She’s Mercedes kutatás a hölgyek autóvezetési szokásairól.

She’s Mercedes kutatás a hölgyek autóvezetési szokásairól.

A Mercedes-Benz a Trend Inspiráció Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet bevonásával több száz, jogosítvánnyal rendelkező nő körében végzett pilot kutatást Magyarországon. A She’s Mercedes kezdeményezés keretében készült felmérés a hölgyek autóvezetési stílusát és autóválasztási szempontjait vizsgálta, de fény derült arra is, hogy mit gondol a gyengébbik nem a férfiak és autóik közötti kapcsolatról.

A felmérés Mercedes-Benz Fashion Weeken, Európa egyik legrangosabb divateseményén nyilvánosságra hozott eredményei számos érdekességre derítettek fényt a nők autóvezetési és autóválasztási szokásairól. A vezetői típusokkal és rájuk jellemző stílussal kapcsolatos kérdésre magabiztos válaszok érkeztek a megkérdezettek részéről: a nők többsége határozott, dinamikus, valamint szabálykövető vezetőnek tartja magát, aki mindig nyugodt, és igyekszik higgadtan kezelni a különböző forgalmi helyzeteket.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a magabiztosság és az életkor szoros összefüggést mutat a nők körében, ugyanis a negyven feletti válaszadók jobb és határozottabb vezetőnek vallották magukat fiatalabb társaikhoz képest. A vezetési stílus és a márka közötti összefüggéssel kapcsolatban is érdekes eredmények születettek; a válaszadók 74,2 százaléka szerint van összefüggés az autómárka és a tulajdonos vezetési stílusa között, illetve 51,2 százalékuk véli úgy, hogy az autó színe és a sofőr vezetési stílusa között is lehet kapcsolat.

A felmérés kitért a nők véleményére a férfiak autóválasztási szokásaival kapcsolatban is, melyből kiderült, hogy a legtöbb nő szerint a férfiaknak az autó teljesítménye a legfontosabb tulajdonság, melyet az autó márkája és annak mérete követ. Ezzel ellentétben a nők saját választási szempontjaiknál az autó biztonságát, a színét és a benne található tárolóhelyek meglétét tartották kulcsfontosságú tényezőnek. További érdekes összefüggés olvasható ki az autóválasztási szempontok kapcsán is, mivel a nők szerint a férfiaknak a külső benyomások és vélemények számítanak, vagyis az, amit mások gondolnak az autóikról, míg a nőknek a saját kényelmük és biztonságérzetük a meghatározó mások véleménye helyett.