
Átmeneti fázis.
EU-szerte különböző átállási határidők.
Átmeneti fázis az NEDC és a WLTP között.
Az NEDC-értékeket átmenetileg megtartják.
Eltérések az NEDC és a WLTP alapján kiszámított NEDC-értékek között.
A WLTP-értékek mellett 2020 végéig az összes jármű esetében továbbra is meg kell határozni az NEDC-értékeket. Ezeknek az értékeknek a jármű-dokumentumokban is szerepelniük kell. Ezért a jövőben a WLTP-tanúsítás után a jogalkotó által előírt eljárással kiszámításra kerül az NEDC-érték. Ennek során a WLTP-ben előírt keretfeltételek továbbra is érvényesek.
A kiszámított NEDC-értékek képezik az alapját annak a CO2 kibocsátásnak a meghatározásához, amely egy gyártó járműflottáját jellemzi. Ezeket az értékeket ugyanis eredetileg az NEDC-tanúsítás alapján számították ki.
Különböző időpontok, más határértékek.
M1 és N1 járműosztály – különbségek
A WLTP-tanúsítás a határértékeket és a bevezetés ütemezését tekintve is különbözik a személygépkocsik (M1 osztály) és a haszonjárművek (N1 osztály) esetében: A haszonjármű-besorolású N1 osztály II. és III. csoportja és az N2 osztály esetében egy évvel később történik az átállás az NEDC-ről a WLTP-tanúsításra, mint a személygépkocsi kategória esetében. Azaz a WLTP vonatkozik az új típusjóváhagyásokra a haszonjármű N1 osztály II. és III. csoport, valamint az N2 osztály esetében 2018. 09. 01-től és 2019. 09. 01-től az összes újonnan forgalomba helyezett jármű esetében.
Kivételt képeznek a 2840 kg feletti vonatkoztatási tömegű járművek, ami a Sprinter esetében fordulhat elő. Ezekre a járművekre a WLTP nem érvényes, és továbbra is az Euro VI kipufogógáz-norma szerint, motorellenőrző padon tanúsítják őket. A 2380 kg és 2840 kg közötti vonatkoztatási tömeg esetén választási lehetőség van a görgős ellenőrző padon végzett WLTP-tanúsítás vagy a motorellenőrző padon végzett tanúsítás között.