Hatások az ügyfelekre.

Egységes tanúsítás, eltérő adózás.

Hatások a gépjárműadóra.

Az Európai Unió sok tagállamában a jármű CO2-kibocsátása képezi az adó alapját is – ez a nemzeti kormányok kompetenciája. A legtöbb európai országban a CO2-kibocsátástól függő adózásban még nincsenek kötelező erejű döntések annak vonatkozásában, hogyan kell adóznia a WLTP szerint tanúsított járműveknek. Az EU-tagállamoknak alapvetően csak 2021. 01. 01-től kell átállítaniuk az adózást.

A WLTP-eljárás szerinti CO2-kibocsátási értékek várhatóan magasabbak lesznek, mint az NEDC-eljárás alapján meghatározottak. Amennyiben az adózási képletet nem módosítják ennek megfelelően, az magasabb gépjárműadót eredményez.  

Kedvezőbb fogyasztás, már a kezdetektől.

Fogyasztástervezés a CO2-konfigurátor segítségével.

Az új WLTP-tanúsítási eljárás segítségével már gépkocsijának konfigurálásakor elkezdhet takarékoskodni az üzemanyaggal. A Mercedes-Benz Vans ugyanis minden egyes jármű esetére átlátható módon kimutatja a specifikus CO2-kibocsátási értékeket. Így már a gépkocsi konfigurálásakor megtudhatja, hogyan hat annak felszereltsége az üzemanyag-fogyasztásra.

A jármű tömegét az optimalizált tömegű alkatrészek segítségével lehet csökkenteni, például a Sprinter hátsótengely-rugózása kb. 12 kg-mal csökkenti a jármű tömegét. A légellenállást többek közt a lehető legjobban zárt kialakítású kerekekkel, valamint a kedvező áramlási tulajdonságokkal rendelkező külső elemekkel vagy padlólemez-burkolatokkal optimalizálhatja, a gördülési ellenállást pedig például a megfelelően optimalizált abroncsokkal csökkentheti. Ezeket a megoldásokat alkalmazva nemcsak a funkcionalitást és a komfortot szem előtt tartva tudja a kívánságainak megfelelően kialakítani a járművét, hanem célul tűzheti ki a lehető legalacsonyabb fogyasztást is.

Lorem Ipsum