézi munkával, ebből következően jóval olcsóbban és nagyobb szériában állítottak elő. Mivel a két modell között majdnem 1 tonna súlykülönbség van, a W109-es jóval agilisabb, és 221 km/h a végsebessége.

  • 230 C (1978)

    230 C

    W123

    Mercedes-Benz 230 C

    230 C

    W123

    1978

    1978

    Alighanem épp a W123-as sorozat érdemelte ki a legtöbb leg-et a Mercedes történelmében. Tucatnyi motorral lehetett választani, volt belőle a négyajtós mellett kupé, kombi és hosszú tengelytávú limuzin. Ez itt az 1977-ben debütált széria egyik első példánya, eredeti, megőrzött állapotban. A 2,3 literes, 109 LE-s, karburátoros motor elegendő erőt biztosít ahhoz, hogy a mai forgalomban is kényelmesen lehessen haladni. Az autóban mindössze 70 ezer kilométer van. Németországból került hazánkba 2004-ben, és 2013-tól rendelkezik OT-s rendszámmal.

  • 450 SL (1973)

    450 SL

    R107

    Mercedes-Benz 450 SL

    450 SL

    R107

    1973

    1973

    1973 júniusában gördült le a gyártószalagról, Sacramentóból, Kaliforniából származik. Habosított anyaggal borított műszerfal, poliuretánnal bevont, puha felülettel ellátott négyküllős kormány, az első tengely mögött elhelyezett kormánymű járult a modell magas biztonsági színvonalához. Rendkívül egyszerű tetőmechanizmus és tartós beltéri anyagok használata jellemezték az SL-t a bemutatásától kezdve. Érdekes részlete a felszerelésnek a tölthető, a kesztyűtartóba integrált elemlámpa. Ezen a típuson mutatkoztak be a később sokáig használt "Barock" könnyűfém felnik.

  • 350 SL (1971)

    350 SL

    R107

    Mercedes-Benz 350 SL

    350 SL

    R107

    1971

    1971

    Az 1971-ben gyártott SL a széria korai darabjainak egyike. Sokan amerikai filmekből ismerik a típust, azok az autók kicsik mások, kevésbé finom díszítésűek. Ez itt egy európai piacra gyártott modell, első tulajdonosa Svédországban használta. 2007-ben került Magyarországra, korához képest jó állapotban. Ennek ellenére 2008-ban teljes körű felújítást kapott. Motorja 3,5 literes, 200 lóerős, a vászontető lehajtva kemény fedél alá bújik, elkerülve a fakító napsütést.

  • 350 SLC (1972)

    350 SLC

    C107

    Mercedes-Benz 350 SLC

    350 SLC

    C107

    1972

    1972

    Ismét egy elnyűhetetlen Mercedes. Elsőként ennek a sorozatnak a hátsó lámpájára került bordázott üveg, amely a biztonságot szolgálta, mert ha rá is csapódott a sár, a süllyesztett részek tiszták maradtak és elegendő fényt sugároztak hátra. Az SLC technikája szinte tökéletesen azonos az R jelű roadsterével, de a tengelytáv 40 centiméterrel hosszabb. Emiatt is rendkívül precízen irányítható, a motor szinte hangtalanul teszi a dolgát, igazi élményautó. És ez a példány egyben születésnapi ajándék, jelenlegi gazdája ugyanis egy kerek évfordulóra kapta.

  • 280 CE (1978)

    280 CE

    C123

    Mercedes-Benz 280 CE

    280 CE

    C123

    1978

    1978

    6 hengeres, 177 lóerős motor, négyfokozatú, automatikus váltó. A Bosch K-Jetronic befecskendező itt mechanikus, ami lényegesen takarékosabb üzemet biztosít, mint az elektronikus. Mindössze 108 ezer kilométer a futásteljesítmény, ennek megfelelően a belső tér, a fabetétek állapota újszerű. A gumibakokkal izolált futóműveknek köszönhetően szinte siklik az úton, pazar a menetkomfort. Ezekben a modellekben még nincs elektronika, a rajongók szerint ez olyan Mercedes, amelynek lelke van.

  • 280 SE (1970)

    280 SE

    W111

    Mercedes-Benz 280 SE

    280 SE

    W111

    1970

    1970

    A 280SE Coupé 3.5 literes benzinmotorral 2016-ban került jelenlegi, magyar tulajdonosához Németországból. Két és fél éves restaurálás során az autót a legapróbb alkatrészektől kezdve egészen a fényezésig az eredeti állapotára állítottak vissza, hivatalos, a Mercedes által certifikált formában. A felújítás nagy részben Németországban zajlott, majd Magyarországon lett befejezve. A motorja V8-as, 200 lóerős. Ez volt az első 3000 köbcentiméter fölötti motorral szerelt Mercedes-típus a második világháború után.

  • 350 SL (1973)

    350 SL

    R107

    Mercedes-Benz 350 SL

    350 SL

    R107

    1973

    1973

    Az autó Berlinből származik, érkezésekor igen rossz állapotban volt. A 70-es évek divatja szerint műanyag spoilerek borították. Amikor ezeket eltávolították, alattuk sok helyen csak rozsdát találtak. Teljes felújításon nem esett át, mert erre még nem volt szükség. A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A korábbi 113-as "Pagoda" SL-hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben a típusban kiemelt szerepet kapott.

