Két világ legjavát egyesíti magában.

Ismerkedjen meg a Mercedes-Benz Plug-in Hybrid modellekkel!

Két világ legjavát egyesíti magában.

Ismerkedjen meg a Mercedes-Benz Plug-in Hybrid modellekkel!

Két világ legjavát egyesíti magában.

Ismerkedjen meg a Mercedes-Benz Plug-in Hybrid modellekkel!

Mi az EQ Power?


Nagyobb erő, kisebb fogyasztás.

Mi az EQ Power?


Nagyobb erő, kisebb fogyasztás.

A Plug-in Hybrid hajtással rendelkező EQ Power modelljeink két különböző világ legjobb tulajdonságait ötvözik: az elektromotor dinamikáját és hatékonyságát, valamint a belső égésű motor hatótávolságát. Ezekkel a gépkocsikkal a városi forgalomban tisztán elektromos hajtással közlekedhet, azokat otthon vagy nyilvános töltőállomásoknál töltheti, hosszú utakon pedig a rövid tankolási idők megszokott komfortját élvezheti.

Hogyan működik az EQ Power hajtás?


Fedezze fel az EQ Power hajtást!

Az elektro- és benzinmotor kombinációja a vezetés teljesen új élményét kínálja. Tudjon meg többet az EQ Power hajtás egyes hajtásrészegységeiről!

Hogyan működik az EQ Power hajtás?


Fedezze fel az EQ Power hajtást!

Az elektro- és benzinmotor kombinációja a vezetés teljesen új élményét kínálja. Tudjon meg többet az EQ Power hajtás egyes hajtásrészegységeiről!

Mercedes-Benz EQ Power: Plug-in Hybrid hajtás.

Töltő-csatlakozóaljzat

A lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátort a hátsó lökhárító jobb oldalán található töltő-csatlakozóaljzaton keresztül lehet kívülről tölteni.

Az akkumulátor feltöltésére az intelligens fedélzeti töltőrendszernek köszönhetően wallboxnál, háztartási csatlakozóaljzaton keresztül vagy a mind inkább elterjedő nyilvános töltőállomások egyikénél van lehetőség.

Lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor

A teljesen feltöltött akkumulátor modelltől függően több, mint 30 km tisztán
elektromos hajtással történő és ezáltal helyi károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedést tesz lehetővé.

Hibrid hajtáshoz megfelelő sebességváltó az elektromotorral

A szériakivitelű 9G-TRONIC 9 fokozatú automata sebességváltó hibrid egysége teljes mértékben integrálja magában az elektromotort, valamint a belső égésű és az elektromotor közötti kiegészítő szétválasztó tengelykapcsolót.

Belső égésű motor

Modelltől függően négy- vagy hathengeres benzinmotorokat kombinálunk különböző teljesítményfokozatú hibrid modulokkal és akkumulátorokkal.

A belső égésű motor teljesítményét szükség esetén támogatja az elektromotor, ami jelentősen megnöveli a gépkocsi gyorsításkori teljesítményét. Az eredmény a vezetési élményt és a komfortot a lehető legkisebb fogyasztással és alacsony károsanyag-kibocsátással összekapcsoló menetteljesítmény.

Rekuperatív fékrendszer

A rekuperáció lehetővé teszi a tolóüzemmódban és fékezéskor történő energia-visszanyerést.

Hibrid hajtás esetén a tolóüzemmódban és fékezésnél történő energia-visszanyerés maximalizálása jelenti a legnagyobb lehetőséget a fogyasztás csökkentésére. A fékpedál lenyomásakor először az elektromotor veszi át a lassítás feladatát, miközben generátorként működik.

Az E-osztály 350 e áramfogyasztása kombinált tesztciklusban: 14,0-11,5 kWh/100 km<p>A valós közúti használat során mért értékek eltérhetnek a tanúsított névleges értékektől. A valós értékeket számos egyedi tényező befolyásolja, pl. egyéni vezetési stílus, környezeti tényezők, útviszonyok.</p>; üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 2,5-2,1 l/100 km<p>A valós közúti használat során mért értékek eltérhetnek a tanúsított névleges értékektől. A valós értékeket számos egyedi tényező befolyásolja, pl. egyéni vezetési stílus, környezeti tényezők, útviszonyok.</p> CO2-kibocsátás, kombinált: 57-49 g/km<p>Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozóan megadott értékek meghatározása az előírt mérési eljárásnak megfelelően (Pkw-EnVKV 2. §, 5., 6., 6a pont, jelenleg érvényes kiadása szerint) történt. Az adatok nem egy bizonyos gépkocsira vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, hanem kizárólag összehasonlítási célokat szolgálnak különböző járműtípusok között.</p>.


