
Az új EU-gumiabroncscímke.
Új EU-gumiabroncscímke:
jobb átláthatóság, kisebb károsanyag-kibocsátás.
2021. május 1-jén az Európai Unió új rendeletet vezet be a gumiabroncsok címkézéséről az üzemanyag-hatékonyság és egyéb paraméterek tekintetében. Ez lehetővé teszi, hogy tudatosan döntsön az üzemanyag-hatékonyabb gumik mellett. Az új szabályozás hozzájárulhat a költségek csökkentéséhez és a károsanyag-kibocsátás csökkenéséhez mind a magán-, mind a haszongépjárműveknél.
Az ezzel a rendelettel érvényben lévő, új gumiabroncscímke elősegíti az EU azon célját, hogy 2050-ig elérje a klímasemlegességet. A közúti forgalom és az ebből eredő CO2-kibocsátás csökkentése nagy szerepet játszik e cél elérésében.
A régi és az új EU-gumiabroncscímke összehasonlítása.
az új EU-gumiabroncscímke (jobb oldali kép) még egyértelműbben és egyszerűbben mutatja a legfontosabb tulajdonságokat, például az üzemanyag-hatékonyságot, a nedves tapadást és a gumiabroncsok gördülési zaját. Ezenkívül tartalmazza a hó és jég tapadásának piktogramjait1, valamint egy QR-kódot, amellyel megtekinthető a termék adatlapja.
Az új EU-gumiabroncscímke jellemzői.
- Az új gumiabroncscímke a személygépkocsik gumiabroncsai mellett mostantól a buszok és a tehergépjárművek gumiabroncsaira is érvényes (C1, C2, C3 gumiabroncsosztály)
- Új, rövidebb skála az üzemanyag-takarékossághoz2 A ... E besorolással
- Új, rövidebb skála a nedves viselkedésre2 A ... E besorolással
- Új zaj-osztály megjelölés2 A ... C besorolással
Kiegészítő információk az új gumiabroncscímkén:
- Gumiabroncs típusjelölés (a gumiabroncs cikkszáma)
- Új piktogramok a havon (3PMSF) és jégen tapadásra1
- QR-kód minden gumiabroncs típusjelöléshez hivatkozással az EU-termékadatbankra (EPREL)
A jégabroncsokat jégréteggel vagy szilárd hótakaróval fedett útfelületekre tervezték, és csak nagyon kedvezőtlen időjárási körülmények között (pl. alacsony hőmérséklet) szabad használni. Ha nem annyira kedvezőtlenek az időjárási feltételek (például nedves út vagy magasabb hőmérséklet), a jégabroncsok használata különösképpen a nedves tapadást, a gépkocsi irányíthatóságát és a kopást tekintve a gumiabroncsok teljesítményének csökkenéséhez vezethet.
Az üzemanyag-takarékosságot és a nedves tapadást leíró skálákon az „A“ a legjobb, az „E“ pedig a leggyengébb teljesítményosztályt jelöli. A zajkibocsátást bemutató (gördülési zaj) skálákon az „A“ a legjobb, az „E“ pedig a leggyengébb teljesítményosztályt jelöli.