  • 450 SLC (1978)

    450 SLC

    R107

    Mercedes-Benz 450 SLC

    450 SLC

    R107

    1978

    1978

    Érdekesség, hogy a 107-es típuscsaládból a kupék (SLC) jelentősen hosszabb tengelytávúak a roadster változatoknál, és így egy második üléssornak is helyet adhatnak. A 450 SLC , 450 SLC 5.0 és 500 SLC modelekkel a Daimler-Benz olyan hosszú távú ralikon is részt vett a 70-es években, mint a 30 ezer kilométeres Vuelta a la America del Sud (1977), a Safari Rally (1979) és a Bandama Rally (1979/1980).

  • 280 SL (1970)

    280 SL

    W113

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W113

    1970

    1970

    Ez volt az első Mercedes, amelyre radiálgumikat szereltek, ami a szervóval megtámogatott négy tárcsafékkel együtt rendkívül biztonságossá tette a 170 lóerős, hathengeres motorjának köszönhetően akár 200 km/h sebességre is képes sportkocsit. A 113-as kabriósorozat legutolsó, legerősebb, leggyorsabb változata kabriótetővel és mechanikus váltóval volt a legkönnyebb, az automatikus váltó 40 kg többletsúlyt jelentett, a kupétető pedig 80 kg-ot tett hozzá az alapsúlyhoz.

  • 450 SL (1975)

    450 SL

    R107

    Mercedes-Benz 450 SL

    450 SL

    R107

    1975

    1975

    Baby blue, eredeti fényezésű autó, mely Floridából származik, tehát amerikai kivitel. A baby blue szín - amely az azúrkék egy árnyalata - még rendőrautókon is feltűnt az USA-ban. A hatvanas évek végén egy Alan Watts nevű filozófus, aki San Franciso egyik elővárosában lakott, azt javasolta, hogy a friscói rendőrautókat fekete-fehér helyett baby blue és fehér színre fessék, mert az jobb benyomást keltene a hatóság tevékenységéről. Javaslatát bevezették, és egy évtizeden át ilyen színűek voltak a városi rendőrautók. A kék egyenruhára vonatkozó ötlete nem ment át.

  • 350 SEL (1978)

    350 SEL

    W116

    Mercedes-Benz 350 SEL

    350 SEL

    W116

    1978

    1978

    Amerikai exportverzió, de Magyarországra szállították újonnan, és a Belügyminisztérium, a Kormányőrség használta a delegációkísérések, biztosítások során. Ezekbe az autókba már lehetett rádiótelefont rendelni, de ilyesmire a magyar állam ritkán költött, inkább a saját, magyar gyártmányú rádiórendszerrel látták el. Amikor a hatósági szolgálatból leselejtezték, Baranyó Sándor szolnoki festőművész vásárolta meg, majd az ő halála után került jelenlegi – gondos - gazdájához.

  • 280 SLC (1978)

    280 SLC

    W107

    Mercedes-Benz 280 SLC

    280 SLC

    W107

    1978

    1978

    Első tulajdonosa német, majd 10 évvel ezelőtt került egy magyar gyűjteménybe ahol gondosan távol tartották minden környezeti ártalomtól. Ez meglátszik az autó állapotán, rendkívül megkímélt, a kilométeróra-állás: 103 000. Az SLC 36 centiméterrel hosszabb tengelytávolsága lehetővé tette egy második üléssor beépítését, amelyet felár ellenében ülésfűtéssel is rendelhetett az első tulajdonos, de csupán a típus gyártásának első két évében, mert 1977-ben már nem szerepelt az extralistán.

  • 450 SL (1977)

    450 SL

    W107

    Mercedes-Benz 450 SL

    450 SL

    W107

    1977

    1977

    Számos más, Magyarországon futó 107-eshez hasonlóan ez is az USA-ból érkezett vissza az öreg kontinensre, már felújított állapotban, 13 évvel ezelőtt. Itthon a tulajdonos elvárásainak megfelelő bőr belsőt kapott. Újonnan a C107 és R107 modellek választhatók voltak MB-Tex és bőrkárpitozással egyaránt. A felújítás az MB-Tex esetében szinte reménytelen, a bőr azonban pótolható, a felkészült szakműhelyekben, illetve kaphatók felszerelésre kész kárpitszettek is.

80-as évek


80-as évek

80-as évek


80-as évek

  • 380 SE (1980)

    380 SE

    W126

    Mercedes-Benz 380 SE

    380 SE

    W126

    1980

    1980

    Néhány milliméter híján 5 méteres hosszúság, 218 lóerős V8-as motor, automatikus váltó, tekintélyteremtő, gazdagságot és felsőbbrendűséget sugárzó formák – ez a W 126 széria 380 SE változatának rövid jellemzése. Ez a kocsi 1980. október 18-án gurult ki első útjára a liechtensteini Schaan Mercedes-Benz márkakereskedéséből. Az azóta is végig márkaszervizben karbantartott gépkocsi 1995-ben került Magyarországra, 1999-ben vásárolta meg jelenlegi tulajdonosa. 2010-ben teljes restauráláson esett át, majd 2012-ben muzeális nosztalgia III. kategóriájú vizsgát tett. Azóta is rója az utakat.