Feltöltve – mérnöki felfogással.

Ismerkedjen meg azokkal az innovatív funkciókkal, amelyek az EQ Power gépkocsi vezetését nemcsak gazdaságossá, hanem egyben komfortossá is teszik.


Feltöltve – mérnöki felfogással.

Ismerkedjen meg azokkal az innovatív funkciókkal, amelyek az EQ Power gépkocsi vezetését nemcsak gazdaságossá, hanem egyben komfortossá is teszik.

Menetprogramok


A Plug-in Hybrid menetprogramjai.

Akár komfortosan, rendkívül gazdaságosan vagy sportosan szeretne közlekedni – gépkocsitól függően öt menetprogram közül választhat:

Menetprogramok


A Plug-in Hybrid menetprogramjai.

Akár komfortosan, rendkívül gazdaságosan vagy sportosan szeretne közlekedni – gépkocsitól függően öt menetprogram közül választhat:

C (Komfort) menetprogram:

Alapbeállításként a kiegyensúlyozott és fogyasztásra optimalizált Komfort üzemmód van megadva.

S (Sport) menetprogram:

Nagyobb lendület és dinamika a kormányzás és a futómű sportosan kemény beállításával (AIRMATIC esetén), spontánabb reagálás a gázadásra, valamint módosított fokozatváltási időpontok (7G-TRONIC PLUS esetén).

S+ (Sport Plus) menetprogram:

A Sport Plus menetprogrammal az AIRMATIC-nak köszönhetően tovább fokozható a sportosság. A futómű és a hajtáslánc még dinamikusabb hangolású; az ECO Start-Stop funkció ki van iktatva.

E (Economy) menetprogram:

A motor nyugodt reagálóképességének, a korábbi nagyobb fokozatba kapcsolásoknak (7G-TRONIC PLUS esetén) és az ülésfűtés, a hátsóablak-fűtés, valamint a klímaberendezés módosított teljesítményének köszönhetően a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra történő beállítás. A hibrid technológia révén a program támogatja az úgynevezett „vitorlázás" és „vitorlázás+“ funkciót: ha a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, akkor a gépkocsi a saját mozgási energiáját felhasználva üzemanyag-takarékosan halad az úton.

I (Individual) menetprogram:

A vezető számára a kormányzás-, hajtáslánc- és futómű-beállítások teljesen kívánsága szerinti megváltoztatásának lehetőségét kínálja – a gazdaságostól a komfortoson keresztül egészen a sportosig. A kiválasztás egyszerűen és kényelmesen a fejegység konfigurációs menüjén keresztül történik.

Az előre konfigurált menetprogramokban is meghatározhatók egyes paraméterek, mint pl. az ECO Start-Stop funkció vagy a gépkocsiszint beállítása. Ha ezt követően áttér egy másik menetprogramra, akkor a rendszer visszaállítja az adott üzemmód számára tárolt beállításokat.

Üzemmódok


A Plug-in Hybrid üzemmódjai.

Üzemmódok


A Plug-in Hybrid üzemmódjai.

A kiválasztott üzemmód megjelenik a Plug-in Hybrid kombinált műszeregységében.

Az intelligens hajtásrendszer-menedzsment az energia és a hatótávolság lehető leghatékonyabb felhasználása érdekében önállóan kiválasztja a belső égésű motor és az elektromotor ideális kombinációját. Ha akarja, a vezető azonban saját maga is átkapcsolhat az üzemmódok között.

Menetprogramtól függően négy üzemmód áll rendelkezésre:

Hibrid: az összes hibridfunkció, mint pl. elektromos hajtás üzemmód, boost és rekuperáció rendelkezésre áll, és azokat a közlekedési helyzettől, valamint az adott útvonaltól függően az alacsony fogyasztás elérése érdekében optimális módon automatikusan használja a rendszer.

