A Mercedes-Benz Concept EQ egy szerpentinen haladva, hátulról és oldalról.

Concept EQ – mobilitás, újragondolva.

Elektromobilitás: a Mercedes-Benz átkapcsol.

Concept EQ – mobilitás, újragondolva.

Elektromobilitás: a Mercedes-Benz átkapcsol.

A Mercedes-Benz Concept EQ és a Golden Gate híd.
A Mercedes-Benz Concept EQ és a Golden Gate híd.
A Mercedes-Benz Concept EQ a Golden Gate híd előtt, oldalról.
A Mercedes-Benz Concept EQ a Golden Gate híd előtt, elölről és oldalról.

Az EQ az elektromos mobilitáshoz tartozó termékek, szolgáltatások, technológiák és innovációk átfogó, szerves rendszerét teremti meg: az elektromos gépkocsiktól a wallboxokon és a töltési szolgáltatásokon át egészen az otthoni energiatárolásra szolgáló megoldásokig.

Az új márka előhírnöke a sorozatgyártásra alkalmas „Concept EQ“ tanulmányautó, amely Párizsban ünnepelte világpremierjét. Még ebben az évtizedben útnak indítjuk az első EQ szériamodellt az SUV-szegmensben. Ezt követően több modellel jelentkezünk majd, amelyek folyamatosan bevezetve elektromos hajtással rendelkező modellekkel bővítik ki a Mercedes-Benz Cars választékát.

EQ: átlátható program az ügyfelek számára.

Mercedes-Benz Concept EQ egy töltőállomáson.
A Mercedes-Benz Concept EQ elölről és oldalról.

EQ: átlátható program az ügyfelek számára.

Az EQ portfóliója magában foglalja a jövőben bevezetendő valamennyi akkumulátoros elektromos hajtású autónkat, a hozzájuk tartozó Mercedes-Benz termékekkel és szolgáltatásokkal együtt. Ezzel, az automobil feltalálójaként, egyszerűbbé tesszük a tájékozódást ügyfeleink számára egyre nagyobb portfóliónkon belül. Ennek megfelelően az EQ márka a következő logikus lépés „Best Customer Experience“ értékesítési és marketingstratégiánk keretében.

A Mercedes-Benz már ma is megfelelő töltési infrastruktúrát bocsát az elektromos hajtással ellátott gépkocsik rendelkezésére: wallbox mint gyorstöltő állomás otthonra, az ingyenes „Charge&Pay“ alkalmazás a nyilvános töltőoszlopoknál történő kényelmes áramtöltéshez, valamint háztulajdonosok és cégek számára a fotovoltaikus vagy napelemes állandó energiatárolók. Ezen termékek és szolgáltatások mindegyikét az EQ fogja össze a jövőben. Így a Mercedes-Benz egy konzisztens és jól átlátható portfóliót teremt a fenntarthatóságot szolgáló „csillagos” termékek és szolgáltatások számára.

Showcar Párizsban: „Concept EQ“.

Showcar Párizsban: „Concept EQ“.

A „Concept EQ“ autóval a Mercedes-Benz megmutatja, hogy miként válthatnak az elektromos gépkocsik már a közeljövőben az előzősávra: a külső képét nézve egy sportos SUV-coupét formázó kísérleti autó rálátást ad az akkumulátoros elektromos hajtással rendelkező új gépkocsi-generációra. A külső design az elektromos autózás újszerű, dinamikus esztétikumát mutatja, amellyel kiemeli, hogy itt egy erős elektromos hajtásról van szó, mégpedig két elektromotorral, amelyek rendszerteljesítményét a különböző teljesítménytartományba tartozó akkumulátorkomponenseknek köszönhetően 300 kW-ig növeltük. Ezek mellett az állandó összkerékhajtás nagy menetdinamikát biztosít.

A Mercedes-Benz Concept EQ műszerfala és középkonzolja oldalról.
Részletes felvétel egy érintőképernyőről, amely a Mercedes-Benz Concept EQ-ban hátul található.
Dieter Zetsche a Mercedes-Benz Concept EQ előtt állva bemutatja a gépkocsit.

A „Concept EQ“ a modern, fenntartható mobilitással szemben támasztott valamennyi követelményt teljesíti, hiszen akár 500 kilométeres hatótávolságra is képes, valamint a Mercedesre jellemzően magas szintű biztonsággal, komforttal, funkcionalitással és hálózatba kapcsolási lehetőségekkel rendelkezik. Belső terében is innovatív megoldásokat mutat, többek között egy teljességgel új belsőtér-koncepciót látunk kibontakozni. A „Concept EQ“, amely a Párizsi Autószalonon ünnepelte világpremierjét, a Mercedes-Benz új elektromobilitási termékmárkájának, az EQ-nak az előhírnöke.

CASE: Connected, Autonomous, Shared, Electric.

Dieter Zetsche a Mercedes-Benz Concept EQ gépkocsi előtt.

CASE: Connected, Autonomous, Shared, Electric.