  • 380 SLC (1980)

    380 SLC

    C107

    Mercedes-Benz 380 SLC

    380 SLC

    C107

    1980

    1980

    Mindössze 1737 példány hagyta el a sindelfingeni gyárat a 107-es sorozat 3,8 literes V-motorral szerelt kupéjából 1980-ban, abban az évben, amikor bemutatkozott. A következő évben 2052 ilyen kupé készült, és ezzel vége is lett a dalnak, a helyét átvette a W116 3,8-asa. E rövid életű típus egyik példánya Magyarországra került, majd gondos – tulajdonosi – restaurálást követően szolgálatba állt mint hobbiautó.

  • 280 CE (1981)

    280 CE

    W123

    Mercedes-Benz 280 CE

    280 CE

    W123

    1981

    1981

    Az elnyűhetetlen Mercedes egyik szinonimája a W123, a „fekvőlámpás”. A legtöbb természetesen limuzin karosszériával készült, az 1976-ban bemutatott kupéverzió pedig kedvelt oldtimer lett az utóbbi évtizedben. A W123 jó néhány technikai innováció révén a maga korában az egyik legbiztonságosabb autónak számított, ezen a modellen már volt elektronikus vezérlésű blokkolásgátló, biztonsági kormányoszlop és vezetőoldali légzsák. A hathengeres motor itt 185 lóerős.

  • 280 SL (1981)

    280 SL

    R107

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    R107

    1981

    1981

    Amikor 1971-ben bemutatták, a fanyalgók a Panzerwagen, azaz páncélautó gúnynevet akasztották rá. Az új SL, amely hosszabb, szélesebb és alacsonyabb volt, mint az előd „Pagoda”, ennek ellenére (vagy épp ezért) hamar népszerű lett, sőt a legnépszerűbb roadstere a márkának. „Sportkocsi limuzinkomforttal” – ez volt az egyik reklámszlogen, és semmi túlzást nem fedezhetünk fel benne. A Mercedes vezetőségén belül éles vita bontakozott ki a modellnév kapcsán, a W jelölést ugyanis itt az R (roadster) és a C (coupe) váltotta fel.

  • 280 SL (1983)

    280 SL

    W126

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    W126

    1983

    1983

    Sokak szerint a W126-os mérföldkő volt a Mercedes személyautók történetében. Több mint tíz éven át gyártották, rendkívül gazdag motorválasztékkal és kivitelben. Az 1983-as modell 2,8 literes, hathengeres motorja 156 lóerős, a több mint 5 méter hosszú karosszéria fényezése és belső kárpitozása még gyári, eredeti, rendkívül megkímélt. Az S Klasse ezen változata sokak számára a Dallas című tévésorozatban lett ismerős, mint az egyik főszereplő, Jockey Ewing kedvenc autója.

  • 280 SL (1985)

    280 SL

    C107

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    C107

    1985

    1985

    Noha a 107-es széria elsősorban az amerikai vásárlók körében lett sláger, Európában is számos hívet szerzett a csillagos márkának. A belső tér és a kormány az S Klasse-ból érkezett, amint a technika és a szolgáltatások néhány más eleme is. Az olajválság hatására építették be az elődökhöz mérten kicsi, 2,8 literes, dohc vezérlésű motort, amely több mint 180 lóerőt teljesít. Ehhez ebben az autóban ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik. 1980-tól már ABS-t is kínáltak a másfél tonnás össztömeget éppen meghaladó típushoz.

  • 300 SL (1985)

    300 SL

    R107

    Mercedes-Benz 300 SL

    300 SL

    R107

    1985

    1985

    A 300 SL a 107-es széria egyik szerény tagjának számított a hathengeres, soros, 3 literes motor 188 lóerejét tekintve (katalizátorral csak 180). Két verzióban készült, a nyitott R107 (roadster) és a kupé, a C107 (coupe). 1985 egyébként fontos év volt az R107 életében, mert faceliften esett át, korszerűbb elsőkerék-fefüggesztést, nagyobb féktárcsákat, négydugattyús féknyergeket kapott és módosított motorokat. Javítottak a karosszéria korrózióvédelmén is, emiatt a késői 107-eseken – gondos tulajdonost feltételezve – kevesebb dolga akad a restaurátornak.

  • 560 SL (1985)

    560 SL

    R107

    Mercedes-Benz 560 SL

    560 SL

    R107

    1985

    1985

    A 107-es sorozat amerikai kivitele méretesebb lökhárítókat és négy kör alakú fényszórót kapott, az európai nagy felületű, téglalap formájú lámpákat. Az 560 SL volt a széria legnagyobb motorjával ellátott változat, az 5,6 literes V8-as 227 lóerős, a nyomatéka 390 Nm. Kifejezetten az amerikai – illetve ausztrál és japán – piac számára készítették, 1981-től négyfokozatú automatikus váltóval szerelve. Ez egy az USA-ból "hazahozott", európai kivitelű, 2+2 üléses kabrió.

