Részecske- és szén-dioxid-kibocsátás az utakon mérve.

Real Driving Emissions (RDE).

Az új minősítési eljárásnál a károsanyag-kibocsátási értékeket a valóságos járműhasználat során, az utakon is megmérik: a legújabb Euro 6c, Euro 6d-TEMP és Euro 6d kipufogógáz-normák esetében a laboratóriumi WLTP-tanúsításhoz egy az utakon végzett károsanyag-kibocsátási mérés járul. A „Real Driving Emissions“, röviden RDE, meghatározásának biztosítania kell, hogy a nitrogén-oxidok és a részecskeszám károsanyag-határértékei nemcsak laboratóriumi körülmények között, hanem a tényleges közúti közlekedés során is betarthatók legyenek. Ehhez a járműre PEMS-készülékeket (Portable Emission Measurement System) rögzítenek, és ezekkel mérik meg menet közben a káros anyagok arányát a kipufogógázban.

Egy ún. konformitási tényező (Conformity Factor, CF) adja meg azt, hogy mennyivel lehet magasabb a közúti forgalomban mért érték az Euro-6 laboratóriumi értékekhez képest. Egy átmeneti fázist követően a nitrogén-oxidok és a részecskekibocsátás adatai az Euro 6d kipufogógáz-norma esetén még 50%-kal magasabb lehetnek a laboratóriumban előírt értékeknél. Az RDE-tesztek során ez a kiegészítő eltérés képezi a hordozható mérőeszközök mérési tűrését, amelyet évente ellenőrizni, valamint adott esetben csökkenteni kell.

Lorem Ipsum