„A jövő mobilitása a Mercedes-Benznél négy pillérre épül: Connected, Autonomous, Shared és Electric. A Concept EQ mindegyiket következetesen érvényesíti“– jelentette ki Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes‑Benz Cars vezetője. „A károsanyag-kibocsátás nélküli gépkocsiké a jövő. Új márkánk, az EQ messze többet jelent, mint csupán elektromos gépkocsikat. Az EQ sokkal inkább egy átfogó elektromobilitási rendszer, amelyet szolgáltatások, technológiák és innovációk alkotnak.“

Az elektromos gépkocsik új generációja egy külön az akkumulátoros elektromos hajtással rendelkező modellekhez kifejlesztett technológián fog alapulni, amely minden tekintetben szabályozható és több modellre kiterjedően alkalmazható.

Design az elektromos autózás új esztétikumával.

A Mercedes-Benz Concept EQ oldalnézete.
A Mercedes-Benz Concept EQ hátulról és oldalról.
A Mercedes-Benz Concept EQ elölről és oldalról.

Design az elektromos autózás új esztétikumával.

A „Concept EQ összehangolja az érzelmeket és az intelligenciát, másként fogalmazva: hot and cool“ – fejti ki Gorden Wagener, a Daimler AG vezető formatervezője. „Fantasztikus hatása abból ered, hogy újraértelmezve az érzéki tisztaságot középpontba állító designfilozófiánkat egy avantgárd, modern és máshoz nem hasonlító esztétikumot teremt az elektromos autózás számára. Ennek a jövőt sejtető látványautónak a csak a leglényegesebbre redukált designja egyúttal megigéző modernitást is kifejez.“ A „Concept EQ“ monolit alapformája a SUV-géneket egy dinamikus coupékarakterrel és a farrészen a Shooting-Brake autókból átvett elemekkel kapcsolja össze.

A Mercedes-Benz Concept EQ ferde szögben felülről nézve.

A lapos és elnyújtott, üvegházhoz hasonló tetőkialakítás erőteljes és letisztult arányokat tesz lehetővé. Az elektromos autózás új esztétikumáról az is gondoskodik, hogy folyamatos az átmenet a csillogó fekete motorháztetőtől a szélvédőn át egészen a sötétre színezett panorámatetőig, amely izgalmas kontrasztot képez az „alubeam ezüst” fényezéshez. Az elnyújtott és dinamikus sziluettet szolgálják az alig észrevehető karosszériarések, az eltakart ablaktörlők, a külső visszapillantó tükrök helyett beépített kamerák és a megszokott ajtófogantyúk elhagyása.

Utastér: Avantgárd és jól használható.

Utastér: Avantgárd és jól használható.

A vezetőt a középpontba helyező vezetőtérben a fő szempont az egyszerű, érintéssel történő kezelhetőség és az elektromos autókra jellemző újfajta esztétikum, amely következetesen érvényesíti azt az elvet, amelyet már a gépkocsi külső arculatánál is láttunk. A nagy, lebegő widescreen-kijelzővel rendelkező műszerfal aszimmetrikus designját a vezetőhöz igazítottuk.

Pillantás a Mercedes-Benz Concept EQ futurisztikus vezetőterére.
Részletes felvétel a Mercedes-Benz Concept EQ vezetőteréről.

A „Concept EQ“ utasterét a modern luxus határozza meg, amely mindenekelőtt a teljesen új kezelési koncepcióban fejeződik ki: összeköti az érzelmet és az intelligenciát, valamint a felhasználóbarát jellemzőket, és a Mercedes gépkocsikra jellemző elektromos ülésállításon kívül nem tartalmazza a klasszikus kapcsolókat és gombokat.

A roséarany kerettel ellátott középkonzol szinte lebegni látszik: nincsenek mechanikus kezelőelemei, ugyanis érintésérzékeny elemekkel van felszerelve. A kormánykeréken található Touch Control gombokhoz hasonlóan a vezető itt is ujjal működtetheti az automatikus klímaberendezést és az infotainment-rendszert.

EQ: az új e-mobilitási márka.

A Mercedes-Benz új elektromobilitási termékmárkájának logója.

EQ: az új e-mobilitási márka.

A „Concept EQ“, amely egy a sorozatgyártásra alkalmas tanulmányautót jelent, megmutatja, miként néz majd ki az akkumulátorhajtású gépkocsik több modellre kiterjedő technológiája. Dieter Zetsche: „2007-ben az elektromos smart az elektromos autózás úttörője volt. Most átváltunk. Ugyanis felkészültünk arra, hogy elindítsuk az elektromos autók offenzíváját, amellyel a kompakttól a luxuskategóriáig mindegyik gépkocsiszegmenst le szeretnénk fedni.“

A jövő modelljei megtestesítik mindazt, ami fontos a modern elektromobilitásban: az attraktív designt egyesítik a különleges vezetési élménnyel és a kitűnő mindennapi használhatósággal, továbbá olyan maximális szintű biztonsággal, amely az autó feltalálójaként minden gépkocsinkra jellemző.