  • 300 SL (1986)

    300 SL

    R107

    Mercedes-Benz 300 SL

    300 SL

    R107

    1986

    1986

    A kezdet kezdetén – pontosan 1971 áprilisában – a 350 SL típusokkal kezdődött az R107 széria gyártása. A nyitott kivitel, az SLC csak októberben követte. A 300 SL jóval később, 1985-ben jelent meg a színen, mindössze egyetlen évre, és a gyártott mennyiség ennek megfelelően csekély, mindössze 1356 300 SL készült.
    Ez az autó a weiblingi Lorinser Classic cégnél lett teljes körűen felújítva, korához képest keveset futott és csodálatos állapotban van.

  • 560 SL (1986)

    560 SL

    R107

    Mercedes-Benz 560 SL

    560 SL

    R107

    1986

    1986

    1985-től gyártották az R107-es széria csúcsának szánt 5,6 literes motorú kabriót, közel 50 ezer példány készült belőle. A sokféle motorral kínált 107-es széria a W124 megrövidített padlólemezére épült, négy tárcsafékkel, hátul passzív kormányzást biztosító, háromszög lengőkarokkal. Elsőként ezen a szérián volt bordás a hátsó lámpa „üvege”, a vászontetőt elegáns kemény fedél takarja, Az 5,6 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motor 227 lóerős, a hangja nem mindennapi élmény!

  • 280 GE (1983)

    280 GE

    W461

    Mercedes-Benz 280 GE

    280 GE

    W461

    1983

    1983

    Nagyon ritka, megkímélt és eredeti állapotú W460 terepjáró, amely az eredeti Steyr-Daimler-Puch megállapodás alapján Puch márkanévvel került 1983-ban Svájcban forgalomba. Puch néven csak Svájcben, Ausztriában és Kelet-európában forgalmazták. Szerencsére az előző tulajdonosa - a szokásokkal ellentétben - nem szereltette át Mercedes-Benzre a modellmegnevezést, így a jármű ma ezzel a típusnévvel igazi ritkaságnak számít a Mercedes G-k között. A G modellnév a Gelande – terep - szó rövidítése. A Mercedes-Benz adta a hajtásláncot, az osztóművet, a karosszériát és az alvázat a Puch. Az autók összeszerelése Grazban történt.

  • 280 SL (1985)

    280 SL

    R107

    Mercedes-Benz 280 SL

    280 SL

    R107

    1985

    1985

    Sportkocsi a limuzinok kényelmével – sokak szerint ezt jelenti az SL rövidítés. Egy biztos: limuzinkényelmű sportkocsi az R107 széria minden darabja, beleértve ezt a 280 SL-t, amely a széria gyártásának utolsó évében készült. A hathengeres, soros motor a legkisebb, amelyet ebbe a karosszériába szereltek, 185 lóerős, a kocsi végsebessége 207 km/h, a fogyasztása 15,5 liter 100 kilométerenként. Ez a teljesítmény is nyilvánvalóan több a szükségesnél, egy ilyen korosodó szépséggel kényelmesen, a tájat nézve, a luxust élvezve érdemes autózni.

  • 500 SEC (1986)

    500 SEC

    W126

    Mercedes-Benz 500 SEC

    500 SEC

    W126

    1986

    1986

    A 126-os sorozatot tartják a legsikeresebb S osztályosnak, amihez a lenyűgöző menettulajdonságok, a pazar térkínálat és az extrák tömege mellett az elnyűhetetlenség, a megbízhatóság és a könnyű szerelhetőség adja a magyarázatot. Az 1981-től gyártott SEC sorozatot 1985-ben újították meg, akkor jelentek meg a kocsi oldalán végigfutó sima borítások, az úgynevezett Sacco-deszkák. Mai tulajdonosa több éves kutatómunka után, nyolc éve vásárolta ezt a darabot, melyet azóta is nagy becsben tart.

  • 500 SLC (1981)

    500 SLC

    R107

    Mercedes-Benz 500 SLC

    500 SLC

    R107

    1981

    1981

    Limitált szériából való példány, a korabeli raliautó homologizációjához gyártott sorozat tagja. Összesen 1133 darabot gyártottak ilyen kivitelben. Az összes korabeli választható extrával fel van szerelve: tempomat, légkondicionáló berendezés, tolótető, elektromos mozgatású ablakok, motoros antenna, négyfokozatú automata váltó, alumínium motorblokk. Gyári állapotban megmaradt, eddig 107 ezer kilométert futott, még nem volt soha felújítva.

  • 560 SEC (1989)

    560 SEC

    W126

    Mercedes-Benz 560 SEC

    560 SEC

    W126

    1989

    1989

    1989-es forgalomba helyezése után Floridában szerzett minden bizonnyal nagyon sok örömet a gazdájának 2007-ig, hogy ezután visszatérjen hazájába, és ott egy német gyűjtő vigyázzon rá. 2018 nyarán került hozzánk, azóta alapos átvizsgáláson és fékrendszer-felújításon esett át. A karosszéria és a hibátlan belső tér szerencsére nem tartogatott kellemetlen meglepetést, az autó pont olyan kifogástalan állapotban van, mint amilyen élmény autózni vele.

