Aktív fékasszisztens

Az Aktív fékasszisztens segít elkerülni a ráfutásos baleseteket, a keresztirányban haladó gyalogosok elütését, továbbá mérsékli az esetleges balesetek következményeit.

Aktív fékasszisztens

Az Aktív fékasszisztens segít elkerülni a ráfutásos baleseteket, a keresztirányban haladó gyalogosok elütését, továbbá mérsékli az esetleges balesetek következményeit.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: E-osztály Coupé Aktív fékasszisztenssel

A súlyos balesetek fő okai a túl kicsi követési távolság és a vezető figyelmetlensége. Az Aktív fékasszisztens többféle módon segít elkerülni a baleseteket. Működési elve:

  • Távolságfigyelmeztetés és akusztikus ütközésfigyelmeztetés.

Amennyiben a gépkocsi a távolságfigyelmeztetés sebességtartományában több másodpercen keresztül nem tartja be a biztonságos követési távolságot egy előtte haladó járműhöz képest, egy figyelmeztető szimbólum kezd világítani a multifunkciós kijelzőn. Ha a követési távolság gyorsan tovább csökken, egy szakaszos hangjelzés is megszólal.

  • Pillanatnyi helyzetnek megfelelő fékerő-rásegítés.

Ha erre a vezető vészfékezéssel reagál, abban a pillanatnyi helyzetnek megfelelő fékerő-rásegítés támogatja, amely szükséges esetben kiegészítő fékezőnyomást hoz létre az ütközés megakadályozása érdekében.

  • Autonóm fékezés.

Ha a vezető nem reagál aktívan, a rendszer automatikusan egy autonóm fékezést hajt végre, amivel jelentősen csökkenti a sebességet. Kis relatív sebesség esetén ez a beavatkozás elegendő lehet egy ráfutásos baleset elkerülésére. Ha a vezető az autonóm fékbeavatkozás közben rálép a fékpedálra, a pillanatnyi helyzetnek megfelelő fékerő-rásegítés beavatkozik, és a teljes intenzitású fékezésig lassítja a gépkocsit, ha ezt a szituáció szükségessé teszi.

  • Autonóm vészfékezés gyalogos esetén.

A vészfékezés-funkció feladata az, hogy segítsen elkerülni az úton figyelmetlenül áthaladó, illetve az úton áthaladó és a vezető számára észrevétlenül maradó gyalogosok elütését, vagy hozzájáruljon egy ilyen baleset következményeinek mérsékléséhez. Ha a radarérzékelők veszélyhelyzetet észlelnek, a vészfékezés majdnem egyidejűleg történik az optikai és hangjelzéses figyelmeztetéssel.