Az „F-Cell”
üzemanyagcella.

Tudjon meg többet az alternatív hajtástechnikákról!

Elektromos hajtás üzemanyagcellával


Mit jelent az „F-Cell” üzemanyagcella?

Elektromos hajtás üzemanyagcellával


Mit jelent az „F-Cell” üzemanyagcella?

A modern üzemanyagcellás autót elektromos energia hajtja, amelyet üzemanyagcellák segítségével hidrogénből nyerünk. A Mercedes-Benz hidrogénnel hajtott gépjárművei jövőbe mutatóak, hiszen nincs sem CO2-, sem helyi károsanyag-kibocsátásuk.
A GLC F-CELL a környezetkímélő üzemanyagcellás hajtást egy kiegészítő lítium-ion akkumulátorral kombinálja, amely a Plug-In technológiával egyszerűen tölthető. Így aztán ennek az SUV-nek nincs gondja sem a hosszú utakkal, sem a rövid tankolási időkkel.

A Mercedes-Benz bemutatja a GLC F-CELL-t


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

A Mercedes-Benz bemutatja a GLC F-CELL-t


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

Az új GLC F-CELL.
Az új GLC F-CELL.

A Mercedes-Benz a GLC F-CELL modellel megmutatja, mi a következő mérföldkő a károsanyagkibocsátás-mentes közlekedés felé vezető úton. A Mercedes-Benz típuscsalád legújabb elektromos modellje egyszerre kétféleképpen „villanyoz fel”, mivel az egész világon elsőként egy Plug-in Hybrid rendszerben kombinálja az innovatív üzemanyagcellás és akkumulátoros technikát: a hidrogén mellett a közkedvelt SUV tisztán elektromos hajtású változata áramot is „tankol“. Az akkumulátor és az üzemanyagcella intelligens összjátéka, valamint a rövid feltöltési idők olyan „elektromos útitárssá” teszik a GLC F-CELL-t, amely kiválóan használható a mindennapokban a hosszabb utakon is.

Hidrogénfogyasztás, kombinált: 0,91 kg/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 0 g/km; áramfogyasztás, kombinált: 18 kWh/100 km

* Mérés a TÜV felügyeletével.

Elektromos hajtás üzemanyagcellával


Így hozzuk létre a hidrogénből a jövő üzemanyagát.

Az üzemanyagcellás és az akkumulátortechnika kombinációja úgy teszi lehetővé a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést, hogy a tankolás csak néhány percet vesz igénybe. Tudjon meg többet a GLC F-CELL egyes hajtáskomponenseiről!

Elektromos hajtás üzemanyagcellával


Így hozzuk létre a hidrogénből a jövő üzemanyagát.

Az üzemanyagcellás és az akkumulátortechnika kombinációja úgy teszi lehetővé a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést, hogy a tankolás csak néhány percet vesz igénybe. Tudjon meg többet a GLC F-CELL egyes hajtáskomponenseiről!

Töltő-csatlakozóaljzat

A lítium-ion akkumulátor mint kiegészítő energiaforrás egy a hátsó lökhárító jobb oldalán található töltő-csatlakozóaljzaton keresztül kívülről, a Plug-in-technológiával tölthető.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor

A 13,5 kWh bruttó kapacitású nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor az üzemanyagcella mellett kiegészítő energiaforrásként szolgál az elektromotor számára.

Az üzemanyagcella- és az akkumulátor-rendszer intelligens kombinációja gondoskodik a lehető legjobb hatékonyságról és kényelemről.

H2-betöltőcsonk

700 baros tanktechnológiájának köszönhetően a GLC F-CELL három percen belül fel tudja venni a teljes hidrogénmennyiséget egy hidrogéntöltő állomáson.

A GLC F-CELL egy feltöltéssel elegendő energiát biztosít akár 430 km [2] hatótávolsághoz is. Emellett az F-CELL vezetője akár további 51 km[2] hatótávolságot nyerhet a lítium-ion akkumulátornak köszönhetően.

Hidrogéntartályok

A két darab, a jármű padlólemezébe beépített, szénszálas burkolatú tartály kb. 4,4 kg hidrogént tud felvenni.

A világszerte szabványosított 700 baros tanktechnológiának köszönhetően mindössze három percen belül feltölthető a hidrogénmennyiség, azaz a tankolás időtartama nem tér el egy belső égésű motorral felszerelt gépkocsiétól.

Üzemanyagcellás hajtásrendszer

Energia az üzemanyagcellából: egyszerű elv, maximális hatásfokkal.

A Mercedes-Benz GLC F-CELL az első, amely az üzemanyagcellás és az akkumulátortechnikát egy Plug-in Hybriddé ötvözi.

GLC F-CELL: hidrogénfogyasztás, kombinált: 0,91 kg/100 km; CO2-kibocsátás, kombinált: 0 g/km; áramfogyasztás, kombinált: 18 kWh/100 km.(2)