  • 560 SL (1986)

    560 SL

    R107

    Mercedes-Benz 560 SL

    560 SL

    R107

    1986

    1986

    Pezsgőmetál és brazilbarna színösszeállításban látható az 1986-os R107, így ha valakinek eddig kétségei lettek volna a brazilbarna árnyalatáról, most megismerheti. Méghozzá pontosan, mert egy nagyon keveset, mindössze 66 ezer mérföldet, vagyis alig több mint 160 ezer kilométert futott kocsiról van szó. Büszkén viseli a hűtőrácson a 107 Club emblémáját, ez a legtöbb tagot tömörítő és legnagyobb hagyományokkal rendelkező német márkaklub.

  • 380 SL (1982)

    380 SL

    R107

    Mercedes-Benz 380 SL

    380 SL

    R107

    1982

    1982

    Amikor egy modell olyan hosszú időn át a kínálati listán marad, mint a Mercedes R107/C107 típusa, sok változás feljegyezhető az évek során. E módosulások egyike az ár, és ez nem mellékes, hiszen a vásárlásnál mindig fontos szempont volt a befektetés értéke. Amikor (tévesen) arra gondolunk, a maihoz képest milyen kiszámítható és stabil volt a nyugat-európai gazdaság a hetvenes, nyolcvanas években, érdemes összevetni a korabeli árlistákat. Az R107 első változata, a 350 SL 1971 áprilisában 30 ezer márkáért volt megvehető. 1985 végén a 350 SL utódának tekinthető 420 SL azonban már 82 ezer márkába került.

  • 380 SLC (1981)

    380 SLC

    C107

    Mercedes-Benz 380 SLC

    380 SLC

    C107

    1981

    1981

    A környezetvédelem már a nyolcvanas években is fontos szempont volt a Mercedesnél, és a tisztább motorműködésnek a teljesítménycsökkenés volt a kényszerű velejárója. A bemutatásakor 218 lóerős, 3,8-as, V8-as motor 1981 tavaszától „csak” 204 lóerős a C107-esekben, ami a végsebesség 215 km/h-ról 205 km/h-ra csökkenését hozta magával. Igaz, az átlagfogyasztás másfél literrel csökkent. Erről a 380 SLC-ről a honosítás kapcsán derült ki, hogy gyártásának a napja pontosan egybeesik a tulajdonos születésnapjával.

  • 560 SL (1988)

    560 SL

    C107

    Mercedes-Benz 560 SL

    560 SL

    C107

    1988

    1988

    Amikor a bemutatása után négy évvel, 1985-ben felújították a Mercedes SL-t, a típus szakértői csupán néhány kisebb külső módosítást fedezhettek fel. A lényeges változtatások a karosszérián belül, pontosabban a motortértető alatt történtek. A legnagyobb szenzációt az új, 560-as motor jelentette, amely a korábbi 5 literes hosszabb löketű variánsa volt. Hazai piacra nem szállították, csak exportra, és a célországban érvényes előírásokhoz igazították a teljesítményt. Katalizátor nélkül 300 lóerő, katalizátorral csak 227.

  • 380 SL (1985)

    380

    R107

    Mercedes-Benz 380 SL

    380

    R107

    1985

    1985

    Az észak-amerikai autósvilágban évtizedeken át létezett e „personal luxury car” kategória, ami szó szerinti fordításban személyes luxusautót jelent, azonban a valósághoz jobban közelítene az „apuka drága játékszere” kifejezés. Lehet kupé vagy roadster, kétüléses vagy 2+2-es. Természetesen magas felszereltségi szintnek kell felvonulnia a belső térben, a külső pedig nyilvánvalóan tekintélyt teremtő, irigységet keltő. A sportos teljesítmény elvárt. A Mercedes R107/C107 sorozat tagjai a „personal luxury car” tökéletes megjelenítői.

  • 500 SL (1986)

    500 SL

    R107

    Mercedes-Benz 500 SL

    500 SL

    R107

    1986

    1986

    Az R107 sorozat legutolsó ötliteres motorú változata, amely kicsit erősebb és gyorsabb lett az 1985-ig gyártott elődnél. Noha létezett nagyobb motorral szerelt kivitel is a típusból - az 560 SL -, de azt nem forgalmazták hivatalosan Európában, így a pálma az 500 SL-é maradt. A 401 Nm-es nyomaték, a 225 km/h végsebesség és a 7,4 másodperces sprint álló helyzetből 100 km/h-ra mindenkit meggyőzött az 500 SL lenyűgöző, fölényes tudásáról.

