A Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion kutatási célokra készült gépkocsi az érzéki tisztaság designfilozófiáját képviseli.

A formatervezők azzal az igénnyel munkálkodnak, hogy a vállalat nemzetközi luxusmárkaként legyen elkönyvelve, a luxust ugyanis nem csupán egy autómárkához kapcsolódó jellemvonásként, hanem életstílusként értelmezik.

Folyamatosan a Mercedes-Benzre mint főmárkára összpontosítanak, amelynek az érzéki tisztaságot fókuszba állító designfilozófiája egy modern luxust határoz meg. A luxus ma a divatos dolgokon túlmutató időtlenséget jelenti. A valódi luxus ritka, és ezért rendkívüli igény van rá. A valódi luxus fogalma esetén nem annyira a materiális értékekről, hanem sokkal inkább az érzelmekre ható, autentikus élményekről, valamint elsősorban a lényegtelen dolgok elengedéséről, és a lényegesre való redukcióról van szó. Ennek megfelelően a legmodernebb technika és a hagyományos kézműves mestermunka kombinációja, valamint a valódi élményszerűség kerül egyre inkább középpontba.

Az érzéki tisztaság filozófiája tömören megfogalmazza a márka egyik fontos aspektusát, mégpedig az érzelem és az intelligencia bipolaritását. A formatervezők szándéka szerint egy Mercedes-Benz designja legyen szép és intelligens, avagy lényegében „hot and cool”. A Mercedes-Benz termékeit könnyű megszeretni, hiszen ellenállhatatlanok – erre vonatkozik a „hot” jelző. Ez szimbolizálja a márka lényegének egyik oldalát, amelyet Gottlieb Wilhelm Daimler és vele együtt a korai versenyautók, valamint a klasszikus automobilok határoznak meg. A másik oldal jelképe a ráció, a márka lényegének az a része, amelyet Carl Friedrich Benz képvisel. Ezen az oldalon áll a lényegesre való redukálás és a technika – azaz amitől a termékek „cool”-nak számítanak: valami váratlan, meglepő és soha nem látott. A formatervezők ezt a filozófiát követve nemcsak automobilokat alkotnak, hanem a modern luxus teljes világát megálmodják.

A designfilozófiát a designkódexszel határozzák meg. Ez hat irányelven alapul, amelyeket az egyes modelleknél megfelelően értelmeznek. Ennek köszönhetően minden modellcsalád önálló karaktert kap, ugyanakkor mindig felismerhető mint Mercedes‐Benz.