E-MODE: a kizárólagosan elektromos autózásra szolgál – például a belvárosban vagy abban az esetben, ha a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje elegendő a hátralevő távolságra.

E-SAVE: a rendszer fenntartja a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi állapotát – a későbbi tisztán elektromos autózás számára. Az elektromos hajtás üzemmód ezért csak korlátozottan áll rendelkezésre.

CHARGE: a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor belső égésű motor segítségével történő menet közbeni töltésére szolgál. Ekkor nem lehetséges az elektromos hajtás üzemmód.

Útvonalalapú üzemeltetési stratégia


Útközben, előrelátóan.

Útvonalalapú üzemeltetési stratégia


Útközben, előrelátóan.

Az útvonalalapú üzemeltetési stratégia átfogóan és egyszersmind észrevétlenül támogatja Önt a gazdaságos vezetési stílus kialakításában. A funkció a COMAND Online navigációs rendszer adatait felhasználva Ön helyett dönt a különböző üzemmódok optimális sorrendjéről. Ha megtörtént az úti cél megadása, akkor a rendszer a teljes út során az energia optimális felhasználása érdekében vezérli a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltését és kisütését.

Így pl. gondoskodik arról, hogy lehetőleg teljesen feltöltött akkumulátorral érje el a városokat, és ezáltal gazdaságosan és túlnyomórészt elektromos hajtással haladhasson a gyakori megállással és elindulással járó közlekedési helyzetekben. Városon kívül pedig az útvonalalapú üzemeltetési stratégiának köszönhetően optimálisan a hátralevő útszakaszokhoz igazítható a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi állapota.

Rezgéssel jelző gázpedál


Érezhetően hatékony autózás.

Rezgéssel jelző gázpedál


Érezhetően hatékony autózás.

A rezgéssel jelző gázpedál megkönnyíti az üzemmódok közötti átkapcsolást: ha az E-MODE üzemmódban történő elektromos autózásnál a gázpedálon nyomáspont érezhető, akkor elérte a maximálisan rendelkezésre álló elektromos futásteljesítményt. További gázadás esetén a rendszer beindítja a belső égésű motort. Az ECO asszisztens kettős impulzussal jelzi, hogy az adott közlekedési helyzetben a belső égésű motor leállításához le kellene venni a lábát gázpedálról.

Rekuperáció és "vitorlázás" funkció


Aki fékez, energiát nyer.

Nagyobb elektromos hatótávolság a rekuperációnak köszönhetően: a gázelvétellel történő lassításnál (tolóüzemmód) és a fékezésnél az elektromotor generátorként működik, ami fékezőnyomatékot hoz létre a kerekeken. Az ekkor nyert elektromos energia visszaáramlik az akkumulátorba és ezáltal növeli annak töltöttségi állapotát.

Rekuperáció és "vitorlázás" funkció


Aki fékez, energiát nyer.

Nagyobb elektromos hatótávolság a rekuperációnak köszönhetően: a gázelvétellel történő lassításnál (tolóüzemmód) és a fékezésnél az elektromotor generátorként működik, ami fékezőnyomatékot hoz létre a kerekeken. Az ekkor nyert elektromos energia visszaáramlik az akkumulátorba és ezáltal növeli annak töltöttségi állapotát.

A következő négy energia-visszanyerési fokozat közül lehet választani:

D+: "vitorlázás" üzemmód, nincs rekuperáció
D: kismértékű rekuperáció
D–: nagymértékű rekuperáció
DAuto: közlekedési helyzettől függő rekuperáció

A további energiatakarékosság érdekében az úgynevezett "vitorlázás" üzemmódban a rendszer teljesen leállítja és a hajtásláncról leválasztja a motort. A gépkocsi a belső égésű motor vonszolónyomatékából adódó veszteségek nélkül gurul tovább.

A Média Kijelzőn megjelenik az Plug-in Hybrid gépkocsin belüli energiaáramlás.

Különösen hatékony energia-visszanyerést és ezáltal további hatótávolság-növelést tesz lehetővé az opcionális felszereltségként rendelkezésre álló, radarérzékelőkkel támogatott, rekuperatív fékrendszer. A rendszer a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS radarérzékelőinek adatait használja fel arra, hogy a szükségleteknek megfelelően vagy megnövelje, vagy nullára csökkentse a rekuperációt és így a lassulást.