  • 300 E 4MATIC (1989)

    300 E 4MATIC

    C124

    Mercedes-Benz 300 E 4MATIC

    300 E 4MATIC

    C124

    1989

    1989

    Az autó különlegessége az összetett, bonyolult felépítésű, ELSŐ 4matic összkerékhajtás a 2 db (középső és hátsó) automatikusan vezérelt differenciálzárral. A bő 2,5 millió legyártott W124-ből mintegy 30 ezer 4matic változat készült, a 300-as benzinmotor és a manuális váltó párosa pedig ebben a szűk halmazban is nagyon ritkának számít: kb 1000 db 124-es szedán hagyta el a gyártósort ezzel a hajtáslánc-konfigurációval.

  • 500 SEC (1988)

    500 SEC

    W126

    Mercedes-Benz 500 SEC

    500 SEC

    W126

    1988

    1988

    Mindössze két hónapja kapta meg az OT minősítést ez az 5 literes, V8-as motorral szerelt álomautó, amely még ma is az autópályák királya. Az lehet, hogy napjainkban már sok autó felveszi vele a versenyt gyorsulásban és végsebességben, csak éppen azt a páratlan eleganciát nem tudják hozni, amelyet a 126-os széria sportkupéi produkálnak. Szinte hangtalan a suhanás a páncélszekrény vastagságú karosszéria mélyén, a fabetétek, a bőrök, a minőségi hangszórók mind az utazást élménnyé nemesítő részletek.

90-es évek


90-es évek

90-es évek


90-es évek

  • 124 Cabriolet (1996)

    124 Cabriolet

    A124

    Mercedes-Benz 124 Cabriolet

    124 Cabriolet

    A124

    1996

    1996

    Noha jól ismert típusjegyekkel teszi egyértelművé származását, mégis ritka madár a W124 nyitott tetejű változata. Tervezésekor W124 kupé lett az alap, azonban kényszerűségből több mint ezer alkatrészt kellett áttervezni. Az erősítések eredményeképpen elmaradhatott a borulás estén védő keret alkalmazása. A tető lehet mechanikusan vagy motorral nyitható-zárható. A W124 Cabriolet változatát 1991-ben mutatták be, különféle motorokkal, melyek közül a négyhengeres E 200 volt a leggyengébb és a hathengeres E 320 a legerősebb – nem számítva az AMG és más átépítéseket. Az 1996-ból származó példány eredeti állapotba megőrzött.

  • SL 500 (1998)

    SL 500

    R129

    Mercedes-Benz SL 500

    SL 500

    R129

    1998

    1998

    Várólista nemcsak Trabantokra létezett a szocialista tervgazdaságban, hanem Mercedesekre is a szabad világban. Az 1989-es genfi autószalonon debütált R129-es sorozatot például olyan hatalmas érdeklődés fogadta, hogy kevésnek bizonyult az évi 20 ezerre tervezett mennyiség. Ennél a kabriónál alkalmazott a Mercedes először felnyíló bukókeretet – 0,3 másodperc alatt pattant elő a helyről vész esetén. Az 1998-as modellre mai gazdája egy Prágában élő orosz üzletember használaton kívüli garázsában talált rá. „Nem voltam biztos benne, hogy meg akarom venni, de felajánlotta, eljön Prágából Budapestre a kocsival, hogy megnézhessem. Nem jött hiába…

  • 300 SE (1990)

    300 SE

    W126

    Mercedes-Benz 300 SE

    300 SE

    W126

    1990

    1990

    A W126-os sokak szerint ma is a legszebb, legjobb S-osztály, elegáns vonalvezetése, széles motorválasztéka, gazdag felszereltsége meg is alapozza ezt. Jól képviseli a régi iskolát, gyártói nem takarékoskodtak az anyaggal, ami főleg vas, noha már felfedezhető a műanyagkorszak kezdete és a digitalizáció. A vaskos ajtók becsukásával süket csönd veszi körül az utasokat, indítózás után csak nagyon távolról szűrődik be a 3 literes, 188 lóerős hathengeres surrogása. Tekintélyes, 1600 kg-os tömegéhez képest sportautósan gyorsul (10s – 100 km/h). A kocsi 1990-ben, a gyártási időszak végén készült, a W 140-es bevezetése előtt.

  • E 320 (1995)

    E 320

    A124

    Mercedes-Benz E 320

    E 320

    A124

    1995

    1995

    1987-ben jelent meg a kupé karosszériaforma a 124-es sorozatban. A limuzinnál 8,5 centiméterrel rövidebb tengelytávolság jellemzi a sportosabb vonalú karosszériát, amelynek építése során úttörő módon használták fel a ma már megszokott, nagy szilárdságú acélanyagokat. A legnagyobb motor hajtja az itt látható, nagyon keveset futott és igen megkímélt állapotú autót, s bár AMG kivitelű, növelt teljesítményű változatai is voltak, de a gyári 220 lóerő is tekintélyt parancsol.

  • SL 320 (1996)

    SL 320

    R129

    Mercedes-Benz SL 320

    SL 320

    R129

    1996

    1996

    Bruno Sacco tervezte az R129-est, aki másfél évtizeden át felelt a Mercedes személyautók dizájnjáért. A kétajtós, kétüléses roadster világa annyira eltalált lett, hogy 12 éven keresztül gyártásban maradt, és szinte a Mercedes összes benzinmotorjával választható volt. Érdekes vonatkozás, a modell népszerűségének nagy lökést adott, amikor kiderült, Diana hercegnő, az angol trónörökös felesége Jaguar XJS-ét metálvörös R129-re cserélte. A brit sajtó egyenesen hazaárulásnak nevezte a dolgot, így a hercegnő végül visszaadta az autót, amely ma a Mercedes gyári múzeumában látható.

