Kisebb károsanyag-kibocsátás a jobb levegőminőségért.

A két emissziófajta: CO2-kibocsátás és káros anyagok.

A belső égésű motorok alapvetően kétféle emissziót okoznak: elsődlegesen a CO2-kibocsátást, másodsorban pedig az egyéb káros anyagok, pl. nitrogén-oxidok és szilárd égésmaradványok kibocsátását. A légkörben lévő CO2 növekvő arányát teszik felelőssé a klímaváltozásért. Egy jármű CO2-emissziója az elégetett üzemanyag mennyiségével arányos.

A levegőminőség – elsősorban városokban történő – javításához be kell tartani az Euro-6 kipufogógáz-norma különböző fokozatainak szigorú károsanyag-határértékeit. A középpontban elsősorban a nitrogén-oxidok (NOx) és a finom por állnak. A nitrogén-oxidok akkor keletkeznek, amikor a nitrogén reakcióba lép az oxigénnel. Az oxidációs fokozatok és a nitrogén-oxigén vegyületek sokfélesége miatt a nitrogén-oxidokat a NOx rövidítéssel jelöljük. A szilárd égésmaradványokra vonatkozó határértékek meghatározásánál főként a finom por kap szerepet, amely képes akadálytalanul keresztüljutni az emberi nyálkahártya szűrőmechanizmusán. A további kémiai vegyületekhez, amelyek határértékeit a járművek különböző Euro-6 kipufogógáz-normafokozatai szerinti tanúsítása során be kell tartani, tartoznak például a szén-monoxid (CO) és a szénhidrogének (HC).

Lorem Ipsum