  • 320 SL (1999)

    320 SL

    R129

    Mercedes-Benz 320 SL

    320 SL

    R129

    1999

    1999

    Az R129-esnek nem nagyon volt versenytársa a kortársai között. Tervezője, Bruno Sacco különösen szívügyének tekintette, külső vonalai egyaránt sugároznak harmóniát és agresszivitást, belső tere elegáns, letisztult, egy luxusautó minden kényelmével kényezteti utasait. Rendelhető volt hozzá olyan elektronikus vezérlésű futómű, amely a terhelés és az útminőség figyelembe vételével szabályozta a felfüggesztéseket, tehát a mai aktív futóművek közvetlen elődjének tekinthető. Az 1998 utáni (második) facelift során módosították a lökhárítót és a külső tükröt.

  • E 124 (1994)

    E 320

    A124

    Mercedes-Benz E 124

    E 320

    A124

    1994

    1994

    Németországban, második tulajdonosától vásárolt autó. Klíma, ötfokozatú automatikus váltó, bőrkárpitozás, ülésfűtés, két légzsák, négy elektromos ablakemelő tartozik a felszereléséhez. 1990 és 1997 között összesen alig 34 ezer darab W124-es Cabriolet (A124) készült, tehát viszonylag ritka, különösen a limuzin és a kombi darabszámaihoz képest. A C 124 kupé nyomán történt a kabrió fejlesztése, a tető elmaradása miatt összesen több mint 130 kg tömegű erősítő elemet építettek be, hogy elérjék a szükséges torziós merevséget.

  • 500 SL (1992)

    500 SL

    R129

    Mercedes-Benz 500 SL

    500 SL

    R129

    1992

    1992

    A R129-es szériát Brémában gyártották, közülük sok került az USA-ba és Japánba. Utóbbi helyen főleg második vagy harmadik autónak használták a nagy kupét, és jellemzően keveset futottak – már az ország méreteiből következően is –, azt a keveset viszont jó minőségű utakon. Ezt a kocsit szintén Japánból vásárolták, teljesen eredeti, gyári állapotban, nagyon kevés kilométerrel. A kemény tető könnyen leszerelhető, de két ember kell hozzá a méretei miatt. A tető súlya csak 34 kiló.

  • E 320 Cabrio (1996)

    E 320 Cabrio

    A124

    Mercedes-Benz E 320 Cabrio

    E 320 Cabrio

    A124

    1996

    1996

    Az azuritkék színben pompázó autót a 124-es kabriósorozat legerősebb, 220 lóerős motorja hajtja. A sportos vezetési élményt a sportline kivitel fokozza, mely rövidebb rugókat, sport kormányművet és szélesebb felniket takar. A 124-es széria kabrióváltozata 1991-ben jelent meg, és viszonylag kevés készült, alig több mint 34 ezer darab. Emiatt hamar gyűjtői példányokká váltak a szép állapotú példányok. Noha feláras volt az elektromos tetőmozgatás, a legtöbbet ezzel rendeltek az első tulajdonosok.

  • 500 SL (1993)

    500 SL

    R129

    Mercedes-Benz 500 SL

    500 SL

    R129

    1993

    1993

    Álló helyzetből 7 másodperc alatt százas tempóra gyorsulni nem sok szériakocsi tudott 1993-ban. Közéjük tartozik ez az SL 500, amelynek 5 literes, V8-as motorja 326 lóerős. Egykoron 125 ezer márka volt az alapára, ami kisebb vagyonnak számított akkoriban, annyi pénzből három jól felszerelt 200-as W 124-est lehetett vásárolni. Ezt a példányt ugyan Japánban helyezték először forgalomba, mégis balkormányos verzió, amely 2018-ban került vissza Németországba. Érdekessége, hogy különleges, kockás szövet üléshuzattal gyártották.

  • 500 SEC (1990)

    500 SEC

    C126

    Mercedes-Benz 500 SEC

    500 SEC

    C126

    1990

    1990

    1990. október 23-án Stuttgartban helyezték forgalomba. 2015 augusztusáig ugyanannak a családnak a tulajdonában volt, napi használatban, szervizkönyvét folyamatosan vezették. 2015-ben vásárolta meg jelenlegi, magyar tulajdonosa, aki a használatból és az autó korából eredő külső hibákat, korróziókat egy Mercedes karosszériajavító műhelyben javíttatta ki, illetve Mercedes márkaszervizben elvégeztette a kötelező szervizt. Az autó belsejét a kopások miatt újrakárpitozták, a modernre cserélt kazettás magnó helyére korhű darab került.

  • 320 CE (1993)

    320 CE

    A124

    Mercedes-Benz 320 CE

    320 CE

    A124

    1993

    1993

    1990. október 23-án Stuttgartban helyezték forgalomba. 2015 augusztusáig ugyanannak a családnak a tulajdonában volt, napi használatban, szervizkönyvét folyamatosan vezették. 2015-ben vásárolta meg jelenlegi, magyar tulajdonosa, aki a használatból és az autó korából eredő külső hibákat, korróziókat egy Mercedes karosszériajavító műhelyben javíttatta ki, illetve Mercedes márkaszervizben elvégeztette a kötelező szervizt. Az autó belsejét a kopások miatt újrakárpitozták, a modernre cserélt kazettás magnó helyére korhű darab került.

  • 500 SL (1991)

    500 SL

    R129

    Mercedes-Benz 500 SL

    500 SL

    R129

    1991

    1991

    A látványos kabrió Svájcból származik, egy tulajdonosa volt. 2011-ben került Magyarországra jelenlegi gazdájához. Egész pályafutása során fűtött garázsban állt, eredeti, nem restaurált, szép állapotú autó. Eddig 187 500 kilométert futott, csak hobbicélra használják, jellemzően évi 1500 kilométert megtéve vele. Minden szerkezete precízen működik, a vászontető is hibátlan. De nem ez a tulajdonos elsőszámú autókedvence, hanem egy másik Mercedes, egy W124 500E. Az 1991-es évjáratú, így még túl fiatal ahhoz, hogy részt vegyen a találkozón…

  • E200 Cabrio (1995)

    E200 Cabrio

    A124

    Mercedes-Benz E200 Cabrio

    E200 Cabrio

    A124

    1995

    1995

    A W124-es Cabriolet karosszériájába az A124-esekbe bekerült négyhengeres motor is, ilyen volt az E200 és 220-as. Jelenlegi tulajdonosának régi vágya volt egy ilyen jármű. 2 éve került hozzá, s ez lesz a 2. Csillagtúrája.

  • 320CE Cabrio (1994)

    320CE Cabrio

    A124

    Mercedes-Benz 320CE Cabrio

    320CE Cabrio

    A124

    1994

    1994

    A nyitott tetős 124-es kupé alapjaira épült, s viszonylag későn, 1991-ben mutatták be. A kezdeti 3 literes motorját 3,2 literesre cserélték 1992-ben, ilyen hajtja ezt, az Angliából származó kocsit is.

2000-es évek


2000-es évek

2000-es évek


2000-es évek

  • SL 320 (2001)

    SL 320

    R129

    Mercedes-Benz SL 320

    SL 320

    R129

    2001

    2001

    Velünk élő történelem - mondhatjuk az R129-re, hiszen sem a külső, sem a technika nem tűnik korosnak. 1989-ben mutatták be és 2011-ig gyártották. Ez a példány az egyik legutolsó az összesen eladott 213 ezerből. Az 1989 után eladott SL 320-asok V6-os 3,2 literes motorja 224 lóerős, végsebessége 238 km/h. Gazdája szerint a mai napig a legszebb SL, de nemcsak a formáját szereti. Mint mondta: „Tíz éve van nálam, és semmiféle hibája nem volt ez idő alatt”.

  • 500 SL (2002)

    500 SL

    R129

    Mercedes-Benz 500 SL

    500 SL

    R129

    2002

    2002

    A Silver Arrow modellt elsősorban az USA-ban értékesítették, 1450 500 SL és száz 600 SL készült összesen. Jellegzetessége a 18 colos kerekek, az AMG csomag, a speciális ezüstszín, a kétszínű bőrbelső és a krómozott díszlécek. A Silver Arrow sorozat az R129-es széria ünnepélyes lezárását jelképezte. A harmincas években hagyományt teremtő Ezüst Nyíl versenykocsikra emlékeztet a név, amely a véletlen szülötte. Egy a Nürburgringen rendezett GP-versenyen az új, fehér Mercedes versenykocsik bő két kilóval a súlyhatár felett voltak, és a kézenfekvő megoldás a festék eltávolítása lett, így csillogó alumíniumlemezekkel indultak a futamon.összesen. Jellegzetessége a 18 collos kerekek, az AMG csomag, a speciális ezüst szín, a kétszínű börbelső és a krómozott díszlécek.

2010-es évek


2010-es évek

2010-es évek


2010-es évek

  • GT 63S (2019)

    GT 63 S

    X290

    Mercedes-AMG GT 63 S

    GT 63 S

    X290

    2019

    2019

    A jelenleg kapható legerősebb Mercedes-Benz személyautó. Az AMG-vel közösen fejlesztett, négyajtós kupénak nevezett típust tavaly kezdték gyártani, V8-as, 4 literes motorja 639 lóerős, a végsebesség 315 km/h is lehet. E rendkívüli teljesítmény ellenére környezettudatás használatra is van mód, az intelligens rendszer részterheléssel üzemelteti a motort, kettő vagy négy henger is leállítható, az átlagfogyasztás így 11 liter körül alakul. De ezt az autót nem a takarékos üzem miatt választják a vevők: a 4MATIC hajtásnak köszönhetően álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsulhatunk 100 km/h-ra.